Hoi, Sinds week 12 heb ik last van mijn SI gewricht. Ongeveer sinds week 15 heb ik last van mijn schaamstreek. Kortom bekkenklachten. Ik heb er vooral 's nachts last van in bed. Het kost mijn nachtrust waardoor dit gevolgen heeft op mijn weerstand. Laatst hebben ze me naar huis gestuurd op het werk om uit te rusten. Mijn therapeut (mensen dieck) adviseerde om minder te gaan werken, maar dat vind ik echt een ramp. Ik mis dan veel en bouw geen uren op. Had me voorgenomen om wat extra uren te sparen zodat ik na de bevalling wat langer vrij kon nemen. Ik moet volgens haar balans vinden tussen rust en werk. Ik wil graag weten hoe jullie dit probleem hebben aangepakt. Lichamelijk gezien weet ik dat ik beter thuis kan blijven, maar psy gezien wil ik graag werken. Ik vind mijn werk leuk en het is niet te zwaar. Het is zittend werk, maar alleen doordat ik geen nachtrust krijg is het teveel... Hoop snel op jullie reactie..
hoi, ik ben vorige week door gestuurd naar een manuele therapeut vanwegen een blokkade in mijn si gewricht. hij heeft mij toen ook aangeraden om in de ziektewet te gaan. dit omdat ze me rond dit aantal weken niet meer kunnen kraken (doen ze meestal tot week 12) en omdat de klacht alleen maar erger kan worden. ik moet nu elk uur 10 minuten lopen en een goede balans zien te vinden tussen bewegen en rusten. even zitten is geen probleem, maar net wat je zegt in bed is echt een ramp. door het gewicht van de buik, buigt je rug iets meer door waardoor je de blokkade meer kunt vernemen. het is bij mij zo dat door dat buigen mijn staartbotje wat meer naar achter gaat staan, waardoor dat ook extra gevoelig kan worden, plus bepaalde zenuwen raken beklemd. hij vroeg me direct of ik stress heb gehad in het begin van de zwangerschap, jammer genoeg was het antwoord ja. door lopen laad je in principe je tussenwervelschijven op (daar lopen geen bloedvaten door) en door zitten en stress (!) kunnen deze verzuren waardoor je weer extra last krijgt. ik zou als ik jou was toch het advies van je therapeut opvolgen omdat je straks als je verder zit in je zwangerschap alle rust nodig hebt. en toch eens navragen in hoeverre je gewricht geblokkeerd is. je kunt klachten krijgen die net zo kunnen voelen als instabiliteit en soms wordt dit ook met elkaar verward. ik ben nu in het stadium dat ik ook echt niks meer mag tillen (erg vervelend ook in simpele huishoudelijke werkjes) en na de bevalling kunnen we pas iets aan die blokkade doen, dus in principe ben je dan ook nog een tijdje uit de running. ik moet er niet aan denken dat het zover komt dat het me straks belemmerd in de verzorging van de kleine. je moet natuurlijk doen wat je zelf denkt dat het beste is, maar straks met je verlof zul je ook een tijdje (16 weken) uit de running zijn, dus dan zul je ook dingen missen. ben benieuwd wat je doet en wat je therapeut voor behandeling gaat toepassen, hou je ons op de hoogte? heel veel sterkte!