Ben vandaag voor het eerst naar de fysio geweest had ook al 5 weken last van stuitje bekken en doorstraling naar bil en been..vandaag is dan ook geconstateerd dat ik bekken instabiliteit heb..linker bekken achter staat gekanteld..baal ervan..eerste zwangerschap.. Ik heb ook als ik een halfuurtje heb gelopen dan moet ik zitten of het liefst naar huis en op mijn bed gaan liggen anders heb ik het gevoel dat ik door mijn benen zak..kan ook niet langer dan een kwartier stil staan..heb oefeningen meegekregen en een bekkenband te leen voor een week om te kijken hoe dat gaat. Ben echt maar een anderhalfuurtje weggeweest vandaag o.a. naar de fysio en snel even wat boodschapjes gedaan...en toen ik thuis kwam had ik al meteen meer last met het gevolg..2 uur op bed gelegen...nu gaat het wel weer...Die bekkenband is iig een uitkomst tijdens het lopen..dan hou ik het toch even langer vol Nu zit ik al in de zw voor iets anders en heb ik het UWV gebeld om door te geven dat ik bekkeninstabiliteit heb..omdat je een wijziging in je gezondheidstoestand moet doorgeven..Die vrouw was erg aardig en heb me dan ook ziekgemeld ivm zwangerschap nu. En krijg in een nieuwe oproep..weten jullie of ik een brief van de huisarts of fysio moet meebrengen? en mijn 2e vraag: wat is het verschil tussen bekkeninstabiliteit en bekkenpijn? is dat niet gewoon hetzelfde? dan nog een 3e vraag: Mag ik de bekkenband regelmatig gebruiken iig bij het lopen als ik naar buiten ga zodat ik wat langer kan lopen? Ik hoor verschillende dingen over de bekkenband dat je hem niet te vaak mag gebruiken omdat je spieren hier te makkelijk aan gaan wennen. alvast erg bedankt!
hoi, je hebt wel een briefje nodig van huisarts of fysio waarschijnlijk ja. Geen probleem, dat schrijven ze wel voor je. Bekkenpijn is gewoon pijn in je bekken, dat hebben veel zwangere vrouwen. Bekkeninstabilitiet is al er echt een afwijkende stand van je bekken wordt gevonden of de klachten zijn dermate ernstig dat de fysio dat etiket erop plakt. Zolang je steun hebt van de band mag je hem gewoon dragen. Zeker nu in het begin zou ik hem gewoon dragen als je hem nodig hebt. Geef je lichaam eerst maar rust. Daarnaast heb je oefeningen om je spieren sterker te gaan maken, dat is voorlopig genoeg. Soms merk je dat het na een aantal weken veel beter gaat en dan zou je de band wat minder kunnen gebruiken. Maar geen zorgen dus! Mirjam