Totaal geen zin meer in seks hebben. Wanneer kwam het bij jou terug?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door humptydumpty, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Sinds de bevalling van mn tweede dochter nu drie maanden geleden heb ik echt nul zin in seks :(. Soms doe ik het toch maar, omdat ik het anders zo sneu vind voor mn man, maar ik beleef er dan zelf maar weinig plezier aan en dat merkt mn man. Ik heb een hele makkelijke bevalling gehad zonder hechtingen ofzo, dus daar ligt de oorzaak niet. Wel is mn cyclus nog een flink zooitje en voel ik me hormonaal ook nog niet de oude. Bij mn eerste dochter had ik na vier weken mn seksdrive gewoon weer terug en voelde ik me prima, dus dat het nu zo lang duurt overvalt me een beetje. Kan iemand me hier geruststellen? Kwam jouw seksdrive na een periode langer dan drie maanden alsnog gewoon terug zoals deze voorheen was?

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    ja hoor, bij mij kwam het pas bij een maand of 5 weer terug. Maar heb wel een nare bevalling gehad met een opengesprongen knip.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ha bij mijn eerste kwam het pas terug toen ik stopte met de borstvoeding... En dat was euhm.. Na 2 jaar! :(
    Ik geef nu bij de tweede ook weer lang bv en het is ook nog steeds niet terug.. Tja wat die je eraan, weinig...

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier lijkt het helemaal niet meer terug te komen (2 jaar).

5. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Is het raar ik heb hier totaal geen last van en week na bevalling al onwijs veel zin 😁 het is nu bijna 4 wkn geleden dat ik bevallen ben en ik kan wachten tot we weer kunnen.
    Mijn hechtingen zijn sinds paar dgn wel helemaal opgelost, nja ik voel ze niet meer en bloeden doe ik sinds week 2 al niet meer. alleen houden we de 6/8 wkn aan in case that..

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook pas na een half jaar hoor, en geen hele nare bevalling ofzo (lekker kan ik het ook niet noemen :D). Maar ik was gewoon bekaf dat eerste halfjaar... Kan dat het niet gewoon zijn?

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Lijkt mij gewoon normaal hoor. Ik heb er geen last van en wilde na 6 weken gewoon weer sex maar ik hoor het vaak zat anders! Dus ik zou het gewoon de tijd geven!

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hier is het wel terug, maar wel minder. Komt ook door de moeheid en het feit dat onze zoon bij ons op de kamer slaapt

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Nee, bij mij kwam het echt grotendeels doordat ik daar beneden zo toegetakeld ben. Ik vond het doodeng. Maar dat je leven totaal op z'n kop staat zal ook wel meehelpen, maar dat was toch wel na een maand of twee over.
    Mijn stuitje is nog steeds pijnlijk aan de binnenkant en de hechtingen zijn heel lelijk gezet, ook te krap. Littekenweefsel is ook nog pijnlijk.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Dit dus, zucht.

11. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hmm... Kan me er niets bij voorstellen, al was ik zelf wel erg moe in de eerste weken na de bevalling. Maar na de moeheid (5 weken later) was ik zo blij met mijn meisje en zo trots op ons gezinnetje dat ik juist enorme zin had... En dat is nog steeds zo hihi:)

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Hier tijdens de hele zwangerschap echt 0,0 zin. Rot bevalling gehad, met hechtingen die uiteindelijk verwijderd moesten worden wegens ontsteken, en een knip die dus uit zichzelf moest genezen (dit heeft 8 weken tot na de bevalling geduurd). Maar vanaf de eerste week na de bevalling echt super veel zin, alleen lichamelijk zat het er gewoon nog even niet in ;)

Dus ik denk dat het voor iedereen weer anders is. En 3 maanden geleden bevallen is nog vrij kort, geef jezelf de tijd en ga je niet gek lopen maken omdat die zin er nog niet (helemaal) is, de een z'n hormonen zijn misschien sneller stabiel dan die van een ander :)

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook nog steeds weinig zin en onze dochter is nu bijna 2.
    Manlief heeft nog steeds veel zin en het frustreert hem wel een beetje. Ik kan me niet ontspannen, voel me niet sexy, etc. Weet niet zo goed wat ik er aan moet doen, wil graag weer man-vrouw zijn ipv van vader en moeder.

Wel een opleving ongeveer een maand na de bevalling. Ik was naar de huisarts geweest voor anticonceptie en kreeg toen de pil weer voorgeschreven. Ze waarschuwde dat ik er op tijd mee moest beginnen, meteen bij de eerste menstruatiedag omdat die anders niet veilig is. En ik weet nog dat ik zei van oh nou zo'n vaart zal het niet lopen en toen pats boem hadden we seks. Haha.

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Na het vloeien begon de zin weer te komen. Vooral omdat ik m'n lichaam weer terug had. Daar was ik echt blij mee. Geen dikke buik meer en weer slank.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eigenlijk al na 2 weken, maar dat kon niet... dus in totaal week of 6 moeten wachten. daarna compleet ingezakt door de pil, na het stoppen met de pil was het weer zoals van ouds :)

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ook hier

17. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Dat lijkt me echt heel naar... :(

Hier gelukkig geen last van gehad, wilde het liefst een paar dagen na de bevalling al weer (nauwlijks schade), maar moest wachten tot ik gestopt was met vloeien, dat was na 2 weken.

Kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn, 2 jaar geen sex... :(

Liefs,

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ondanks een heftige bevalling wilde ik eigenlijk een paar dagen later al weer. Maar we zullen toch echt nog moeten wachten tot ik niet meer vloei.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    ruim 4 maanden geleden bevallen, maar hier is het libido ook nog niet terug hoor...
    Zal er ook mee te maken hebben dat ik fulltime kolf naast de verzirging van mijn dochtertje, vanaf dag 1 geen extra rust heb kunnen pakken en dus vaak moe ben. Ook zit ik ook nog niet lekker in mijn eigen lijf, onder andere vanwege de lastste kilo's die er maar niet af willen, striea op mijn buik en een beetje een flubber buikje... dus ja dan voel je je ook niet echt mooi.
    Zal met de tijd vast wel weer terug komen, had gelezen in een artikel dat de meeste vrouwen pas na 6 manden weer een keer sex hebben met hun partner of er dan pas aan toe zijn.

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ben niet ook gewoon heel moe met 2 kleine kinderen? Ik merk hier dan mijn libido heel erg kan variëren, als de kinderen een periode veel van me vragen wordt het vanzelf minder is er weer rust in de tent dan komt het vanzelf weer goed. Ik denk zeker niet dat het hoeft te betekenen dat het zo blijft.

Deel Deze Pagina