Stress, huilen, verdriet, etc. en de invloed op je kindje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fnoepie, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik ben nog maar net 5 wkn zwanger en voel me lichamelijk op zich echt wel oké, ben wel echt heel moe, maar dat heeft vermoedelijk meer te maken met mijn bezorgdheid/stress om een ziek familielid.
    Moet heel vaak huilen en loop echt op m'n tandvlees voor m'n gevoel, maar ik MOET wel, want ik ben degene die kan helpen en vanalles kan regelen.
    Ik maak me wel degelijk zorgen dat hierdoor een miskraam zal kunnen onstaan, of denken jullie dat dit wel los zal lopen?
    En wat zou ik eraan kunnen doen? Wat vinden jullie? Toch maar naar de huisarts stappen (ben helemaal niet zo naar de dokter gaanderig) en kijken wat die adviseert?
    Wordt hier eerlijk gezegd wel nog banger en onzekerder door...en slaap heel slecht, maar dat is momenteel vooral vanwege het malen over dat familielid...
    Pfff...zie tegen alles momenteel als een berg op....vraag me ook af hoe lang ik dit vol ga houden zo, ook met m'n werk er nog naast.....
    Heb het ook heel erg koud telkens, wat ik ook aantrek, hoort dat ook bij zwangerschap?
    Hebben jullie advies?

2. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Hoi Fnoepie,

Ik denk dat je kindje er nog niks van mee krijgt, over een aantal weken wel, ergens een keer gelezen...
    Neem je rust, doe ondanks de situatie waar je in zit toch wat leuks voor je zelf, ook al staat je hoofd er niet naar.
    Ik zelf zit ook in een vervelende situatie, en heb me hier ook zorgen over gemaakt. Een miskraam heb je zelf niet in de hand, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Sterkte

3. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hee meid,

Wat vervelend deze situatie, sterkte!
    Maar ik denk niet dat je hierdoor een mk kan krijgen hoor.
    Een mk krijg je over het algemeen door een niet levens vatbare vrucht of doordat je (veel) gerookt, gedronken en of drugs hebt gebruikt.
    Echt niet door tijdelijk stress en verdriet.
    Misschien dat een artsen bezoek je wat rust geeft, maar het enige wat hij/zij zou doen als je niet zwanger zou zijn is tijdelijk medicatie(oxazepam of temazepam:rust gever en slaappil) aan bieden.
    Maar aangezien je zwanger bent zal hij dat niet doen, hoogstens een psychologe als je er erg mee zit.
    probeer wat ontsppaning te zoek door middel van een lange boswandeling, lekker bad, een goed gesprek met je man/vriendin...je hoeft het niet allemaal alleen te dragen he;)

Ik heb het trouwens ook verschrikkelijk koud elke avond, komt denk ik door de moeheid, etc.

Suc6!

4. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Oké dit stelt me toch wel een beetje gerust.
    Twijfel idd of ik naar de huisarts zal gaan van de week of niet.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Daarvan krijg je echt geen miskraam hoor!

Ik had het in het begin van de zwangerschap ook heel koud, terwijl het toen nog lang niet zo koud was als nu. De temperatuur van een zwangere vrouw is iets verhoogd, vandaar.

Deel Deze Pagina