Zwanger en huisdieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door CreaBea87, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zijn er hier ook vrouwen die zwanger zijn en veel huisdieren hebben? Wij hebben zelf 3 katten 2 honden en 3 kippen. Lees verschillende verhalen hierover. Natuurlijk maakt mijn man op het moment de kattenbakken schoon en ik werk ook maar even liever niet in de tuin, maar hoe zit het verder?

Er wordt wel iedere dag gepoetst, maar kunnen katten ook iets overbrengen, omdat ze zelf natuurlijk wel in de kattenbak zitten en in de tuin graven maar ook op de bank of tafel liggen? Het zit er bij ons,vanwege zoveel dieren al in om bv tafel en aanrecht schoon te maken voordat we gaan eten en ook erna.

Drijf ik een beetje door of zijn er meer dingen waar ik me zorgen over moet maken? Dieren krijgen natuurlijk wel entingen, ontvlooiing en ontworming. Ze gaan absoluut niet weg (heb echt een hekel aan zulke mensen, dieren kunnen het veld ruimen zodra er een baby op komst is alsof het om een voorwerp gaat) maar wil het gewoon goed aanpakken en mezelf ook niet te gek maken.

Hoop dat jullie een aantal goede adviezen voor me hebben :)

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Volgens mij ben je goed bezig. je zorgt dat e huis schoon is en dat is hrt voornaamste. Verder je dieren betrekken bij de kleine, heeeel belangrijk. Maar dat zul je zelf ook weten. En dieren zij goed voor afweermechanisme van een baby.

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb 4 honden, 4 katten, 1 grijze roodstaart en 1 parkiet in huis + nog een aquarium. Hier zit er eigenlijk nooit één op het aanrecht of op de tafel ( katten zijn al hoog bejaard, 2 van 16 en 2 van 17 jaar ) Op de bank zitten ze wel, maar daar heb ik kleden op. Ik veeg iedere dag en om de dag of 2 dagen een stofzuiger er door. Hier krijgen ze ook ieder jaar de jaarlijkse vaccinatie, en 2 x per jaar worden ze ontwormd.
    We hebben tegenover ons huis ook nog een schaap, 2 geitjes en 3 kippen lopen, daar krijg je alleen maar vieze schoenen van:)
    Ik doe ook niets weg en heb ook zo'n hekel aan mensen die daar over beginnen.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij hebben een kat en een hond, en ook wij poetsen elke dag. Er word netjes geveegd of gezogen... Mensen die zeuren over dat dat straks niet kan, die snauw ik af ;)

M'n kat is wel echt mega knuffelig nu! Zo bijzonder. Hondje is wat afstandelijker dan eerst, maar komt ook langzaam weer bij me.

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier een hond labrador,En wij stofzuigen iedere dag en dweilen om de dag en poetsen wel vrij veel. Tijdens mijn zwangerschap kon ik daar wel eens in doorslaan.En mensen die zeggen dat je huisdieren weg moet doen zijn vaak mensen die geen dieren hebben zelf. Enne het is bewezen dat huisdieren goed voor de ontwikkeling is van je kindje....Stond laatst weer in een artikel.

6. Tannepan

Tannepan Lid

6 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij wonen samen met onze schoonouders in een huis we delen alleen douche wc en keuken. Wij zelf hebben twee honden een dalmatier en een labrador en dan ook nog slangen.Mijn schoonouders hebben twee honden witte herders en twee katten en alles loopt hier door elkaar heen.
    er word iedere dag gezogen en gedweild om de dag gestofd en een keer in de week douche wc etc grote beurt.
    de tuin doe k niet meer en de kattenbakken ook niet. veel meer kan je niet doen denk ik.

En hier gaat ook niks de deur uit!!! al zie ik de slangen liever wel vertrekken zal ik eerlijk zeggen.
    312716_488216087906853_1067499214_n.jpg

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet te druk om maken. Gewoon schoonmaken als anders.
    Zelfs kattenbak schoonmaken of in de tuin werken kan gewoon. Dat word altijd sterk overdreven maar de kans dat iemand toxo van katten krijgt is zeeeeeeer klein.
    Toxo krijg je alleen als je het echt binnenkrijgt via een wondje op je handen of via je mond. Dus handschoenen dragen in tuin of bij het schoonmaken van de kattenbak of daarna goed je handen wassen en er is echt niks aan de hand. Het is een ander verhaal als jij je vieze handen in je mond steekt, een hapje kattendrol neemt of de bak uitlikt..... maar ik neem aan dst je dat niet doet:D

Een kat krijgt maar 1x in zn leven toxo. Rond 1 a 1,5 jaar. Schijt dit ook maar 1x in zn leven uit. Jij moet dan toevallig op dat moment de ontlasting van die kat in je mond krijgen. Dan moet het nog voorbij de placenta wat al heel kleine kans is en vervolgens moet he kindje nog besmet raken. Die kan is zo goed als nihiel. Mits jij bovenstaande dus hygienisch bezig bent..
    Uitkijken met antivlooien spul moet je sowieso. Nu ietjes meer. Vooral bij die pipetjes op de vacht. Na aaien gewoon handen wassen.

8. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kat, ik doe de kattenbak niet meer maar verder geen maatregelen. Kat mag overal komen behalve kinderkamer en straks erbij betrekken:).

9. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Bedankt voor al deze geruststellende berichtjes!

@Damay77 is was idd mijn handen(ontzettend veel) maar dat was eerder ook al zo en gelukkig kan mijn vriend lekker koken en eet ik dus geen kattendrolletjes ;)

Het is dus niet mogelijk dat ze iets doorgeven door met hun pootjes ergens overheen te lopen en dat stelt me erg gerust. Het poetsen zat er altijd al in want ondanks een aantal beestje hebben we beide nogal een poets-tik haha.

@Derbi Ik ga de dieren ook zeker erg betrekken bij de baby. Heb al verschillende dingen gelezen zoals het shirt waarin je bevallen bent aan de honden geven, poepluier laten ruiken en ze vooral niet uit de buurt houden, maar betrekken bij de baby. We gaan ook op zoek naar een kraamhulp die niet vies is van dieren, maar ook goed weet hoe je ze bij de baby gaat betrekken.

Ik ga gewoon door met poetsen en natuurlijk genieten van mijn zwangerschap ;)

Bedankt allemaal!

10. senta

senta Niet meer actief

Hier een hond 2 katten en een konijntje, ik maak de bak en het hok niet schoon dat doet mijn man momenteel en als het wel moet doe ik handschoenen aan en van de week gewoon in d etuin gewerkt hoor. Ook met handschoenen aan.

11. Derbi

Derbi Niet meer actief

Wij hebben bij thuiskomst gelijk de hond laten ruiken en likken en na een tijdje vond ze het goed geweest ging ze erbij weg. verder geven we hondlief nog net zoveel aandacht

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier 1 kat, 2 honden, konijn en cavias, oja en een heel groot aquarium, allemaal mijn afdeling.
    maak nog steeds de kattenbak schoon, gewoon handen goed wassen, niks aan de hand. alleen et aquarium zal straks een probleem worden met schoonmaken en water sjouwen, daar zal ik hulp voor moeten in schakelen

13. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Gefeliciteerd met de 2 kleintjes!

Wij willen het ook zo gaan doen en ook zoeken naar een kraamhulp die hier bekend mee is.

14. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Gelukkig maakt mijn man de kattenbakken schoon, hij wil ook niet dat ik het doe. Kippenhok maak ik idd ook gewoon schoon. Goed ventileren voor het stof en mijn handen was ik echt de hele dag door.

15. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    mijn man doet het wel hoor als ik het vraag, maar ik vind het onzin, zolang ik mijn handen goed was, en ik nog gewoon kan bukken, is er niks aan de hand

Deel Deze Pagina