bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daniielle, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hallo,

ik ben nu iets langer dan 17 weken zwanger. De laatste weken kreeg ik al meer last, ik had al bij 5 weken bi.
    Nu neemt de pijn enorm toe.. Ik heb vooral pijn bij schaambot, liezen, onderrug en bil. Nu trekt de pijn door mijn bovenbenen naar mijn knie, kuit en enkels??? Kan dit wel door de BI komen of staat dat echt los van elkaar?

Vrijdag ga ik voor de eerste keer weer naar fysio, ben benieuwd of ze me kunnen helpen. Ik kan al bijna niet meer slapen, niet meer goed omdraaien in bed. Vanacht mijn man gestuurd voor paracetamols omdat ik door de pijn niet kon slapen.

En ik moet nog zo lang!!

2. kim1889

kim1889 Lid

14 mei 2014
    74
    0
    0
    verpleegkundige
    belfeld
    Ook hier last van bekkeninstabiliteit vanaf de 9 weken.
    Hier begon rond de 20 weken de pijn Door te stralen naar mijn bovenbenen.
    Na hier 3 weken mee rond gelopen te hebben zover het kon uiteindelijk te horen gekregen dat ik naast de bekkeninstabiliteit ook zwangerschaps ischias had.
    De symptomen die jij beschrijft komen helemaal overeen.

3. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Oh fijn... wordt dat nog erger? Want doet vrij zeer namelijk!!

4. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Wordt alleen maar erger helaas.. tenminste bij mij wel.
    Vanaf 12 weken last van bekkeninstabiliteit en heb er nu echt dag en nacht last van.
    Fysio helpt bij mij niet..
    luister naar je lichaam en probeer een goede balans tussen rust en beweging te vinden.

5. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ze hebben al aan begin gezegd dat ik vrij grote kans heb dat ik tijdelijk in rolstoel beland. Was er eigenlijk heel positief over, maar als ik kijk naar de pijn die ik nu al heb denk ik sja ze zouden gelijk kunnen krijgen...

6. kim1889

kim1889 Lid

14 mei 2014
    74
    0
    0
    verpleegkundige
    belfeld
    De fysiotherapie heeft bij mij een paar weken een beetje geholpen de piek was van de pijn.
    De laatste weken word het elke week erger en de fysiotherapeut kan niets meer doen.
    Probeer een goede balans te vinden en luister naar je eigen lichaam Hoe frustrerend ook.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zat met 14 weken voor het eerst bij de fysio ivm bekken instabiliteit, moest per direct veel rustiger aan gaan doen en oefeningen doen. Moet zeggen dat het de laatste maand dan ook weer veel Beter gaat. Fysio heeft gezegd dat het in fasen komt. Dus het kan ook weet beter gaan. Heb je al fysio?

Edit: overheen gelezen dat je vrijdag gaat! ;) ze geven je oefeningen dat je kan stabiliseren als het verkeerd 'schiet'. En bij mij masseert ze het ook altijd, dat geeft ook verlichting. En leefregels zoals; niet meer tillen, niet lang meer staan(mocht niet meer naar een concert en bijv. Een stoel in de keuken zetten bij het koken), niet langer dan 15 min wandelen etc.
    Hiermee gaat het bij mij iig al stukken beter!

8. Ik zat vanaf 17 weken zwangerschap in een rolstoel. Eerst alleen bij lange stukken, als we een dagje weggingen, maar langzaam steeds vaker en uiteindelijk gewoon altijd, zodra we buitenshuis kwamen. Hier werd het dus zeker steeds erger.. Ik was vreselijk bang voor na de bevalling, maar ik ben daarna zó snel hersteld, echt bizar. De eerste paar weken had ik nog één plek in m'n onderrug die vreselijk veel pijn begon te doen na een stuk lopen (maar ik kwam in ieder geval weer vooruit!), maar ook dat is nu helemaal weg.. Het enige wat ik niet kan, ik onze dochter in bad doen. Dat kost teveel kracht en dat trekt m'n rug niet. Gelukkig bleek dat simpel op te lossen met een badzitje :) Veel sterkte!

9. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Bij de eerste heb ik ook fysio gehad, heeft niks geholpen. De fysio zei toen je hoeft niet meer te komen want ik kan echt niks voor je betekenen. Ik heb een syndroom waardoor ik eigenlijk al oefeningen weet en op houding let. Ik zit nu ook al met lange afstanden in de rolstoel, een paar uur weg zonder rolstoel gaat echt niet.

Ik ga nu naar een andere fysio en hoop dat die wat meer voor me kan doen! Ik heb altijd al pijn aan mijn heupen en nu is het nog erger.
    Vind het erg pittig op het moment

10. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Hier ook vanaf week 18/19 last van m'n onderrug en bekken. Sinds een aantal weken fysio, maar dat helpt bij mij ook niet echt. Ik doe de oefeningen wel die ik van haar krijg, maar het geeft maar tijdelijk verlichting.
    Met ingang van deze week ga ik voor 50% in de ziektewet want ik houd het gewoon niet meer vol. Als dat niet helpt, zal ik helaas helemaal moeten stoppen.
    De fysio gaf aan dat het een combi is van BI en ischias. Gelukkig is het bij nog niet zo erg dat ik aan een rolstoel moet gaan denken, maar ik moet ook echt heel goed letten op m'n lichaam. Ik kan de meeste normale dingen al haast niet meer doen.
    Hoop voor je dat je baat hebt bij de fysio, dat scheelt al zoveel!

11. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas ook bi. Begon met 12 weken echt last te krijgen en loop nu al vanaf 14 weken bij fysiotherapie. In eerste instantie vooral in de rug bil en bovenbeen maar nu ook steeds meer bij t schaambeen. Heb hiervoor een bekkenband gekregen maar dat helpt ook maar matig. Op het moment zelf wel maar hebt idee dat de pijn dan later dubbel en dwars terug komt. Na een dag werken (juf basisschool) kan ik s'avonds niks meer. Ga vandaag ook met mijn directrice in gesprek over lastenverlichting. Hoe dat weet ik ook nog niet maar zo hou ik t niet vol. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik met 23 weken thuis, hadden gehoopt het nu langer vol te houden. En nu niet fulltime toen wel maar ben er bang voor.

12. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben inmiddels ook al "ziek" thuis vanaf eind december... Echt killing die pijn.. (Werk in de zorg)

Deel Deze Pagina