Hoihoi! Ben een beetje ongerust vandaar mijn vraag.. Het klopt toch dat je normaal gesproken uitgaat van de 1ste dag vd laatste menstruatie , bij het vaststellen hoe lang je zwanger bent? Maar als je nou 99.9% zeker weet dat je geen eisprong hebt gehad op dag 14 en niet bevrucht kan zijn op die dag dan ben je dan dus toch korter zwanger? Of praat ik mezelf moed in? Heb nml gisteren een termijn echo gehad op 8wk en 5 dg. Er klopte een hartje maar ben ws (qua meting) 7 wk en 3 dg zwanger ( dus 9 dagen korter). Ik schok hier erg van en was gekijk bang dat het mis was ( ondanks dat de vk zei dat het er goed uitzag). Mag vlg week vrijdag nog een keer komen. Maar ik weet nu dus bijna zeker dat ik nooit op dag 14 van mijn cyclus bevrucht kan zijn, ieder geval 5 dg later. Ik weet dat ik moet afwachten maar vroeg het me echt af! Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!
hoi Jellie, als je een onregelmatige cyclus hebt kun je best eerder of later een eisprong hebben. Mirjam
Mijn cyclus is niet echt nregelmatig maar ben pas 4 maanden geleden gestopt met bv. Mij gaat het erom dat als je zeker weet dat je niet bevrucht kan zijn op dag 14 het dus betekend dat je je niet aan de standaard berekening kan houden en dus korter zwanger bent.. Groetjes!
Ik hoop het zo! Heb volgende week vrijdag de volgende echo! Laat nog wel wten hoe het afloopt! Groetjes Jellie!
HoiHoi! Helaas.... Kom net terug van de echo. Vruchtje is net na de echo vorige week gestopt met groeien.. Snik snik.. In mijn achterhoofd was ik hier al bang voor.. Bedankt voor jullie tijd. Hopelijk de volgende keer een leuker bericht.. Groetjes