Ik lag vanmorgen in bed en had uit het niets het gevoel alsof ik een riem onder mn boezem had, dit straalde uit aan mn rechter bovenbuik. Dit hield 10 minuten aan en toen was het weg. Ik loop al langer met hoofdpijn maar ben dan ook verkouden. Moet ik de vk bellen of is er niks aan de hand? Ik heb even op Internet gezocht en daar kwam het hellp syndroom na voren maar ik vroeg me af of ik dat riem gevoel niet continu moet hebben dan? Mn bloeddruk is trouwens prima, 121/75 ( ik heb normaal een onderdruk tussen de 60 en 70 dus het is wel iets hoger voor mij maar een verhoogde onderdruk is pas bij 90) Dankjewel alvast!
Het kan heel goed niks zijn maar ik zou voor de zekerheid je verloskundige bellen. Die riem/band is wel een kenmerk van hellp dus neem het zekere voor het onzekere.
As je bloeddruk goed is is de kans groot dat het iets anders is, maar voor dit soort dingen geldt dat je ook voor de 'kleine kans dat' het toch beter even laat controleren. Wel vk bellen dus, maar niet direct veel zorgen maken. Laat vk even je bd meten en eiwitten checken in je urine.
Altijd even bellen! Ik heb hellp gehad, behoorlijk heftig, en het is absoluut iets waar je alert op moet zijn. Ik hoop dat het gewoon je verkoudheid is!
Ik zou ook bellen, mijn moeder heeft het gehad en bij haar was de bloeddruk redelijk goed, totdat het mis was... Ineens sky high. Ze had ook wel al en paar dagen het band gevoel. Ik heb pre eclampsie gehad, mijn bloeddruk was eerst ook iets verhoogd, maar toen toch heel erg gestegen. Ik had mogelijk een bandgevoel, maar vond het een gek gevoel, dus weet niet zeker of dat het was... Better safe than sorry! Laat anders voor de zekerheid je urine testen op eiwitten.
Dankjulliewel voor de reacties! Ik heb de vk gebeld, en toch even langs moeten gaan. Zit nu in het ziekenhuis, aan de ctg, die is goed zover mevrouw het toelaat ( duwt er continue tegen haha) de bloed uitslagen die tot nu toe bekend zijn, zijn ook goed en de urine ook. Zometeen nog een echo om te kijken of ze nog goed groeit, genoeg vruchtwater ect. We wachten nog even in spanning af ( maar wel al gerust gesteld)
Goed dat je bent gegaan. Ik heb zelf hellp gehad en nooit bandgevoel of hoofdpijn gehad. Wel hele slechte leverwaarden en eiwitten in de urine, en ik hield mega veel vocht vast. (ik woog op de dag van de ks 107 kg, en nu weer gewoon 57) Doordat ik zoveel aan kwam en mijn bloeddruk ineens 30 punten gestegen was werd ik opgenomen met 28 wk en met 33 weken kwam mijn dochter. Maar ik moest toen nog zeuren om doorverwezen te worden, want mijn vk dacht niet dat het hellp was omdat ik dat bij de eerste ook niet had...
Goed dat je gebeld hebt! Band onder borst had ik ook plotseling, samen met hoofdpijn, veel vocht vasthouden en beroerd voelen. Toen ook laat in de avond in het ziekenhuis terecht gekomen, ik was 35,5 weken ver. 7 dagen later is ons meisje middels keizersnede gehaald omdat mijn lever en nieren achteruit gingen. Diagnose: hellp... Moet er wel bij vermelden dat mijn bloeddruk al een tijdje aan de hoge kant was. Deze schoot in het ziekenhuis pas echt heel hoog op. Overigens hebben ze heel lang geen eiwitten in mijn urine gevonden, zelfs in het ziekenhuis niet, dus dat zegt niet zoveel. Ik wens je veel sterkte! Fijn dat ze je kindje en jou zo goed in de gaten houden.
Dankjewel voor jullie ervaringen! De lever waarde is nog steeds niet goed. Vandaag een echo gekregen van de lever, nieren en gal maar dat zag er prima uit. Nog steeds de hoofdpijn, sterretjes zien en wazig zien. Begin nu ook een beetje vocht vast te houden dus ben benieuwd wat de artsen morgen zeggen. Hij zei vandaag dat ze wel aan hellp gedacht hadden maar dat dit in hun achterhoofd zit daar ik geen eiwitten in de urine heb en geen hoge bloeddruk. Maar gelukkig zijn we hier in goede handen en doet de kleine meid het prima op de ctg.
Ik lig nog steeds in het ziekenhuis. Vanmorgen weer bloed afgenomen en urine opgevangen. Ook zoude er nog uitslagen van het bloed binnen moeten komen vandaag hoorde ik gister van de arts. Ik voel me nog hetzelfde als dat ik opgenomen werd, flinke hoofdpijn, wazig zien en sterretjes met licht flitsen. Kan het ligt ook steeds moeilijker verdragen. Eergisteren was de kleine ook een stuk rustiger en heb ik anderhalf uur aan de ctg gelegen daar de arts haar ook te rustig vond, uiteindelijk was het toch goed. Nu beweegd ze gelukkig weer zoals altijd (wat een opluchting is dat) Eergisteren voor de ctg van anderhalf uur weer zo'n band gevoel gehad, wel zonder uitstraling na rechts omlaag. Nu aan het wachten tot ik weer aan de ctg mag, krijg vandaag een extra groei echo waarbij dr meteen de placenta en alles controleren.
Ze hebben gister een ballonnetje ingebracht, zodat de bevalling op gang gaat komen. Al het andere is uitgesloten dus waarschijnlijk toch hellp syndroom. Eergisteren en gister de long rijpingsspuiten gehad. Dus vanaf vandaag 12.30 mag ze veilig komen. Heel spannend allemaal
Heel veel succes Lynnetjee. Spannend! Ik duim voor je dat het ballonnetje werkt! Smeren ze er ook gel bij?
Het klinkt inderdaad erg als Hellp-syndroom. Fijn dat je in ieder geval goed in de gaten wordt gehouden. Heel erg veel sterkte vandaag!
Wat spannend. Goed dat je toch de vk hebt gebeld bij twijfel. Is maar weer een waarschuwing voor iedereen, bij twijfel ook bellen. Heel veel sterkte en succes met de bevalling. Hoop dat je kleine meid spoedig ter wereld komt en dat jij snel opknapt.
Toch maar goed dat je gebeld hebt! Zo zie je maar dat ook vage klachten ernstige gevolgen kunnen hebben. Fijn dat het serieus genomen is, en dat er nu ook actie wordt ondernomen. Heel veel succes met de bevalling en ook de komende tijd met je kleintje!