Blaasontsteking

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door prinses, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb nooit blaasontsteking gehad. En nu, na de bevalling, is dit al de tweede keer. Iemand enig idee, hoe dit kan?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    de zuurgraad in je vagina wordt aangepast aan de baby, zodat het veiliger is om door "het kanaal" te gaan. Daardoor is je blaas meer vatbaar voor bacterie. Ik weet niet hoe snel die zuurgraad weer hersteld is.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    O, dat is wel een logische verklaring. Ik heb ook meer last van afscheiding op het moment. Het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. Ik baal er wel van.

4. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    je zou cranberry sap kunnen drinken of je kunt cranberry tabletten kunnen innemen.

Dat helpt tegen de blaasontstekking.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Kan je dat gewoon bij de supermarkt kopen? Ik heb nu een antibiotica-kuur en mijn urine wordt op de kweek gezet. Dan zal ik het wel horen.

6. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Ja, je kunt dit gewoon bij de supermarkt kopen.
    Smaakt best wel lekker. :D

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend gaat straks naar de supermarkt. Ik ga het meteen bestellen! :)

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb op dit moment ook voor het eerst in mn leven een blaasontsteking. wat doet dat zeer zeg. ik loop er nu al ruim 2weken mee omdat mn huisarts niet luisterde toen ik zei dat mn temp hoog bleef. ik heb dus op eigen houtje afgelopen vrijdag mn urine weggebracht naar de huisarts en toen bleek dat ik een flinke blaasontsteking heb. heb een of ander paardemiddel gehad. een kuur van 3dagen, maar de pijn is nog niet weg, tis wel minder, maar het zit er wel. ga vrijdag maar weer naar de ha want ik vertrouw het voor geen meter. hopen dat het snel over is.
    sterkte met jou blaasontsteking.
    liefs doris

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Bij een 'gewone' blaasontsteking heb je geen koorts, dus inderdaad even goed in de gaten houden! Als je er te lang mee door hebt gelopen kan 't ook wat anders worden (nierbekkenontsteking bijvoorbeeld, waar wel koorts bij hoort). Succes ermee!

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb ook een blaasontsteking op dit moment. Voor mn kuur is afgelopen, moet ik altijd (is 4e blaasontsteking in 2 zwangerschappen) opnieuw urine laten controleren. Zo weet ik zeker dat het echt over is of dat ik een langere/andere kuur nodig heb.

Deel Deze Pagina