Hoi allemaal, Ik heb pas 19 januari mijn eerste afspraak bij de gyn en weet dus helmaal niet wat er daarna gaat komen. Maar zit er toch al mee. Ik werk fulltime en zal waarschijnlijk in de toekomst meerdere malen naar het zh moeten. Waardoor ik niet kan werken. Ik wil mijn bazen het niet vertellen, ze staan niet open voor zwangerschappen van werknemers e.d. Ik vind het ook te persoonlijk om dit met hun te delen. Wie heeft in dit zelfde schuitje gezeten, of zit er in. En wat hebben jullie gedaan? Toch eerlijk vertellen of iets anders 'verzinnen' of het vaag houden. Hopelijk hebben julie goede suggesties en tips. alvast bedankt!!!
Hoi, Ja, dat is voor iedereen denk ik anders. Ik ben er altijd heel open over geweest. Mijn bazen (ik ben aan mijn tweede baas toe in de periode dat wij in de MMM zitten), hebben er altijd over geweten. Ik vind het een voordeel om niet telkens smoesjes te moeten verzinnen, verhaaltjes te moeten ophangen om mijn afspraken te doen en voor mij mij werkt dat het beste. Het hangt ook af hoe je relatie is met je baas. Die van mij zijn altijd goed geweest en ze leven ook heel erg mee dus wat dat betreft heb ik altijd geluk gehad misschien. Ik heb geen tips eigenlijk. Alleen misschien aangeven dat je vrij moet krijgen voor je ziekenhuisbezoeken en eventueel, als je het niet wilt vertellen, je afspraken zo te plannen dat het niet midden op de dag is. Dat gaat niet altijd overigens, maar misschien is dat wat? Succes de 19e! Knuf
Hey, Ik zat 15maanden in de MMM. En had het wel vertelt aan alleen mijn leidinggevende. Ik kreeg hier gewoon dgn voor. En ben zeer goed begeleid. Ik hoop voor je dat ze niet al te moeilijk doen. Want de MMM brengt al erg veel spanningen met zich mee suc6
ik heb het niet verteld en steeds vrij genomen. Als je echt IVF oid gaat doen, dan moet je vaker en moelijk planbaar waardoor het erg lastig wordt denk ik.
ik heb het al de tijd wel verteld, dit omdat ik de meeste keren smorgens vroeg heen moest.. soms wel 2x per week als ik voor al die keren een smoes had moeten verzinnen was ik er gauw doorheen
Iemand bij mij op de afdeling zat in het zelfde schuitje en heeft het mij toen in vertrouwen verteld. Ze kon zonder problemen vrij nemen (ziekenhuis bezoek op kosten van de zaak) om naar het ziekenhuis te gaan. Ik vond het erg prettig dat ze mij in vertrouwen had genomen en ik was dan ook de 1e die wist dat ze zwanger was. Helaas weet ik uit ervaring hoe het is om te werken met mensen die zwangerschappen helemaal niets vinden dus ik begrijp wel waarom je het niet wil vertellen. Als je het wel verteld maak je het jezelf alleen maar moeilijker (vervelende opmerkingen etc) dus ik zou een smoes ophangen/gewoon vrij nemen, totdat je echt met IFV o.i.d. gaat beginnen (hopelijk komt het niet zo ver!!!), want doen moet je soms wel 2 tot 3x pw naar het zhuis. Zou wel proberen de afspraken zoveel mogelijk 's ochtends vroeg of aan het einde van de middag te plannen. suc6!
Dank voor de tips! Ik ben nu wat rustiger en begin te wennen aan het idee om de mmm in te gaan. Aan de ene kant blijft het natuurlijk een teleurstelling aan de andere kant vind ik het super fijn dat we geholpen gaan worden. Ik heb besloten dat wanneer het zover mocht komen dat ik tegen die tijd beslis. eerst maar eens de 19de afwachten