Ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger. En ik heb zoveel last van lage rugpijn, wat kan ik daar het beste tegen doen. Het trekt ook naar mijn benen toe. Heel pijnlijk en vervelend. Ik wil natuurlijk niet meteen klagen, maar ik heb er wel erg last van. Vooral savonds.
kan vanalles zijn, het komt vaker voor in het begin van de zwangerschap en gaat vaak ook weer weg na een paar weken maar het kan ook beginnende bekkeninstabiliteit zijn. dus je kunt het beste een huisarts/fysio er even naar laten kijken zodat je nu zeker weet waar het vandaan komt.
bij mij hielp zo'n hittepit ding altijd goed. Ik had alleen in t begin en aan t eind van mn zwangerschap lage rugpijn
ik probeer een beetje in beweging te blijven zodat het soepel blijft, en met m'n benen languit op de bank. het lijkt net of de pijn dan makkelijker wegstroomt. ik vind het zelf niet heel erg, maar kan me voorstellen dat het pijnlijk voor je is. hoop dat het snel over gaat
Hoi, Ik heb hier ook last van! Ik heb het vooral 'sochtends met opstaan en 'savonds met op de bank zitten. Ook rek en strek oefeningen zijn erg prettig( voornamelijk in de ochtend) als ik platte schoenen aan hb gehad heb ik er 'savonds meer last van als normaal. Dus ik probeer schoenen met een hakje te dragen. Niet te hoog natuurlijk! Verder goed warm houden en in beweging blijven. Warm houden wil ook nog wel eens helpen! Succes! Ikzelf heb een ukkie My Ukkie Pillow dat zit echt heel fijn. Ik heb hem altijd achter m'n rug op de bank. Het houd je warmte ook vast waardoor het voor mij pijnverrlichtend werkt. Het is een kussen met hele fijne bolletjes erin. Echt ideaal voor deze klachten. En het past zich helemaal aan naar j zithouding. Gr. Ice
veel rusten helpt het beste, ga smiddags even een uurtje liggen. en een bezoekje aan de bekkenfysio kan ook geen kwaad denk ik.
ik had het heel erg en idd vooral 's avonds...straalde uit naar m'n benen en kuiten. deze maand had ik precies hetzelfde gevoel net als toen en ook die buikpijn alsof je baarmoeder erg opgerekt wordt. na een heel lichte posi test ben ik vreselijk ongi geworden...en nu is het gelukkig over!maar bij m'n zwangerschap was het symptoom nummer een! (nooit bloedverlies gehad en nu een kindje van 16 maanden!) ik heb het lang gehad (tot zeker na de 4e maand en daarna weer terug rond de 7e maand!) ik nam een warme douche (niet te heet) en probeerde te ontspannen en ik legde een kruik tegen m'n rug aan. dat hielp. veel slapen, veel lekker liggen op de bank en je laten verzorgen! deed ik te weinig...geniet er toch van!
Ik kom al 2 dagen per week bij de fysio, ik heb het vandaag even gevraagd. Ik krijg therapie, en ik moet oefeningen doen thuis. Het is niet de hele tijd pijnlijk, vooral als ik wat langer gezeten heb krijg ik pijn