Pijn bij plassen na katheter.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Miekiej88, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hoi dames,

    Heeft iemand ervaring met het volgende?
    Afgelopen woensdag keizersnede gehad en dan plaatsen ze een katheter. Deze is er vrijdagochtend weer uitgegaan. Sindsdien heb ik erg veel pijn bij het plassen.
    Vandaag urine ingeleverd maar geen ontsteking.
    Zijn hier meer dames die dit hebben gehad en hoe lang hield deze pijn aan?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb nog nooit een aantal dagen een catheter gehad, maar wel tijdens elke bevalling gecatheteriseerd. De eerste keren dat ik daarna plaste was een beetje branderig, maar dat was binnen een dag over.
     
  3. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik heb destijds 1 vd 2 keer ook last gehad. Dat was een blaasontsteking. 2e keer had ik t niet, maar toen ook wel wat lichtte klachten. Er is mij destijds vertelt dat je na een katheter een grotere kans hebt op blaasontsteking. Als t geen blaasontsteking is zou ik toch ff overleggen met de huisarts. Na een keizersnee heb je al pijn genoeg.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel even in de gaten houden en eventueel dinsdag of woensdag even opnieuw ochtendurine inleveren.

    Van een catheter kan het inderdaad wat branderig zijn van binnen. Veel drinken, extra vitamine c en cranberrysap oid kan je helpen bij een beginnende blaasontsteking.
     
  5. MamaLara

    MamaLara Bekend lid

    22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben 3 weken geleden bevallen via een keizersnede en heb dit ook (gehad). Er is een kweek gemaakt van de urine en het bleek toch een blaasontsteking, ook al zei de huisarts 2x van niet na de dipstick testjes. Ik heb een kuurtje gehad, maar mijn plasbuis is nog steeds gevoelig, ik denk dat ze iets geraakt hebben en er een wondje is ofzo. Het gaat wel steeds beter :)

    Veel beterschap en gefeliciteerd met je kindje!
     
  6. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier ook gehad, 2 weken geleden bevallen en sinds dit weekend geen pijn meer met plassen, bij m'n middelste had ik dit ook door de katheter, meerdere keren urine ingeleverd maar was echt puur van de katheter en geen infectie.
     
  7. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Aangezien er niks in de urine is gevonden kijk ik het nog maar even aan. En lees dat ik niet de enige ben. Hopelijk snel pijnvrij.
     

Deel Deze Pagina