Hoe voelt een harde buik?

Discussion in 'Gezondheid' started by Lotte1986, Jun 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Dit is mijn 2e zwangerschap maar ik vraag me eigenlijk af hoe nou precies een harde buik aanvoelt.

Ik heb wel vaker als ik eigenlijk iets te veel gedaan heb. En te lang heb gestaan dat mijn buik aavoelt alsof ik heel veel sit-ups heb gedaan. Ook voelt mijn buik dan heel strak echt alsof er een harde bal inzit. Dit gevoel is trouwens voornamelijk bovenin.

Maar als ik google, dan kom ik overal uit op oefenweeen. Maar dit voelt echt niet als weeen.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik lees ff mee. Ik heb namelijk dezelfde vraag. Ik voel ook wel als ik iets teveel heb gedaan, dat ik meer iets heb wat op spierpijn lijkt. Maar ik vraag me dan ook af of dat harde buiken zijn.

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik vind dat het voelt alsof er een ( skippy ) bal in je buik zit. Net of je voor je gevoel enorm bent opgeblazen, heb er nu ook weer last van:(
    Je buik voelt echt heel gespannen aan.

4. 1992

1992 Actief lid

Apr 16, 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    eh bij mij wordt die helemaal hard en voelt dan erg gespannen aan soms pijnlijk, ik vind het niet op oefenween lijken, behalve mischien op het einde van de zw

5. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ja zo voelt het bij mij dus ook. Maar omdat ik overal lees dat het op menstruatiepijn lijkt dacht ik nee ik heb echt geen harde buiken.

Maar ik merk wel degelijk dat ik eigenlijk teveel doe...

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Bij mij voelt mijn buik heel hard aan bij harde buiken. Alsof je je buikspieren heel hard aanspant. Ik heb het ook vooral s avonds en het schijnt ermee te maken te hebben behalve als voorbereiding op de bevalling als waarschuwing dat je het eigenlijk net te druk hebt. Normaal gesproken kan het geen kwaad: het hoort bij een bepaalde termijn in de zwangerschap. Maar het voelt inderdaad helemaal niet als weeën aan.

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik lag van de week op mijn rug in bed, net wakker en lag met mijn handen op mijn buik om contact met de kleine te maken.
    Ineens voelde mijn buik knetterhard aan. Je kon er bijna op kloppen, zo hard. Weet je gelijk waarom het een harde buik heet ;)
    En na een paar tellen/minuten zakte het weer af en werd ik weer net zo zacht en soepel als daarvoor. Toch de samentrekking van de baarmoeder.
    Kan kennelijk ook gebeuren als uk beweegt en op een bepaalde manier de baarmoeder prikkelt. Of als je sex hebt gehad, of als uk hard groeit en idd ook als je je te druk gemaakt hebt.
    Ik denk niet dat ik mij al slapend erg druk gemaakt heb, dus dat was het vast niet in mijn geval :)

8. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Nou als ik zo lees. Heb ik echt te vaak harde buiken. Nou moet ik wel zeggen dat ik veel dingen doen die ik eigenlijk ook niet meer zou moeten doen.. Achjah zo wordt je toch zelfs bij een 2e zwangerschap nog wat wijzer:p

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Bj een harde buik voelt je buik helemaal hard. Soms ontneemt het je de adem.
    Je kan ze krijgen als je teveel doet maar bijv ook als je baarmoeder gewoon wat gevoeliger is. Het hoeft dus niet altijd te betekenen dat je teveel hebt gedaan.
    Ik heb tijdens deze zwangerschap heel veel harde buiken. Als ik veel gedaan heb maar ook bij elke beweging. Bij opstaan of omdraaien, hup, harde buik. Bij lopen en fietsen continu. Als kleine flink beweegt ook.

Bij Oefenweeen word je buik ook vaak keihard maar dit gaat vaak icm menstruatie achtige pijntjes.

10. Franky

Franky Lid

Jan 15, 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook super vaak op een dag: als ik zit, loop, fiets, in bed lig.....

Ik heb ook gelezen dat het kan voorkomen als je een volle blaas hebt....dat heb ik dus ook.

Ondanks dat het geen kwaad kan en niet pijnlijk is, vind ik het maar vreselijk :(. Ik zou bijna zeggen: geef me maar mijn misselijkheid terug maar zo ver ben ik nog net niet :D

Ik hoop nog altijd dat de harde buiken minder worden....ik moet nog dikke 10 weken!!!!! Mijn verstand zegt dat ik dat op mijn (harde) buik kan schrijven. :p

11. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Dit gevoel is voor mij een harde buik. Sinds een paar dagen heb ik oefenweeën en dat verschil merk ik maar al te goed. Deze voelen meer als menstruatiekrampen, maar zijn nog erg onregelmatig. Vanmorgen moest ik er zelfs voor uit bed springen, ik MOEST staan of lopen, deed best zeer.

Dus ik denk dat je idd harde buiken hebt.

12. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Meiden, thanks voor jullie reacties. Ik denk zo te lezen dat het idd harde buiken zijn. Vandaag hebben we ook weer veel in huis gedaan en merk meteen als het teveel is. Als ik dan even rustig ga zitten of liggen trekt dat gevoel ook weer weg gelukkig.

13. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    De hele baarmoeder, knetterhard van buiten. Een verkrampt gevoel, niet pijnlijk.
    zoiets?

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zoals jij het beschrijft, klinkt het als harde buiken. Dat zijn soms trouwens ook gewoon een soort oefenweeën hoor. Maar het kan inderdaad ook een teken zijn dat je te veel doet.

15. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ja precies zo ja. Denk dat het me nu wel duidelijk is;)

Share This Page