Hallo, mijn naam is Carol (27) en mijn man en ik zijn al zo´n 2 jaar bezig met het zwanger worden. 2 jaar geleden is PCO bij mij vastgesteld. Vorig jaar heb ik 2 miskramen gehad (al in een vroeg stadium van de zwangerschappen) Mijn eerste zwangerschap was ´spontaan´. De 2e tijdens de eerste ronde van Clomid. Na de eerste (succesvolle) ronde Clomid, raakte ik ongevoelig voor de werking van het medicijn. 26 november ben ik geopereerd. Ik kreeg een laparoscopie, waarbij dmv lasers gaatjes gemaakt werden in mijn eites, waardoor ik ong een jaar van PCO af zou zijn en zoals de meeste vrouwen een gewone eisprong zou hebben iedere maand. Nu was mijn laatste menstruatie 21 dec, wat zo´n 3 dagen duurde. Op dag 3 ben ik begonnen met Fostimon injecties. Op dag 10 ben ik teruggegaan naar het ziekenhuis (30 ste). Tijdens de echo zag mijn gyn. dat er bij de ene eierstok 4 grote eitjes zaten en 2 kleintjes en bij de andere eierstok 2 grote! Nu zei ze dat ik komende dagen heel voorzichtig moest zijn en liever niet zwanger mocht raken. (Dat is toch wel heel erg bizar...) Hoe graag ik ook zwanger wil worden,.. meer dan 2 zou ik toch niet aandurven-kunnen. Nu heb ik een probleem, waar ik me ook echt zorgen over maak.. Gisteren hebben mijn man en ik gevreeen met voorbehoedsmiddel, maar later zagen we dat hij hoogstwaarschijnlijk is gaan lekken. Stel dat ik nu wel bevrucht ben? En wanneer is dat dan te zien? pas wanneer ik overtijd ben of kan dit al gezien worden tijdens een vaginale echo volgende week? Ik weet niet wat ik moet doen. Ik kan pas eind volgende week naar het ziekenhuis en maak me nu toch wel erg druk. Heb iets gelezen op het internet dat het ook gevaarlijk zou zijn om zoveel rijpe eitjes te hebben. Zou iemand mij kunnen adviseren? Carol
hoi Carol, ik zou me zeker niet te druk maken. De kans dat alle eitjes ide gezien zijn tot volle rijping en ontplooiing komen is klein, dan moeten ze ook nog allemaal bevrucht worden en innestelen, die kans is minimaal klein. Je hebt een goede kans om zwanger te zijn nu, en dta is toch mooi? Ik zou me zeker niet druk maken, wacht gewoon rustig af tot je een test kunt doen, blijkt ie positief te zijn dan kun je een echo laten maken bij ongevere 6 weken. Gevaarlijk is het niet hoor om zoveel rijpe eitjes te hebben. Mirjam
Hoi Mirjam, dank je voor je reactie Het is al een opluchting om te horen dat het niet gevaarlijk zou zijn. Ik moet sowieso vrijdag naar het ziekenhuis, want dan zou ik een nieuwe medicijntraject met de arts bespreken.. Ik had intussen nog naar het ziekenhuis gebeld en gevraagd of het mogelijk is om dan te zien of ik daadwerkelijk bevrucht zou zijn. Er werd toen tegen me gezegd dat je dat al zo´n 5 a 6 dagen na de bevruchting zelf zou kunnen zien. Heel erg stom, maar altijd als ik het gevoel heb zwanger te zijn. dan lijkt de tijd zo ontzettend langzaam te gaan (alvorens ik kan testen) De 2e x dat ik zwanger was, wist ik het al een dag na de bevruchting. Ik had het ook hier ergens op het forum aangekaart (of het mogelijk was dat...) maar bijna iedereen zei dat dat gewoon niet kon. Zelf was ik ervan overtuigd, omdat mijn lichaam gewoon direct anders reageerde en mijn borsten direct pijn begonnen te doen, mijn tepels er erg anders uit gingen zien en groter werden. Nu heb ik datzelfde weer.. maar het is afwachten. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik ga maar eerst langs het ziekenhuis. Groetjes, Carol