Hallo, Ik was vanmiddag nogal druk aan het discuseren en aan het einde sloeg ik mijn hand nogal hard op mijn buik. Nu doet mijn buik een beetje pijn kan dit kwaad? Ik ben bijna 16 weken zwanger. (Ik heb geen harde buik) Liefs Almira
Hoi Almira, het kan in zoverre geen kwaad dat het kindje goed zit ingepakt en wel tegen een stootje kan. Mede door die sloot vruchtwater die eromheen zit. Dat het nu even pijn doet is omdat je buikspieren zich versneld hebben aangespant om de klap op te vangen. Het is dus waarschijnlijk spierpijn. Doe het vandaag wel even rustig aan en 'vertroetel' je buik. Dat is goed voor je gemoedsrust en kan zeker geen kwaad voor het kindje Wanneer je bloedverlies krijgt of buikkrampen als een ongesteldheid moet je even je verloskundige bellen. Voor nu dus geen zorgen en als je dat fijn vind kun je morgen best even bellen met de verloskundige dat ze even met je naar het hartje luistert. Groetjes Brigitte
Hallo Brigitte, Hartelijk dank voor je antwoord. Ik geloof dat de kleine ook net heeft laten weten dat alles goed zit daar beneden Liefs Almira