Zwangerschapsischias (siatique)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sanneke1982, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hey meiden,
    Wie heeft er ook last van zwangerschapsischias? (soort zenuwpijn in heup/bil dat doortrekt tot bovenbeen tot knie tot voet) aauw..
    Ik zie er zo van af op sommige momenten dat ik nood heb aan lotgenoten!!!
    Het doet zooooooo 'n ontzettende pijn!!!

Wat doen jullie ertegen? Zijn er tips om de pijn te verzachten??

Thanks

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had het ook. Zo erg dat ik soms gewoon niet meer kon lopen ( vooral tussen de 32 en 36 weken. Daarna is het bij mij weg gegaan.

Ik ging gewoon liggen, meer kon ik er niet tegen doen. En in bed kon ik om mijn rug met de benen opgetrokken redelijk liggen.

Ik heb het een paar maanden na de bevalling ook nog gehad.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb het ook. Bij mij zit het echt in mijn (linker)bil. Ik had het in mijn vorige zwangerschap ook, alleen toen rechts en pas later in de zwangerschap.

Het wordt nu steeds erger; zitten is echt een crime als het harde stoelen zijn. Ik word dan ook helemaal misselijk van de pijn en móet opstaan. Ik heb te horen gekregen dat er niets aan te doen is en dat ik veel af moet wisselen met lopen, zitten, staan etc. Helaas krijg ik er nu ook pijn in mijn bekken & onderrug, en rond mijn schaambot bij. :( Maar ja, ik draag ook een tweeling dus ben niet zo heel verbaasd.

Bij mij was het trouwens over zodra Sverre geboren was. Wat een opluchting!

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Yep, hier ook!
    Overigens is het nu al een paar dagen weg.
    De VK gaf aan dat het kan komen en gaan, en dat het te maken heeft met het veranderen van het bekken. Daarbij kunnen inderdaad zenuwen klem komen te zitten, maar dit kan dus ook weer over gaan als het bekken verder verbreedt bijvoorbeeld.
    Bij mij was het niet zó heftig, ik had pijn maar kon nog wel gewoon zitten. De klachten had ik vooral bij het traplopen en plotseling veranderen van houding.
    Nu maar hopen dat het wegblijft!!!

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb het ook en ga elke week naar de manueel therapeut dit werkt goed bij mij.

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook 1...
    Had er tijdens de eerste zwangerschap zo rond de 20 weken last van, maar het is helaas nooit helemaal weggegaan..
    Nu ben ik ergens tussen de 8 en 9 weken zwanger en mijn linkerbil speelt dus dagelijks op...
    Zelfs van houding veranderen in bed is nu al soms een crime.. Dat wordt nog wat...

7. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Ik heb gisteren weer een "aanval" ervan gehad :(
    Is echt pijnlijk en kan op dat moment ni meer bewegen.. echt vreemd!
    BIj mij ook vooral in linkerbil-bovenbeen tot in knie en da trekt door tot lager nog naar de voet toe.
    Gisteren nochtans rustig dagje, wel in de namiddag een uurtje of twee afwisselend staan, stapjes doen (slenteren), zitten....
    Soms heb ik het gevoel da je "niets meer kan" als je zwanger bent! Kuisen is echt een hel geworden!

8. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hier ook een patient,

heb er last van gehad bij de 1e nu bij de 2e vanaf 10 weken last en bij manueel therapeut geweest maar dat hielp niet. Heb het maar geaccepteerd ben alleen wel kapster dus heb ik af en toe groene sneeuw gezien. Nu ik alweer een maandje thuis ben word het wel minder maar bij het slapen blijft het een ramp.
    Heb het trouwens aan beide kanten maar links is het ergst.
    Na de bevalling van de 1e heb ik er weining last meer van gehad hopen dat dat nu weer het geval is

Sterkte iedereen

groetjes Colin

Deel Deze Pagina