Bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Melissa en Joey, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissa en Joey

30 okt 2007
    52
    0
    0
    Full time MAMMA!!
    lelystad
    Hallo,

ik heb de volgende vraag.
    Ik heb zo verschrikkelijk veel last van mijn bekken.
    Alles doet me zeer, lopen.. zitten.. staan.. liggen,

Ik heb het er met mijn VK over gehad... en die zij me naar de dokter te gaan, bij me dokter werd in door verwezen naar een Mensendieck therapeut.

Ik heb nu al een maand mensendieck, maar de pijn blijft nog steeds..
    Ik heb elke week een consult, en geef dit elke keer aan.

Nu bleek bij de VK dat mijn fundus hoogte voor 23 weken 27 cm is, en met mijn zoontje was ik ruim 30 weken toen mijn fundus hoogte 27 cm was. ( hij was bij geboorte 4065 gr en 54 cm )

Nu is mijn vraag moet mijn VK me niet overdragen aan en GYN? omdat ik dus bekkeninstabiliteit heb en omdat de groei van mijn kindje voor loopt volgends me VK..

En wat kan ik nog meer doen aan die bekkeninstabiliteit? ik neem ook paracetamol vanwege de pijn, maar dit helpt voor geen meter, maar van me VK moet ik er 6 per dag slikken wil het een beetje dragelijk zijn
    Kan me niet voorstellen dat dit goed is elke dag?

Als ik begin over een GYN. wimpelt ze me altijd af.. van je heb al een groot kind gehad dus deze gaat ook gewoon, geen GYN bij nodig..

Ik heb van mijn zoontje in het ziekenhuis gelegen omdat de vorige VK me ook niet wou overdragen! ik heb van hem 2 uur thuis moeten persen voor dat ze met me naar het ziekenhuis ging!:x ik had niet eens meer weeen, kreeg weeen wekkers hielp niks, toen plaatselijk verdoofd, 8 cm ingeknipt!:$ en nog 15 min moeten persen. voor hij geboren was! Een keizersnee vond ze niet nodig, maar de zusters die erbij waren wouden wel dat ze een keizersnee uitvoerden, en hadden al gebeld voor een kamer.

Ze was trouwens meteen weg toen ze me had gehecht, me placenta was NIET nagekeken, en kwam er in broken uit. ze vond het wel goed zo, 8 weken later ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat er een placenta rest in me baarmoeder zat ter grote van 5 cm.

( ik kreeg trouwens een brief thuis, of ik gecontroleerd wilde worden na de bevalling.. hier heb ik voor gebeld maar het was te druk en toen ben ik naar me dokter gegaan. die meteen doorverwees naar een GYNO, die een echo maakte..)

Dus je kunt wel zeggen,dat ik liever overgedragen wil worden aan een GYN. kwa het hele gedoe met me eerste en het gedoe van nu.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik begrijp je verhaal.
    Eigennlijk zijn er 2 dingen aan de hand:
    1) je slechte ervaringen bij de vorige bevalling
    2) de pijn in je bekken en de groei van je kindje nu

Wat betreft het eerste: het is heel jammer dat je zo'n nare ervaring hebt bij de eerste bevalling. Eigenlijk had je dat beter voor deze zwangerschap goed uit kunnen praten. Misschien moet je dit alsnog een keer met haar bespreken. Het is wel handig om daar een aparte afspraak voor te maken, dan is er wat meer tijd en rust dan op het gewone spreekuur. Je kunt ook met je verloskundige bespreken dat je niet meer zo'n ervaring wilt als de vorige keer. Je kunt met haar afspreken dat je bijvoorbeeld een half uur perst en dat als er dan nog geen vordering is, dat je dan wordt overgedragen. Dat lijkt me heel redelijk in jouw situatie. Dan heb je ook een duidelijke afspraak.

Wat betreft het tweede: de pijn in je bekken is heel vervelend maar dta is nog geen bekkeninstabiliteit. Als mensendieck niet genoeg helpt dan zou je misschien fysiotherapie erbij kunnen doen. En inderdaad, je mag best veel paracetamol nemen.
    De pijn in je bekken en de groei van je kindje, is nu nog geen reden voor doorverwijzing naar de gynaecoloog.
    Als je baarmoeder de volgende controle weer meer dan gemiddeld is gegegroeid krijg je waarschijnlijk een groei-echo en wordt je bloedsuiker gecontroleerd. Als 1 van die niet in orde zijn heb je wel een reden om door de gynaecoloog begeleidt te worden.

Succes en bij vragen horen we het graag!

Mirjam

3. Melissa en Joey

30 okt 2007
    52
    0
    0
    Full time MAMMA!!
    lelystad
    Vandaag is er bekken-instabiliteit bij mij geconstateerd. ik zit nu in een rolstoel. :(
    Volgende week weer een gesprek met me VK, en dan zal ze me vertellen of ik vanaf 30 weken of vanaf 36 weken word overgedragen aan een GYN.

Deel Deze Pagina