Even afreageren... Die rotberken staan in bloei, dus ik kan niet meer gewoon lekker naar buiten (hooikoorts). Gisteren twee uurtjes op het terras gezeten en ik was echt ZO kapot, dat ik bij thuiskomst bij mijn schoonouders 'even' op bed ben gaan liggen. 2,5 uur dus... Bah!
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ben allergisch voor bomen en grassen, dus het hele hooikoortsseizoen feest not. En omdat ik zwanger ben is mijn medicatie aangepast en heb ik dus veel lichtere medicijnen, ben benieuwd hoe dat straks gaat. Heb geen zin om mijn hele verlof binnen te zitten...
Hier nog één. En echt lekker gaat het niet! Als ik even buiten ga zitten, gaat er een doos tissues mee. Als ik daarna weer naar binnen ga heb ik een loopneus en jeukogen. Maar als ik de hele dag binnen blijf gaat het niet echt veel beter. Ik snak naar een lekkere regenbui, dan zijn die pollen weer even "weg".
Binnen blijven scheelt voor mij wel behoorlijk. Vandaag weer lekkere niesbuien gehad... Maar da's nog niet eens het ergste... Het vréét energie. Ik ben echt helemaal kapot halverwege de dag. En dat terwijl de zwangerschapsvermoeidheid juist rond deze tijd klaar zou moeten zijn.... *zucht* Zometeen maar weer vroeg m'n nest in...
Hier nog 1 met hooikoorts; heel de tijd snuiten en niezen, de wc-rol is mijn beste vriend op dit moment Gek word ik ervan Ook wordt slapen daardoor een stuk lastiger, waardoor ik overdag erg moe ben. Bahh! Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en heb een neusspray (Beclometason) gekregen die je als zwangere mag gebruiken. Hij lijkt nu al wel wat te helpen, laten we hopen dat het zo blijft... Succes nog met de hooikoorts dames...
Op de bijsluiter staat: Over het gebruik van beclometason neusspray tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend om met zekerheid te zeggen dat het veilig is. Meld het in elk geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wil worden. Ik vind het allemaal maar vreemd hoor, dat sommige artsen en verloskundigen zeggen dat je helemaal niets mag gebruiken en anderen toch wat voorschrijven... Ik ben in ieder geval blij met mijn kantoorbaan, waar ik de hele dag binnen zit. Het raam staat wel open, maar da's op de 9e verdieping en zo hoog komen de pollen niet.
Het farmacotherapeutisch kompas zegt: Zwangerschap/Lactatie Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap. Ik weet dat het kompas altijd up-to-date is, maar het is natuurlijk aan de voorschrijvend arts om een standpunt in te nemen. Sommigen zullen voorzichtiger zijn dan anderen. Ik weet ook hoe ziek je kunt zijn van hooikoorts (al heb ik er dit jaar gelukkig nog geen last van gehad), en dan zou ik persoonlijk liever medicatie gebruiken. Ik slik ook (met mate) paracetamol als ik hoofdpijn heb. Ik heb mijn energie hard nodig voor mijn zwangerschap, dus ziek zijn vind ik zonde van mijn tijd.
Da's ook weer waar... Maar ja, de berken zijn over 4 weken weer uitgebloeid en ik werk binnen, dus dat scheelt ook. En tot nu toe heb ik alleen nog maar last van een verstopte neus, veel niezen en af en toe jeukende ogen. En ja, die energie die ik niet meer heb... Maar die had ik toch al niet de laatste 10 weken Ik kijk wel hoe het gaat. Ik heb het al 28 jaar, dus ben het ook wel een beetje gewend. Als het echt te erg wordt, ga ik even langs de huisarts. Nu doe ik het nog maar even met gewone oogdruppels een een neusspray met zoutoplossing.
Inderdaad, was erg ziek van de hooikoorts en kon 's nachts niet meer slapen. Het was echt uitputtend. Gebruik de neusspray tot de ergste klachten over zijn. Ik vertrouw het farmacotherapeutisch kompas en mijn huisarts, maar als het niet nodig is gebruik ik liever niets Magoe, nog een paar weken, dan is de grootste "pret" weer voorbij
Voor mij ook, maar ik heb altijd meer last van de berk dan van gras. Maar ja, misschien is dat tijdens de zwangerschap ook anders....