Ik zit even in een dilemma moet ik mijn ex ( de vader) nou voor of na de bevalling inlichten?? Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft hier ervaring mee?
Mijn ex is er niet bij. Of ik hem ga inlichten. Geen idee. Denk dat ik dat dan allemaal wel zie. Moet zeggen mijn ex heeft zich nooit (tot nu toe) echt ingezet tot de zwangerschap. En heeft mij heel lullig met 16 weken via de telefoon even gedumpt. Dus ligt wel een beetje aan de situatie. Ook heb ik hem nu de afgelopen weken geprobeerd zoveel mogelijk te betrekken in alles, maar zelf toont hij weinig interesse. Laat het maar op zijn beloop en ik zie het wel. Lastig is wel één ding dat zeker is zo met exen... Boeh
nouu.. hij is eigenlijk helemaal niet betrokken. als ik hem erbij wil betrekken doet ie heel kortaf en toont weinig tot geen intresse. hij vraagt ook niet hoe het met de baby gaat etc. maar.. wel tegen anderen zeggen dat hij geen informatie krijgt ik weet het allemaal niet meer hoor, heb hem ook niet naar zijn mening gevraagd hierover, is meer voor mezelf zodat ikzelf weet hoe ik het beste kan handelen..
Je hebt genoeg aan je hoofd tijdens de bevalling, als hij nu niet betrokken is gaat hij dat ook niet zijn tijdens de bevalling. Laat hem lekker weg blijven, je hebt er niks aan.
Ps vertellen na de geboorte dat de baby er is dan kan hij altijd op zijn eigen tempo langskomen en zie je direct hoe graag hoj het wel of niet wil.
ik zou hem ook pas na die tijd inlichten, persoonlijk zou ik als het mijn ex was ook niet naast mij aan bed willen hebben staan. En ik zie de meerwaarde er niet van in om mensen voor die tijd in te lichten. ook niet omdat je weet hoe lang het kan duren. wanneer mijn ex ook baar weinig interesse toont heb ik helemaal zoiets van ik doe er geen moeite voor.
Tijdens de bevalling is t van het grootste belang dat jij je zoveel mogelijk op je gemak voelt. Dus, welke rol heeft hij daarin? Word je nerveus of gestresst van zijn aanwezigheid of stelt het je gerust? In de meeste gevallen zeg ik: bevallen is een zaak van vader en moeder samen, maar in jouw geval zou ik mezelf op de eerste plaats zetten en bedenken dat je voor het moment van de bevalling geen enkele verplichting aan hem hebt!!