Waterpokken :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ratatosk, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het ziet ernaar uit dat mijn 16 maanden oude ventje de waterpokken te pakken heeft. Hij heeft er nog niet veel last van en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft. Het is even vervelend maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Maar ik maak me ondertussen ook zorgen over het kleintje in mijn buik! Dinsdag moet ik naar de verloskundige en ik daar zal ik het ook aankaarten maar heeft iemand in de tussentijd misschien ervaring met waterpokken in de zwangerschap? Ik ben zo bang dat er gevolgen voor onze nieuwste telg aanzitten en ik voel me enorm machteloos. Ik moet mijn manneke toch verzorgen..

2. Alita

Alita Niet meer actief

heb jij zelf vroeger waterpokken gehad?

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja dat wel maar ik las dat dat niet uitmaakt..

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vorig jaar rond deze tijd zocht ik ook allerlei info over waterpokken. Jongste was toen een week of 6 en kreeg netals haar zus waterpokken. Wat ik begreep was dat het eigenlijk alleen kwaad kon als je pas zwanger was en op het punt van bevallen stond.. Maargoed was internetinfo en ik ben geen huisarts natuurlijk ;)

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou even de huisartsenpost bellen om het te vragen en niet wachten tot dinsdag.
    Beterschap voor je kleine mannetje.

6. Alita

Alita Niet meer actief

maar dan kan jij het niet meer krijgen en zover ik weet kan je kindje in je het alleen via je bloed krijgen toch?
    Of het moet door de buik aan je kindje komen...kan toch niet lijkt mij:)

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als je zelf de waterpokken hebt gehad vroeger maakt het niet uit!!! hier heeft de oudste ook de waterpokken en heb de vk gebeld omdat ik zelf best erg ziek ben geweest.
    ik mocht beslist niet boven de 39graden koorts krijgen dan moest ik direct bellen verder heb ik de waterpokken gehad en de grens boven de 20 weken bereikt
    dus de vk hoefde niet in deboeken en ik was gerust gesteld

weet wel dat de 5de ziekte onde de 20 weken gevaarlijk is

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.670
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je zelf waterpokken hebt gehad dan heb je antistoffen en kun je het dus niet meer krijgen en heeft je baby in de buik daar ook geen gevolgen van.
    Dus niets aan de hand.

Deel Deze Pagina