bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetydaantjuh, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Ja! Dat heb ik ook gekregen in het begin. Maar hielp niet. Heb het 2 maanden geslikt, geen effect. Het klonk ook ZO fijn toen ze me daarover vertelde... maar helaas. En zoals je al zegt: We weten waar we het voor doen. 9 maanden afzien voor zoiets moois is het eigenlijk wel (meer dan) waard toch? ;) (blijf ik maar tegen mezelf zeggen ook...)

2. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    ik slik inderdaad ook omeprazol, maar ik slik het puur voor de maagzuur... bij mij werkt het prima..maar ja ik ben dan ook niet misselijk meer gelukkig..

balen zeg dat je al van alles heb geprobeerd.. :( tis de zwangerschap uitzingen dan..

En @lovely begrijpelijk dat je wil vragen als het mogelijk is dat ze je inleiden..dat is ook waar ik aan zit te denken...Bij Dylan wilden ze het niet doen..met voor mij psychische schade tot gevolg...dus hoop dat ze nu wel naar mij en mijn gevoel willen luisteren...

tis wat he dames?? :)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nee al mn waardes waren tot nu toe gewoon goed. Ik spuugde eigenlijk ook continu alleen mn drinken uit en de voedingstoffen bleven dus wel binnen. Alleen sinds 2 weken ongeveer is t niet alleen mn drinken meer, dus moet t misschien maar ff extra laten checken idd. Mag ook niet stoppen van de vk met vitamines slikken.

4. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Maar hoe doen ze dan je ijzer checken?? Gewoon middels bloedprikken?

Het zelfde...hoe checken ze of je zwangerschapsvergiftiging hebt?

(ja ik klink misschien gek, maar ben bang dat ik van alles heb...waarschijnlijk om niets maar goed :$)

5. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    @lovely zeker het is het allemaal waard...maar zie onzekerheid...sjonge hahaha

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lovely: je moet echt goed opletten dat je niet uitgeput raakt hoor, je moet immers nog bevallen! Gewoon goed aangeven idd als je t niet meer trekt, hopelijk kunnen ze he dan inleiden ofzo! Sterkte!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ daantje: via bloedprikken idd.... Zwangerschapsvergiftiging zou ik niet weten..

8. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    ja ik wist prikken, maar kon bijvoorbeeld ook vingerprikje zijn?

Maar bedankt voor jullie reacties, tis fijn om met zwangere vrouwen te kunnen praten over dit soort dingen..

en idd @lovely, zag dat je al verder was als mij, misschien idd een idee om het goed aan te geven, want je moet idd ook nog bevallen, zou fijn zijn als je daar een beetje uitgerust voor bent..

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Volgens mij doen ze dat niet met een vingerprikje, das alleen om je suiker te controleren toch?

Pfff moet ik ook mog een afspraak voor maken... Ivm overgewicht moet ik 2x een OGTT laten doen en de 2e keer moet met 28 weken, nu dus ongeveer...

10. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Ja daarom! Denk niet dat ik dit nog eens 4 weken uithou...
    Wat zouden jullie doen? Wachten tot de volgende vk-afspraak?
    (dat is volgende week woensdag bij mij..) Of eerder bellen/afspraak maken?

Dat ik heel slecht slaap is bekend bij de vk. Ik heb 3 weken terug èènmalig een slaappil gekregen en heb die nacht wel geslapen, die nacht erna ook en toen was het weer terug. Weer grotendeels wakker van de nacht.... Ik slaap denk ik al 2 maanden door de pijn heel slecht... en daarboven op de ijzergehalte wat laag is, waardoor ik me zwak voel... zucht!

Ik twijfel echt. Kan indd ook wel huilen sommige momenten...
    Ook uit teleurstelling naar mezelf toe. Vind me zo'n mieperd..

@daantje, indd door bloedprikken. Duurt 2 dagen en dan heb je de uitslag. Ben jij daar nog nooit op gecheckt?
    Ik snap die angst heel erg. Je hebt tegenslag op tegenslag...

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lovely: Als jij nu t idee hebt dat je het niet trekt zou ik gewoon gaan bellen hoor! Waarschijnlijk doen ze het niet voordat je 37 weken bent, maar dan kunnen ze misschien wel alvast het een en ander gaan regelen.
    Het enige wat je voor jezelf misschien nog moet afwegen is dat een ingeleide bevalling vaak wel veel zwaarder is voor je lichaam, omdat je er eigenlijknog niet aan toe bent lichamelijk. Daartegenover staat natuurlijk dat t anders kan zijn dat je nog een maand moet doorlopen zo en dat je daardoor uitgeput raakt.
    Maargoed dot zijn dingen die je echt samen met de vk moet doornemen....heel veel succes en sterkte daarmee meis!

12. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Lees ook effe mee. Heb al weken last van mijn schaamstreek. Geen infectie of zo, gewoon erge steken als ik ook maar iets doe. Nu las ik dat het ook van mijn bekken komt.

Maar sinds 2 weken 'denk ik' trekt de pijn door naar mijn buik (buikspieren??). Soms sta ik krom van de pijn. Morgen naar de gyn, dus maar gelijk ff aankaarten.
    Maar ga er een beetje vanuit dat het van mijn bekken komt.

Iemand misschien hier ook ervaring mee?

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ workingmum: ik had dat ook heel erg! Ontzettende pijn in mn buik en maakte me daar best wel een beetje zorgen om. Volgens de bekkenfysio kwam dit bij mij doordat ik alles gewoon bleef doen, maar onbewust mn buikspieren ging gebruiken ipv mn rugspieren.
    Het kan dus van je bekken afkomen, maar houd t wel goed in de gaten idd en laat er even goed naar kijken.

14. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik ben blij dat ik dit topic geopend heb, en "blij"om te zien dat ik niet de enige ben..

Dan bedoel ik natuurlijk niet dat ik blij ben dat jullie het ook hebben want fijn is het allerminst..

Gelukkig dus morgen afspraak bij Gynaecoloog, en hoop dat de gyn al mijn zorgen kan weg nemen.

En die buikpijn ja die herken ik ook...ben benieuwd of al die klachten gewoon bij je bekken weg kunnen komen...ik heb er geen verstand van..Ik hou jullie op de hoogte, als ik morgen uit het ziekenhuis kom zal ik neerzetten wat de gynaecoloog gezegt heeft.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Succes morgen bij de gyn!
    Hopelijk kan hij idd je zorgen wegnemen.... Ik hou je topic in de gaten ;)

16. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb ook ernstige bekkeninstabiliteit helaas. Ik heb pijn aan vooral de linkerkant, in mijn liezen, onderin mijn bil en vaak ook rondom mijn hele linkerbekken. Inmiddels kan ik max. ongeveer 200 meter lopen met bekkenband. Slapen gaat ook lastig en ook ik kan me niet zelfstandig omdraaien in bed. Zit ook volledig in de ziektewet nu, werk alleen nog een uurtje op therapeutische basis, dat scheelt gelukkig wel iets.

Ik ben onder behandeling bij een bekkenfysio, dat geeft me wel houvast hoe ik iets het beste kan doen. Zij geeft ook ontspanningsoefeningen tijdens de behandelingen, waardoor ik me kan omsluiten met de pijn en de pijn niet meer voel. Heel bijzonder! Maar dat gaat niet altijd, hahaha.

17. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Nou ik ben net terug uit het ziekenhuis, maar de gynaecoloog deed er eigenlijk niet zo veel op, ja ik moest bloed laten prikken dan om te kijken of ik geen bloedarmoede heb, of vitamine B12 te kort. Maar de bekkeninstabiliteit ging hij niet op in, dus denk dat ik toch maar eventjes zelf aan de bel ga trekken bij een bekken therapeut...eerst maar eens op zoek naar een bekken therapeut zeg maar, haha, weet niet of en waar we die hebben... ;)

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja gewoon ff doen idd hoor daantjuh, voorlopig moet je nog wel een paar weken natuurlijk, dus wees zuinig op je lichaam!
    Fijn dat ie je voor de zekerheid even bloed laat prikken, wanneer krijg je de uitslag?

Ik heb net naar t zh gebeld om een afspraak te maken voor mn OGTT.
    Moet dinsdag om 7.30 aanwezig zijn, kijk er nu al naar uit maar niet heus haha denk dat ik maar zown lekker suikerdrankje ga vragen voor thuis....blegh!
    Naja als t goed is, is dit de laatste jeer OGTT en dan hoef ik niet meer gelukkig!

19. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle

Volgende week vrijdag moet ik alweer terug... Dan dus ook de uitslag, nou ben ik niet zo thuis in al die termen...dus vertel, wat is OGTT??

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat is een grote suikertest. Ik heb overgewicht en dan moet je 2 x in de zwangerschap zo'n test doen om te kijken of je geen zwangerschapsdiabetes ontwikkeld. Door mn overgewicht en doordat suiker voorkomt in mijn fam heb ik hier een verhoogd risico op.
    De vorige test was goed, dus hoop dat deze het ook is!
    Ivm het vele spugen is deze test vrij lastig voor mij om te doen. Moet namelijk 's ochtends gelijk nuchter prikken, dan krijg ik suikerwater te drinken en na 2 uur moet ik dan weer prikken. In die tussentijd moet je zo min mogelijk bewegen, niet spugen en mag je niet eten en drinken, op een paar slokjes water na.

Deel Deze Pagina