Emesafene

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hester, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Op welke tijden nemen jullie Emesafene?

Als ik het 's avonds voor het slapen neem, kom ik de nacht redelijk door, maar de ochtend haal ik er zeker niet mee (rond 9 uur sta ik alweer over te geven).

Maar ik vind het ook weer zoiets om er elke dag 2 doses van te nemen: hoe doen jullie dat?

Op deze manier houd ik tot een uur of 13:00 niets binnen en dat is best wel vervelend in combinatie met de invloed van de medicijnen (vermoeidheid, slecht geconcentreerd zijn) want ik moet wel gewoon werken!

Al jullie ervaringen zijn welkom! ;)

PS: Bij mijn zoon had ik HG, maar ik weet al niet meer precies hoe ik de eerste 20 weken doorgekomen ben :)

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Welke dosering neem je? Kun je hem evt nog splitsen? Dus de helft 's avonds en de andere helft 's ochtends?

Ik nam hem (toen ik de eerste keer zwanger was, werd een miskraam) om half vijf 's ochtends, ook om de maximale werking overdag te hebben. Moest er toen idd ook mee werken. Heb je 's ochtends innemen al geprobeerd?

Wat je anders nog zou kunnen proberen is je dosis van 's avonds gewoon innemen en dan 's ochtends een kleinere dosis zodat je er minder suf van wordt. Dan kun je misschien wel helpen.

Nou ja, een heleboel misschiens :) Hoop dat de HG je dit keer bespaard blijft! Heb dat ook gehad bij Thijmen, werd er helemaal gek van. Emesafene deed niets toen, zelfs niet toen ik er 4 per dag moest nemen.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Dank voor je bericht, ik zat er inderdaad aan te denken om het rond 4 uur 's nachts in te nemen, zodat het rond 6 uur werkt wanneer ik opsta en het me de ochtend door helpt.

's nachts misselijk zijn, vind ik minder erg dan op mijn werk.
    Alleen wel een beetje lastig om er elke nacht voor op te staan..

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik mocht er 's avonds en 's morgens één nemen. Misschien kun je even overleggen met je behandelaar.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik mocht er wel 3 op een dag nemen maar ze hielpen niets.

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik mocht er ook max 4 van innemen maar hou je wel rekening met het feit dat het je rijvaardigheid kan beinvloeden...

bij mij werkten ze niet en heb primperan gekregen, hier ben ik pas na 8 weken mee durven stoppen.
    vandaag mijn 3e zetpilvrije dag en het gaat nog goed.... hopelijk blijft het zo gaan zodat ik weer aan het werk kan....

7. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik ook 3 per dag nemen
    Helaas hebben ze niet geholpen .
    Primpiperan was mijn huisarts niet zo voor het heeft wel bij mijn zusje geholpen

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik nam er voor het slapen 1 en zodra ik wakker werd weer 1. Ben zo redelijk de eerste weken doorgekomen, met 12 weken ben ik gaan afbouwen naar alleen 's ochtends en 13 weken ben ik ermee gestopt.

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik neem er één voor het slapen en één zodra ik wakker wordt. Heb het laatst geprobeerd af te bouwen naar ééntje per dag. Maar dat ging niet zo goed. Dus ik hou het nog maar een tijdje op twee per dag!

Deel Deze Pagina