bij mijn eerste zwangerschap heb ik BI gehad, hoe groot is de kans dat ik het weer krijg? wat is jullie ervaring hiermee?
hoi,ik had het ook bij de eerste,...mijn vk zei dat het op zich niets hoeft te betekenen voor deze zwangerschap. Tot afgelopen weekend heb ik nergens last van gehad,nu,met het verweken van alles heb ik erge last...
hoi allemaal, ik had het bij de 1e ook en helaas werd het bij mijn 2e zwangerschap zo erg dat ik de laatste weken in een rolstoel heb gezeten. ook is mij afgeraden nog aan een derde kindje te beginnen maar het lot heeft anders bepaald en nu ben ik bang dat het snel weer de kop op zal steken. ik voel het met 8 weekjes al als ik teveel heb gelopen kan ik bijna niet mjeer normaal lopen. wat wel altijd bij mij zo is dat het na de zwangerschap helemaal weg ging. hopelijk krijgen/hebben jullie het niet al te zwaar
jeetje jij heel veel sterkte dan! ik heb tot nu toe nog geen last, steeds een klein beetje maar dat heb ik al heel lang.
bij mij begint het met een beurs gevoel in mijn schaambeen, later onderrug en zelfs rechterbil en bovenbeen... ook heb ik als ik me snachts omdraai in bed het gevoel dat mijn bekken 'los'zit en dan voel ik ook echt een knak, heel naar
bij mij ook echt helemaal onder in mijn rug het heeft ook wel wat weg van menstruatiepijn in je rug. het trekt ook door naar mijn kont en soms bovenbenen.
Bij mij trekt het ook van mijn onderrug naar mijn bil naar mijn bovenbeen. Ook veel last van mijn schaambeen en de zijkanten daarvan. Heb nu fysio en moet oefeningen doen en vooral ook gaan wandelen e.d. Het is geen pretje, maar we doen het voor een goed doel. Liefs, Linda
Ik ben zelf fysio, advies is zorg voor bijv een goede buikband. Deze draagt voor een deel het gewicht van de buik, zodat het makkelijker is om je houdng goed te corrigeren. Verder is het inderdaad wel zinvol om regelmatig te lopen, echter niet te lange afstanden. Luister naar je lichaam en zorg dat je symmetrisch blijft bewegen. Chantal
oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zorgen dat je bekken symetrisch staan (fysio) en daarna elke dag oefeningen doen om je spieren rondom heen versterken. Ik had het zo erg dat niet eens meer op krukken kon lopen. Fysio en goede oefeningen die ik elke dag 2 x per dag deed hebben ervoor gezorgd dat ik de laatste 6 weken van mijn zwangerschap huppelend doorbracht.
Heb eens gelezen als je bij een eerst zwangerschap BI had.. je 90% kans hebt dat je het bij een volgende zwangerschap ook krijgt..... Had gehoopt bij de 10% te horen..... maar helaas... ondanks het direkt rustig aan doen..., oefeningen op, op houding letten etc etc... is het hier weer zwaar :thumbdown: In het begin van deze zwangerschap leek t beter te gaan als vorige zwangerschap... maar opeens ging het heel erg snel achteruit.... Ben nu alweer op t punt dat ik zelf soms niet op kan staan... mn bed uit moet rollen... pijn met draaien in bed of helemaal niet kunnen draaien omdat ik verrek van de pijn... en laatste dagen heeft mn linkse been enkele keren geweigerd tijdens het lopen! oja... las hier over een buikband die helpt bij BI? Veel mensen halen buikband en bekkenband door elkaar... bij echt BI heb je dus echt een bekkenband nodig die je bekken bij elkaar houdt... deze wordt aangemeten door een Fysio... (een redelijk smalle band die je over je heupen draagt en strak aantrekt) een buikband.. helpt alleen als je rugpijn krijgt van het gewicht van je buik of bandenpijn... BI kan echter al zo vroeg in de zwangerschap beginnen dat er nog niet eens echt sprake is van een buik... (bij mijn vorige zwangerschap was het al met een week of 7 begonnen... alleen dacht ik toen dat het erbij hoorde).... Laat dus een bekkenband aanmeten...! Ik was namelijk ook een buikband van Anita aangesmeerd... Het leek in het begin wat te helpen, maar t heeft dus echt geen nut bij echte BI! xxmona
ik heb mijn vorige zwangerschap zo'n bekkenband gehad hielp eerst heel goed maar later werkte het averechts en kreeg ik meer last. volgens de therapeut kon dat inderdaad voorkomen. wat vervelend voor jou dat je er weer last van hebt.
is inderdaad waar, bij echt BI is een bekkenband de enige juiste oplossing. Veel dames echter hebben door een slechte houding ook veel banden pijn. Dan is een buikband, zker 1 die je ook laag op de heupen kan zetten al voldoende Chantal
Hi! Ik heb de afgelopen week veel last van mijn buik - onder links en vooral bij mijn linker liesstreek. Het voelt alsof er een spiertje niet helemaal lekker zit. Als ik een tijdje zit en dan weer opsta en ga lopen doet het zo'n pijn dat ik moeilijk kan lopen. Na een tijdje wordt het wel minder en als ik weer ga zitten is het weer gedeeltelijk over. Herkent iemand van jullie dit :
Oh dames, ik heb sinds een week ontzettende last van mijn onderrug en schaam-liesstreek. Ik vermoed dat het B.I. is. Vaak heb ik er in de ochtend geen last van maar vanaf de middag pas en 's avonds kan ik haast niet meer staan. Ik dacht eerst dat het bandenpijn was maar nu ik er meer over lees raak ik steeds meer overtuigend dat het B.I. is. Mijn vorige zwangerschap heb ik nergens last van gehad. Maandag ga ik meteen bellen met de vk. Heb trouwens net stofgezogen en de pijn is nu gewoon niet te harden.
ook ik heb bekkeninstabilliteit, dit al vroeg vanaf zo'n week of 13 ben nu ruim 18 weken zwanger, en ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt, kan niet slapen van de pijn wordt er niet goed van. Op mijn werk heb ik ontzettende pijn bij alle handelingen wat ik doe (werk in de zorg) Heb donderdag mijn vk gebeld, het was niet meer uit te houden alles deed pijn, lopen, liggen, wat dan ook. Volgens haar zou het beter worden, ik geloof er niks van ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt, ik heb al fysio 1 keer in de week en ga nu vanaf volgende week ook naar de osteopaat op aanraden van de vk. Ik weet niet meer wat te doen, ik ben bang dat mijn bekken alleen maar overbelast worden door mijn werk. ik werk al van 8 uurtjes per dag naar 6 maar nog is me dit teveel ik weet niet wat ik moet doen. kan thuis helemaal niks meer, ben hartstikke vermoeid door de pijn in mijn rug en bekken lig om 8 uur al gestrekt, sit is toch niet normaal of wel?