Daling diastolische druk + vlagen misselijk bij 29 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Candle26, Aug 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik heb tijdens mijn gehele zwangerschap weinig kwalen ervaren. Misselijk ben ik nooit echt geweest, enkel erg moe in de eerste 12 weken.

Momenteel ben ik 29 weken zwanger. Sinds een week ben ik af en toe met kleine vlagen wat misselijk waardoor de maaltijden kleiner worden. Ik ben een kilo afgevallen afgelopen 4 dagen maar dus nog geen extreem gewichtsverlies tot nu toe erdoor. Maar wanneer trek ik dan wel aan de bel bij hoeveel gewichtsverlies bij dit termijn?

De moeheid neemt langzaam weer toe, kan dit aan een daling van de diastolische druk liggen? Die was altijd rond 75, nu 60. Mijn Hb is recent gecontroleerd en 7.8 dus prima in orde evenals mijn bloedsuikers.

Heel verhaal zo, maar de vraag is: past dit alles bij mijn termijn, of moet ik bij (nog) meer veranderingen, of nu al, aan de bel trekken bij mijn eigen verloskundige?

Lieve groeten, Candle26

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Candle26,

ik denk dat je misschien last hebt van een late MPD, oftewel de midpregnancy drop. Dit is een bekend verschijnsel waarbij je een tijdje een lagere bloeddruk hebt dan anders en je daardoor klachten ervaart als duizeligheid, moeheid en futloosheid. Dit is normaal in de zwangerschap en manifesteert zich meestal in het 2e trimester zo rond de 20 weken. (ik heb er een site over gevonden voor je:)
    Lage bloeddruk- zwangerschap - Medicinfo
    Je kunt niet meer doen dan goed drinken, op tijd je rust nemen en het uitzitten. Bij de meeste mensen gaat het vanzelf weer beter na een tijdje.
    En mocht het dit niet zijn, dan is het mogelijk te wijten aan het feit dat een kindje rond week 30 een groeispurt heeft, waardoor je baarmoeder sneller groeit en het je meer energie kost. Ook dit gaat na een paar weken weer over.

Groetjes Brigitte

3. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Bedankt voor je snelle reactie en duidelijke uitleg! Je link verklaard een hoop! :)

Share This Page