Wat moet je allemaal doen/ regelen en voor welke 'termijn'? Ben in verwachting van mijn eerste kindje, en ga maandag naar de huisarts voor gesprek. Maar hoe nu verder? (voel me echt een newby )
Dan krijg je de eerste afspraak met de verloskundige en die gaat bepalen wanneer je de eerste echo krijgt, in ieder geval dat ging bij ons zo Het loopt allemaal vanzelf wel los... Liefs Leonie P.s. gefeliciteerd!
Het eerste wat je moet doen is en afspraak maken met een verloskundige (vk). Soms gaan meiden eerst naar de huisarts (zoals jij), hij zal je dan vertellen of hij de zwangerschapsbegeleiding gaat doen of dat je naar de vk moet. Tja en dan 'moet' je een hele tijd niets! Behalve dan heel veel genieten van je zwangerschap, bedenken hoe je het mooie nieuws gaat vertellen aan de mensen om je heen, hoe je kaartje er over 40 weken uit moet zien..hoe je de beeb gaat noemen...etc etc.... (echt leuk om alles te bedenken en verzinnen) en Pas bij 37 weken moet je zorgen dat alles af is....maar dat duurt nog ff Hoop dat je lekker kan genieten van je zwangerschap ennuh gefeliciteerd nog he! groetjes Debby
Wat ook belangerijk is, is dat je optijd je kraamzorg regelt. Ik heb het geregeld toen ik drie maanden zwanger was. Als je evt. blijft werken na de bevalling, is het wellicht ook verstandig om je in te schrijven bij kinderdagverblijven, zeker als er wachtlijsten zijn.
met deze vraag zat ik in het begin ook hoor Dit zijn de dingen die ik geregeld heb tot nu toe: - Een Verloskundige - kraamzorg (Voor de 5de maand) - Ik heb zelf vorige week zwangerschapscursus aangevraagd Verder moet ik nog de erkenning regelen. Ja het is heel wat geregel hoor...
Nee, dat hoeft niet. Je kunt ook meteen een afspraak bij de vk maken, zij lichten dan je ha in als het goed is ( bij mij in ieder geval wel )
Ik zou wel de ha inlichten als je medicatie gebruikt. Dit om te overleggen of je die medicatie wel kan blijven gebruiken ja of nee! Maar normaal hoef je je ha niet in te lichten erover. Gr. Miranda
Ik wil voor mijn gevoel eerst naard= de huisarts. Omdat ik 3 jar bij de gynecoloog heb gelopen ( problemen m,et ongesteldheid, en de pil die niet werkte ( 6 verschillende gehad) ) De assistente zei wel tegen mij, dat ik de VK wel alvast kon bellen, maar om mij 'gerust' te stellen kan ik maandag heen.