ik vind het zo standaard om beschuit met muisjes te doen. nu zat ik te denken aan slagroomsoesjes met muisjes. wat vinden jullie daarvan? is ook niet zo super duur..
wij doen gewoon beschuit met muisjes maar ik vind slagroomsoesjes met muisjes een heel goed idee hoor, gewoon lekker doen
ik kies gewoon voor de beschuiten, vind ik erbij horen. Natuurlijk kan je ook muisjes op slagroomsoesjes doen, maar realiseer je wel dat dat logistiek iets lastiger is: je moet ze namelijk per keer vers inslaan of op tijd uit de vriezer halen enzo. Anders zit je je bezoek ijs voor te schotelen. Beschuiten kan je vooraf in groot aantal in huis halen en die blijven wel goed. Voor kinderen doen ze ook wel eens lange vingers met muisjes of soepstengels met muisjes. Verder heb ik geen creatieve ideeen.
ik heb ook gewoon beschuiten in mijn hoofd, had ik bij Gwen ook gedaan. Maar je kunt natuurlijk ook lange vingers in de boter dopen en dan de muisjes erop strooien. Misschien ook een leuk idee en praktischer dan roomsoesjes
Ik had muffins gebakken. Daarop glazuur, en daarop muisjes. Anders kun je ook een geboortetaart (laten) maken.
Je kan ook beschuitje met chocoboter en dan de muisjes erop doen. Of mini tompoesjes met muisjes. Of koekjes met muisjes. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt Ik kan in ieder geval niet wachten!
ja maar met een geboorte taart is het weer zo van die moet binnen een paar dagen op. en mn schoonfamilie woont hier anderhalf uur rijden vandaan. dus die komen "waarschijnlijk" niet de volgende dag. maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. dus dan is slagroomsoesjes of beschuit weer veel praktischer. ikzelf vind slagroomsoesjes zo super lekker. jammie.
Wat een super idee. Vind ik erg orgineel. Ik ken ook alleen de beschuiten en de soesjes en de lange vingers. De laatste twee vind ik al erg orgineel want dat heb ik nog niet eerder gezien toen ik op kraamvisite ging.
hier kwam de kraamvistite best wel verspreid dus waren beschuiten met muizen toch wel het makkelijkst en eigenlijk vind ik het ook wel een beetje erbij horen
Ik had voor de volwassenen de beschuit met muisjes en voor kinderen had ik de slagroomsoesen gemaakt. Die had ik van te voren al gemaakt en dan per 8 of tien ingevroren. Visite komt niet onaangekondigd (tenminste als het goed is niet ) dus 's ochtends een zakje uit de vriezer en met de koffie zijn ze klaar. Ik vond het ideaal!
Wij gaan voor de babyborrel, zodat we de grootste bende visite in 1 klap krijgen. Vind ik zelf heel praktisch, want wij hebben niet zo'n zin om na een jaar nog met de kraamvisite te zitten (we hebben allebei een behoorlijke familie en vrienden/kennissenkring). Kunnen we gelijk onze verjaardagen vieren, en ons nieuwe huis inwijden. Het wordt een zomerkindje, dus een tuinfeest in onze heerlijke nieuwe tuin! Voordeel daarvan is dat ik dus vantevoren alles voor een grotere groep kan maken. Ik heb in een blaadje van die cupcakes gezien, idd met glazuur en een suikerfiguurtje erop. Zag er super uit! Liefs Monique
hoi ik doe gewoon lekker lange vingers en voor de helft boter erop en dan in een bakje muisjes! ideaal en bederft niet!
Voor de kraamvisite gewoon simpel houden, je wilt ook niet dat mensen lang blijven plakken (is de bedoeling ook niet van kraamvisite!) Dus thee, koffie en fris. En dan zoiets van koekjes of cake. Goed genoeg, denk?
Hoi, mijn schoonmoeder woont ook anderhalf uur rijden hiervandaan. Maar die staat echt wel de volgende dag al op de stoep. Als het kan dezelfde dag nog, maar dat wil ik natuurlijk absoluut niet hebben. Hoe lang blijven ze bij jou als ze op visite komen? ik kan me voorstellen dat ze na een best lange rit niet na 1 uurtje al vertrekken, maar ik zou het ook niet leuk vinden als ze uren blijven plakken..
ik heb geen idee hoelang ze dan blijven. tis onze eerste. en alle familie van mn vriend zn kant woont in gelderland. en wij nu in friesland. maar heb eigenlijk niet zoveel zin als ze bv. 's morgens al komen en pas einde van de middag weg gaan. want ik weet nu al. als 1 stel daar vandaan hierheen komt, dan komen we allemaal. pfffff
ik ga cake (choco en gewoon haha) doen met glazuur er boven op en dan muisjes..dus zeg maar op de hele cake aan de bovenkant glazuur en pas snijden als glazuur gedroogd is. eet lekker, niet moeilijk en niet steeds smeren.
Bij ons is het de gewoonte om uitgebreid te koken, dat hoort bij ons cultuur. Dus loempia's, hapjes, veel zoete koekjes, thee en koffie en lekkere salades. Een bakkie koffie/thee en een koekje, dat volstaat niet hahaha.
@beertje: wie maakt dat dan? (gewoon nieuwsgierig hoor ), maak je dan zelf oook iets van te voren ofzo? Lijkt me wel lekker..
Ik maak het natuurlijk niet hahaha. Bij ons is het zo, dat wanneer je bevallen bent je letterlijk in de watten word gelegd je hoeft niks te doen, alles wordt gedaan. Er komt veel familie, moet je denken aan schoonouders en mijn eigen ouders/zussen/broers die maken alles. Meestal wordt het al helemaal kant en klaar meegenomen, en hoeft er alleen koffie/thee en fris klaar gelegd te worden, en dan kan iedereen pakken wat hij/zij wilt. We beginnen wel altijd met koffie en thee, en dan komen de hapjes aan de beurt. Komt het bezoek in de avond dus met het etenstijd, dan wordt er kip of vlees geserveerd, meestal gevulde kip met groente enz. Bezoek kan bij ons altijd eten, maakt niet uit wie het is, ook de buren of iets dergelijks.
@ beertje: heerlijk lijkt me dat.. Wij zijn dan we echte "hollanders" maar wel ook zo opgevoed met het idee huisje hol maar binnen. iedereen kan altijd blijven eten of slapen.. Heerlijk vind ik dat.. Alleen ben ik dan wel degene die mag koken(of eerder mijn moeder)..haha.. das dan weer een beetje jammer. Laat jij je maar lekker verwennen. Ik ben zelf de bakster in de familie dus ik hou het simpel denk ik maar..