Sinds een paar dagen heb ik last van uitslag op mijn buik: kleine rode bultjes/puntjes die jeuken. Vooral met de zwangerschapsband van mijn broek en een t-shirt erover irriteert het vreselijk! Het lijkt een beetje op warmte-uitslag (hoewel het niet erg warm was ). Iemand een idee wat je ertegen kunt doen (vooral de jeuk)? En wat het kan zijn? Het zit trouwens alleen op mijn buik.
Ik heb er sinds een paar dagen ook last van, maar dan op mijn voeten en benen. Ziet er niet echt fraai uit, maar probeer het toch zoveel mogelijk onbedekt te laten. Nou is dat met je buik wat lastiger, dus hier heb je niet veel aan. Bij mij komt het toch vooral als ik me te warm aankleed heb ik het idee. Weet ook niet of ik mijn huid juist vet moet houden met bodylotion of juist niet moet smeren, lastig. Ik lees even mee voor advies.
Ik heb dit in beide zwangerschappen gehad, vooral op m'n borsten en een beetje op m'n buik. Bij mij hielp het om te smeren met Etos Mama Buikbalsem. Brengt wat vocht in en er zit menthol wat verkoelt tegen de jeuk. Ik heb ook andere lotions geprobeerd, maar niets hielp zo goed als die buikbalsem. Ik geloof dat het bij mij kwam door het groeien van de huid, en doordat deze nogal droog was. Er zijn echter ook gevallen bekend van extreme zwangerschapsjeuk, wat veroorzaakt kan worden door een probleem met de lever. Maar volgens mij heb je dan overal jeuk en niet alleen op je buik. Ik zou gaan smeren met een lekkere lotion en het aankaarten bij je vk, bij je volgende controle.
Ik sluit me aan bij Bri Kan idd te maken hebben met het hard groeien van de buik in combinatie met de warmte. Die uitslag had ik in t verleden ook altijd in de zomer als ik een hoge broek aan had. Nu heb ik t ook lichtjes op mn buik dus probeer ik zoveel mogelijk broeken/rokken te dragen zonder buikband als t warm is en smeren smeren smeren
Ik heb het ook. Ik word er gek van. De plekken waar kleding drukt, band van broek, beha, etc is het het ergste. Volgens mij is er niet zoveel aan te doen. Hoewel lotions en olieën het alleen erger maken, lijkt een beetje talkpoeder erop wel wat te helpen. Proberen er vanaf te blijven en maar zo min mogelijk kleding aantrekken. Succes! *scratch*
Ik heb t op mijn rug. Wat bij mij hielp was de band die bv aan je zwangerschapsbroek/rok zit naar binnen te klappen. Zodat je gewoon een blote buik en rug hebt (net als bv een normale broek) Bij mij leek t net alsof ik die pukkeltjes kreeg door de warmte. Allerlei zalfjes geprobeerd van de huisarts. Totdat ik dacht t zit precies op die plaatsen waar die band loopt van je zwangerschapsbroeken/rokken. Die dus naar binnen/beneden geklapt en nu stukken minder last er van .. Alsof t nu minder broeit daar.
Mentholpoeder of gel wil ook nog wel eens helpen. Ik gebruik Hydrocortison creme en vaseline/paraffine.
Thanx voor de tips! Ik heb ook de etos mama buikzalf inmiddels en het helpt wel iets (vooral net nadat ik heb gesmeerd). De uitslag is ook minder! Maar helemaal verdwijnen zal het wel niet denk ik... @Juudje79: Ik dacht altijd dat je geen hydrocortison mag gebruiken als je zwanger bent? Heeft jouw arts het toch gegeven? Is toch alleen op recept verkrijgbaar?
Ik heb soms maar een paar bultjes, maar die kunnen inderdaad verschrikkelijk jeuken. Talkpoeder helpt inderdaad bij mij. En niet te vaak en vooral niet te lang die strakke banden aan. Soms wil ik het liefst even helemaal niets aan, zodat me lichaam even tot rust kan komen...
Ik heb het ook heel erg (maar ben nog aan het begin van mijn zwangerschap). Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik het ook zo erg aan het begin. Mijn buik jeukt zo enorm dat ik alleen maar de hele tijd kan krabben. Ik smeer me helemaal suf met bodybutter, maar ik zal ook eens de balsem van etos gaan halen. Ik lig er letterlijk hele nachten wakker van!