Hallo, op 9 januari is bij mijn zoontje van bijna 4 maanden het rs virus vast gesteld. Hij mocht mee naar huis met een inhalator met ventolin en neusdruppels. Op 10 en 11 januari zijn we nog terug gegaan omdat hij zo benauwd bleef. Mocht steeds weer mee naar huis. Op woensdag en donderdag knapte hij op. Op vrijdagavond werd hij opeens suf, wilde niet drinken en had 39,3 koorts (had eerder die week nog geen koorts gehad). De verpleegsters hadden hem natuurlijk al een paar x gezien die week en vonden hem opeens heel anders. Ziek en klagerig. Besloten om hem op te nemen. Zondag mocht hij weer naar huis ondanks dat hij ' 's morgens nog 39,3 koorts had. Maandag werd hij thuis weer suf en wilde niet drinken. Gebeld ziekenhuis en terug komen. Bloed en urine afgenomen omdat dat rs virus nu wel eens over zou moeten zijn. Nu is vandaag gebleken dat hij de Mexicaanse griep heeft! Doen ze verder niets aan. Zit nu thuis met een behoorlijk ziek kind. Mag om de 8 uur 120 mg paracetamol. Dat gaat een uur of 5 goed. Dan begint hij te klagen en te kreunen en loopt zijn koorts weer op tot rond 39,0 à 39,5. Hij drinkt redelijk (normaal 165 cc en nu rond de 120 cc). Plast wel maar weinig en is af en toe kortademig en hoest veel. Spuugt dan soms ook. Nu had ik net een belafspraak met het ziekenhuis en hoorde ik dus dat hij Mexicaanse griep heeft en dat we morgen nog een x langs moeten komen voor controle. Ik moet zeggen dat ik toch wel schrok. Je hoort tenslotte zoveel nare dingen over die griep en mijn mannetje is zo klein... Wat denken jullie hiervan?
Poeh dat is schrikken. Kan me voorstellen dat je wat bang bent. Maar je bent al in het ziekenhuis geweest en ze zitten er kort op, dus als het echt niet goed gaat met hem zijn ze er ook zo bij. Aangezien hij het ook al heeft vanaf 9 januari denk ik dat je mannetje behoorlijk sterk is. En zolang hij blijft drinken is het ook nog goed genoeg. Hopelijk knapt hij snel weer op. Sterkte ermee.
Gewoon je mannetje goed in de gaten houden! Mexicaanse griep is niet anders als andere griepvarianten.. (ik heb zelf vorig jaar de mexicaanse griep gehad)
Schrikken zeg! Maar de seizoensgriep van dit jaar is toevallig de mexicaanse griep, de naam mag eng klinken maar het is niet anders dan een andere griep. En ja je voelt je er best ziek van, ben er net 2 weken vanaf maar nu is mn kleine ziek. Goed in elk geval van je dat je terug bent gegaan omdat je het niet vertrouwde! Mocht hij nog suffer worden of nog kortademiger dan adviseer ik je om eerder weer contact met het ziekenhuis op te nemen, bij die kleintjes kan het namelijk snel gaan! Verder moet hij minstends de helft blijven drinken van wat hij normaal doet en 4 plasluiers per 24 uur hebben, is dit minder of twijfel je dan moet je ook contact opnemen. Maar als ik dit zo lees heb je een prima moeder intuitie!
Ging 2 dagen beter met hem. Temperatuur hooguit 38,0. Vandaag een mindere dag. Weinig drinken (net genoeg) en temp nu weer 38,6. Wat vinden jullie? Even aankijken of weer terug nu?
Toen mijn mannetje 4,5 maand was lag hij ook in het zieken huis met de mex griep (die eerste uitbraak ruim een jaar geleden). Een maand later lag hij er weer met het rs virus. Voor de mex heeft hij toen Tamiflu gekregen. Toen was er helemaal paniek en toestanden en wist niemand van de mex griep. Nu achteraf is het gewoon een rotgriep die langer duurt voor ze er echt weer bovenop zijn. Mijn zoontje kreeg ook pufjes en die hielpen goed! Het is eng als je eigen kind het heeft, wat een ander ook zegt. Hopelijk knapt je mannetje snel weer op!
Hi, lief dat je t vraagt vanmorgen 37,2 en drinkt weer redelijk. Is ook wel vrolijk. Hoest alleen zoveel en zit nog vol met snot. Hopelijk gaat ie nu echt opknappen. Is nu al 2 weken echt ziek.
Fijn dat hij vandaag geen koorts heeft. Hopelijk blijft dat zo en hebben jullie samen een goed weekend.