Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap last van pijn aan het schaambot. Heb hiervoor bekkenfysio gehad en dat heeft me wel wat geholpen, maar heb er toch de hele zwangerschap last van gehouden. Direct na de bevalling (ks ivm stuitligging) was deze pijn ook over. Ik blij . Maar na 2 of 3 maanden kreeg ik pijn in de lies en bleek ik (weer/nog) bekkenklachten te hebben. Waarschijnlijk omdat mijn zoontje in een stuit gelegen heeft en langere tijd naar een kant heeft gelegen/gehangen heb ik voornamelijk pijn aan de rechterlies met uitstraling naar mijn been. Ben nu onder behandeling bij een osteopaat en bekkenfysio en op zich gaat het redelijk, maar over is het niet. Nu willen we heel graag voor een tweede gaan. Maar ik twijfel nog. Mijn fysio zegt dat ik me er niet van hoef te weerhouden, omdat het helemaal niet zeker is dat het per definitie slechter gaat als je weer zwanger bent. Maar toch.... ik knijp hem wel. Aan de andere kant heb ik nu eenmaal ook niet de leeftijd meer om heel erg lang te wachten, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op. Wie hebben er nog meer ervaring mee. En dan hopelijk ervaring dat het bij een vervolgzwangerschap wel meegevallen is met bekkenklachten...? Overige tips/adviezen zijn uiteraard ook welkom.