Hallo Mirjam of Japke, Hier ben ik toch nog even met een vraag. Ik heb vannacht echt ontzettende last gehad van krampen / stekende pijn in mijn onderbuik. Ik dacht echt dat het mis zou gaan. Vanmorgen was het echter helemaal over en ik heb er geen druppeltje bloed of gekleurd slijm bij verloren. Nu heb ik gisteravond best pittig gegeten, dus misschien zijn het wel mijn darmen geweest?! Ik heb eerder dit jaar twee vroege miskramen gehad (vóór 5 weken), en maak me dus best wel zorgen. Over anderhalve week krijg ik gelukkig een echo. Nu is mijn vraag; kunnen zulke klachten voorkomen zonder dat er iets mis is of moet ik me echt zorgen gaan maken? Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Groetjes Noralien
hoi Noralien, zulke klachten kunnen inderdaad voorkomen zonder dat er iets mis met de zwangerschap. Wat je zelf al zegt, het kunnen ook je darmen geweest zijn. Als de zwangerschap was misgegaan met die krampen dan had je echt bloed moeten zien, gelukkig is dat niet het geval. Het is wel spannend he, met zo'n voorgeschiedenis. Succes met wachten op de echo! Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord. Stelt me toch wel gerust. Ja, het is inderdaad heel erg spannend met zo'n voorgeschiedenis. Maar het lukt me aardig om er positief in te staan. Ik heb dit keer 1 dag voor mijn NOD positief getest (andere keren pas enkele dgn en 1 week na NOD), heb heel veel zwangerschapsverschijnselen (last van borsten, moeheid, misselijkheid) en ben een paar weken verder dan de andere keren. Dat zijn dingen waar ik me een beetje aan vasthou. Maar zoals vannacht, dan schrik ik wel hoor. Ik dacht echt dat het weer mis zou gaan. De erge krampen en steken zijn vandaag niet meer terug gekomen en ik heb ook geen bloed verloren, dus ik denk inderdaad dat het wel goed zit. Ik heb wel af en toe last van wat minder erge krampen en heb een opgeblazen gevoel. Mijn buik voelt ook strakker aan, dus ik denk inderdaad dat het misschien mijn darmen zijn (geweest). Bedankt voor je reactie, Groetjes Noralien