Koolzuur slecht?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sjanienu1, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hé dames,

Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben en het is allemaal nog een beetje onwerkelijk. Het is dan wel de 2e keer (helaas 3mnd geleden MK) maar het voelt nog zó raar.
    Ik weet inmiddels dat je niet teveel koffie, thee en cola mag drinken ivm cafeïne. Nou koffie lust ik niet dus dat scheelt alweer, thee drink ik niet zo vaak, maar cola....GRRRR dat gaat lastig worden :(
    Nou is mijn vraag eigenlijk, aangezien ik niet dol ben op sapjes, Dubbel Friss e.d, mag je dan wel gewoon 7-up, Spa&Fruit, sinas e.d drinken?
    Of is koolzuur slecht tijdens de zwangerschap?

Liefs

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee hoor, koolzuur is niet slecht voor de zwangerschap.
    Het kan alleen zijn dat je er maagzuur of een opgeblazen gevoel van krijgt, verderop in de zwangerschap.
    Cola mag je op zich ook wel, maar idd niet teveel. Misschien lust je caffeine-vrije cola?

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    koolzuur is idd niet slecht voor je baby
    maar meer lastig voor jezelf,je kan maagzuur opwekken en opgeblazen buik ervan krijgen
    ene heeft er meer last van als de andere natuurlijk
    als ik 2 glaasjes prik op heb,eet ik de rest van de dag niet meer,krijg dan echt maagzuur en balonnenbuik

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

als koolzuur niet zou mogen had ik een serieus probleem. drink nl liters spa rood weg :D

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oh nou gelukkig maar dat koolzuur niet slecht is voor de baby! Schrok al... 9 maanden lang aan de sap...BLERCH!
    Heb gelukkig bijna nooit last van maagzuur en een opgeblazen gevoel...maja mischien kan dat nog komen, dat zien we dan wel weer haha.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja dat maagzuur krijg je ( kan hoeft niet) vaak pas op het eind. geniet er nog maar van dat je DAT NIET hebt nog. is echt mega vervelend

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Maar ja, dat maagzuur krijg je net zo erg van vruchtensap. Dus wat dat betreft is het toch wat behelpen aan het eind. Alleen die slappe thee gaat ook vervelen.

8. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik krijg niet alleen op het laast maagzuur hoor,ik heb het de hele zwangerschap
    mischien omdat ik het ook vrij snel heb van me eigen , :(

Deel Deze Pagina