zwangerschapskilo's na de bevalling meteen weer kwijt?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door cherry blossom, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Hoi weet iemand of je na de bevalling weer meteen op je ouwe gewicht kunt komen? want ik zit met n probleempje... ik heb strax mn ouwe spijkerbroeken gepast maar ze komen net nog over mn knieen! ik krijg ze echt niet meer aan! en ik weet dat je na je bevalling je buik wel weer kwijt wordt.. maar ook als je heupen breder zijn geworden en bovenbenen zal dat er vanzelf weer afgaan? kvind het namelijk nogal zonde om allemaal nieuwe broeken te kopen! en ik baal dat ik dat maatje dan ws niet meer pas!

morge ga ik winkelen.. zo moeilijk kwenie wat k moet kopen! zwangerschapskleding vind ik zonde voor die paar weken (ma nu heb ik ook amper nog iets wat me mooi zit) en ik weet niet wat ik na de bevalling aan moet doen! khoop zo dat ik weer 57 kg kom te wegen.. nu weeg ik 70,5 alles voor n goed doel dat weet ik maar kzal wel balen als ik allemaal nieuwe broeken moet aanschaffen!

Hoe zit dit bij jullie?

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja waarschijnlijk duurd het wel een aantal maandjes eer je weer op je oude gewicht zal zitten en ook soms wel niet hoor sommige zitten in no time weer in hun oude maatje.
    ik zal voor je duimen maar ga maar uit van het eerste.

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    het hoeft niet dat het een paar maandjes duurt

ik was in me vorige zwangerschap 10 kilo aangekomen

en na me bevalling was ik er meteen 12 kwijt hoe het kan al sla je me hartstikke dood maar tis wel zo

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik was na mijn bevalling echt niet zo snel de kilo'tjes weer kwijt. Wel het merendeel, maar een aantal kilo bleef toch zitten. Het heeft uiteindelijk zo'n vijf maanden geduurd voor het allemaal weg ging. Ik heb er niets aan gedaan. Ik had er spijt van dat ik neit meer positiekleding had gekocht. Ik had hetzelfde als jij, toch zonde van je geld. Uiteindelijk heb ik een aantal 'gewone' kleren gekocht in de maat die ik toen had en die zijn nu dus veel te groot. Volgende keer zal ik zeker meer zwangerschapskleding kopen.

groetjes Victoria

5. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Vergeet dat maar, ik paste toen ik weer zwanger werd (na 5 maanden) nog steeds niet in mijn eigen broeken, ja qua buik wel, die was bijna direct weg, maar mijn benen en heupen zijn breder geworden en gebleven.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt de eerste twee weken best je zwangerschapskleding nog aan, je buik is meestal niet meteen weg. En als je dat niet wilt: ik ben bang dat je toch wel één broek zal moeten kopen, anders doe je d'r eentje van stretch, die zitten nogal makkelijk.

Zelf was ik maar anderhalve kilo gegroeid in m'n zwangerschap. Vijf dagen na de bevalling kwam ik uit het ziekenhuis, ik was 7 kilo afgevallen. Toch paste ik maar nét in m'n gewone spijkerbroek, omdat m'n buik nog lang niet weg was.
    Nu, na zeven weken, zakken m'n broeken me wel af van voor de bevalling. 8)

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    :oops: ik dacht toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis dat ik ze wel zou passen.. not!
    Ik ben nog nooit op mijn oude gewicht.. 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was 15 kg aangekomen en kreeg de broeken tijden de zwangerschap al heel vroeg niet meer over me heupen heen en als ik hem al zo ver kreeg dan zat er ruim 5 cm tussen de knoop en knoopgat :). Na de bevalling voelde ik me ineens erg dun :) maar kon nog niet in me oude broeken maar goed das ook redelijk normaal. Na 1 week was ik thuis uit het kraamhotel en stond voor het eerst op de weegschaal en moest nog maar 5kg kwijt. 2 weken na de bevalling zat ik alweer in wat van me oude kleding en na 4 wk kon ik alles weer aan en zit ook weer op me oude gewicht en dat mede dankzij de bordveoding heb ik het idee. de kilo vlogen eraf en kon/kan eten wat ik wil. nu ben ik weer 68kg met 1.80 dus mooi slank en heb maatje 38 waar ik tevrede mee ben en heb er niks voor hoeven doen :).

me buik is niet meer zo strak als hij was en dat was echt strak, ik had stevige buikspieren en een zeer platte buik. nu zit ik wel were op me oude gewicht en pas ik weer me oude broeken maar me figuur is wel totaal anders maar niet storend vind ik zelf. ik mag niet klagen vind ik heb nemijk zeer weinig strea op de zichtbare plaatsen namelijk alleen wat op me heupen.

ik was erg aangekomen op bovenbenen, billen en heupen en daar zitten dan ook hele veel striemen maar goed een broek en rok verbergt dit en tja met zwemmen schaam ik me niet hoor, doe dat ook 3x per jaar :). Ik wist niet dat ik z'n grote kont had gekregen tijdens de zwangerschap. ik deed 1 week na de bevalling me zwangerschapsbroek aan om naarhuis te gaan en verzoop erin :) terwijl hij strak zat toen ik aankwam in het kraamhotel

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ga er maar niet van uit! Hier moet er nu nog 15 kilo af, maar was dan ook behoorlijk aangekomen. In het begin ging het aardig snel (de eerste week), maar daarna stagneerde de boel aardig. Nu ben ik al 4 weken aan het sporten en bewegen, water drinken en niet snaaien, en is er anderhalve kilo af. Het is geen pretje.
    Je kan nog wel even je zwangerschapskleding aanhouden. Ook zou je straks wat goedkope broeken aan kunnen schaffen. Die kan je dan bewaren, voor als je weer zwanger wordt. Het is niet anders!

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik was bijna alles weer kwijt toen ik uit het ziekenhuis kwam. Heb nog 1,8 kilo te gaan nu.
    Maar je buik is wel wat anders, dus kan zijn dat je je broeken niet dicht krijg.

11. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Mn doordat ik borstvoeding gaf was ik snel van de extra kilo's af! Helpt heel goed een echte aanrader..

Jooze

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    27 kilo aangekomen en na de bavlling gelijk al 17 kwijt. Maar die laatste 10 kilo duren wel even. Denk dat ik nu weer aardig op oude gewicht zit.

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    je voelt je na de bevalling weer heel slank, maar wat een domper als je je normale kleren aan doet.
    Ik was ook gestopt met roken voor mijn zwangerschap en die kilo's moesten er ook af.....heb met veel moeite en gelijn na een week of 12 5 kilo onder mijn oude gewicht...

maar het ging zeer zeker niet vanzelf

14. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    klinkt misschien een beetje stom maar hier ben ik dus een beetje bang voor, was in het verleden mollig, beetje dik, heb keihard mijn best gedaan en ben toen in 2 jaar 20 kilo afgevallen. Kon weer leuke kleren aan zat lekker in mijn vel. Ben echt bang dat ik weer zoveel aankom omdat ik heel erg aanleg heb, en het dus niet meer of heel moielijk eraf krijg. Ik weet het het is egoistisch en durf het ook aan niemand te zeggen want ja ik heb het er voor over en ik ben gezegend dat ik zwanger kan raken maar het spookt gewoon af en toe door mijn hoofd ik kan er niets aan doen.

15. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ligt er allemaal aan hoe veel je aangekomen bent tijdens de zwangerschap en of je veel vocht vasthield. Ik was in totaal 10 kilo aangekomen en een week na de bevalling zat ik al op mijn oude gewicht... Ik heb nu nog dezelfde maat en kleren als voor de zwangerschap. Alleen mijn zwembandjes zie je iets beter, maar dat is bijna nihil.

16. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    k had voor mn zwangerschap maatje 34/36 en ben 34 kilo aangekomen in totaal, mede dankzij de "niet" rookkilo's ik zit nu nog 19 kilo boven t gewicht wat ik had en heb nu maat 40.. Baal enorm en mij zie je nooit meer zwemmen :cry:

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik heb nu bijna 6 maanden in een paar goedkope broeken gelopen, omdat ik ook geen nieuwe dure broeken wilde kopen. Nu gisteren maar direct 4 gekoht, want om heel eerlijk te zijn geloof ik niet dat de kilo's er nog zo makkelijk af gaan.

18. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier 27 kilo aangekomen en na de bevallinjg 10 kwijt. Nu nog 2 kwijtgeraakt, de andere 15 willen er niet af :( .

Het is bij de een gewoon zo weg en bij de ander blijft er nogal wat aanzitten.....

19. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik was 25 kilo aangekomen en was na de bevalling 15 kilo lichter. Die laatste 10 ga ik volgende maand pas 'aanpakken'. Ik ben nu 8 maanden verder en begin me weer een beetje 'normaal' te voelen.

Afvallen ga ik doen door meer te bewegen en niet te snoepen.
    Hopen dat het voldoende is..... we gaan het zien.

Groetjes,
    Danielle

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Tsja....hier van 58 kilo naar 85 of 86 kilo gegaan....ik kwam thuis na het bevallen en was er al 10 kwijt...maar de rest, die zal geleidelijk moeten gaan. Uiteindelijk gaat 't wel weg maaaar ik denk wel dat je heupen breder blijven. Bij mij lijkt het wel of het bot breder is geworden. Tsja...je hebt gebaard of je hebt 't niet....

Deel Deze Pagina