Bekkenmeting?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JChris, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Ik hoop op iemand met ervaring die ons een beetje kan helpen.

Vandaag ben ik op controle geweest bij de verloskundige. Ze voelde dat de baby wel is ingedaald, maar nog niet vast ligt. Ze kon er nog met haar vingers tussen, zei ze. Ons kindje wordt best groot geschat (p75lijn?) en de verloskundige twijfelde daarom om mij door te sturen naar een gynaecoloog om te controleren of mijn bekken breed genoeg zijn. Misschien kan de baby niet verder indalen? Uiteindelijk heeft ze mij niet doorgestuurd, maar ons wel een week bedenktijd gegeven. Volgende week moeten we bespreken tot wanneer we een natuurlijke bevalling willen afwachten, gezien de grootte van de baby. Ik zit er aan te denken om morgen zelf alsnog te bellen voor een bekkenmeting?

Is er iemand die een bekkenmeting heeft gehad?
    Is er iemand die ook deze bedenktijd/mogelijkheid gehad heeft en waar heb je voor gekozen?

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn eerste zoontje daalde ook niet in en werd groot geschat. De gyn heeft inwendig onderzoek gedaan en toen gevoeld of het bekken wijd genoeg was. Dit ging in een moeite door en vond ik nie5 pijnlijk. Inwendig onderzoek is sowieso niet prettig maar dit was niet veel belastender vond ik. Er zijn trouwens maar weinig vrouwen die een echt te smal bekken hebben en p75 is wel groot maar niet macrosoom ofzo (p95). Succes!

3. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Bedankt!

4. huclau

huclau Lid

3 feb 2015
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was ook niet volledi ingedaald.ben destijds niet doorgestuurd. Helaas ging mijn bevalling niet zoals het moest en heb ik een spoed keizersnede gekregen. Toen bleek dat mijn bekken dus te smal is en een natuurlijke bevalling zou nooit zijn gelukt!

ik wil je niet bang maken of zo, maar als ze bij mij een bekkenmeting hadden gedaan was mij en mijn zoontje veel ellende bespaard gebleven

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Het kan denk ik nooit kwaad om een bekkenmeting te doen, toch? Dat zou ik in jouw geval nu altijd laten doen. En zodra je weet hoe of wat is het misschien makkelijker om daarna een keuze te maken.
    Maar goed dat was je vraag niet helemaal.. ik heb geen ervaring met een bekkenmeting. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid

6. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Heb vandaag gebeld. Ze zeggen dat ze het pas bij de bevalling echt kunnen bekijken..
    Woensdag weer op controle, dan nog maar eens goed bespreken!

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Geeoon bespreken en alle scenarios samen bekijken.
    Bij mn schoonzus kwamen ze er tijdens de bevalling ook achter dat hij er niet doorheen wilde. (Het was geen kwestie van niet passen want de 3 kindjes erna waren even groot en 1 zelfs groter qua hoofdje en die gingen wr wel doorheen). Ze hebben toen een spoedkeizersnede gedaan.
    Laat je goed informeren. Wil je in t zkh bevallen?

8. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Ja ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen..
    Vriend en ik zijn nu vragen op papier aan het zetten zodat we niets kunnen vergeten! Komt steeds weer een vraag bij haha..

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Geen bekkenmeting, maar wel te smalle bekkenbodem, waardoor kindje er natuurlijk niet uit kon. Resultaat: kind in ademnood, accuut bloed afnemen bij kind, knip en vacuüm, was geen tijd voor een ks meer, kans op hersenschade te groot!

Uiteindelijk zat ik met een totaalruptuur incl sfinx repair (was fecaal incontinent, aanleg colonstoma en ook nog opgeheven. M'n dochter was ook groter voor haar termijn.

Zou dus zeker even bellen!! Hier mag ik nooit meer vaginaal bevallen in ieder geval.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wist niet dat een bekkenmeting bestond! Ik ga er ook naar vragen. Hier kindje boven de p95 lijn namelijk.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja bestaat wel degelijk! Alleen kwamen ze er hier nogal te laat achter 😱.

Dus ts, zou zeker even bellen hoor.

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Alleen een bekken meting ansich zegt niet zo veel. Veel belangrijker is hoe de ligging van een baby in het geboortekanaal is. Mijn gyn en vk zeiden dat een te smalle bekken haast niet voorkomt en dat vaker de ligging niet optimaal is waardoor het lijkt Alsof het niet past. Dus een normaal hoofd en een normaal bekken kan evengoed voor narigheid zorgen.

Deel Deze Pagina