rode hond in naaste omgeving en geen antistoffen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanneke02, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Gisteren de tweede echo gehad, en ik ben bijna 9 weken zwanger. Nu is het zo dat ik en de regio woon waar rode hond is uitgebroken. Aangezien ik daartegen geen antistoffen heb, dit natuurlijk bij de gyneacoloog aangekaart. Hij vond het verstandig om iedereen van mijn zwangerschap te vertellen. Zelf zou ik liever tot 12 weken wachten maar volgens hem heb ik meer kans op rode hond dan op een miskraam en dus: als iedereen weet dat ik zwanger ben kunnen ze me er op attenderen dat er in hun buurt of gezin rode hond is zodat ik weg kan blijven daar. Wat zouden jullie doen? Vertellen of niet?:( Ik ben nog zo bang voor een miskraam!
    Liefs!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier zou ik niet eens over na denken....
    Vertellen. Heel lullig als het een miskraam word maar dan zijn er wel mensen in de omgeving die je kunnen steunen. Miskraam voorkom je toch niet.

Je kan wel zoveel mogelijk voorkomen dat je besmet raakt met rode hond. Hier kan j kind met afwijkingen van krijgen of erger. Ennuh, van rode hond kan je ook een miskraam krijgen...
    Denk niet dat je het jezelf vergeeft als dit gebeurd. Alleen omdat je het nog niet wilde zeggen.
    Dan is voor mij de keuze makkelijk..

3. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook vertellen,
    Ik heb het trouwens sowieso met 9 weken verteld, direct na de eerste echo ( en de mensen die echt dicht bij ons staan, wisten het nog eerder). Het is heerlijk om te vertellen en zo kunnen mensen samen met jou waakzaam zijn.

En daarbij mocht het mis gaan, het is fijn om een extra paar schouders te hebben... Maar goed daar moet je natuurlijk nooit van uitgaan. altijd positief blijven!!
    Succes en sterkte!

4. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    +1

Ik sluit me daar helemaal bij aan!

5. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Ik zou het vertellen, als daarmee de kans groter is dat je kind gezond blijft!

6. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het echt helemaal met jullie eens, het is alleen het gevoel. Ik snap van mezelf ook niet waarom ik zo moeilijk doe.... alhoewel ik zou het zo rot vinden als het een miskraam zou worden waar de hele omgeving vanaf weet! Natuurlijk moet je daar niet vanuit gaan en de echo gisteren was perfect....
    Maar bedankt voor jullie lieve reactie's. Morgen gaan we een dagje weg met de familie (mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd) wel leuk om er dan een extra tintje aan te geven!!!!:D

Deel Deze Pagina