Zoals de titel al zegt moet ik even van me afschrijven. Gisteravond ben ik na het voelen van menstruatie achtige krampen naar het ziekenhuis gegaan voor ctg. Alles ging goed met de kleine maar er werd wel een klein beetje weeën activiteiten gezien. Ze hebben toen een meting gedaan van mijn baarmoedermond en die bleek verkort naar 2cm. Ze moesten verdere testen doen die alleen in het academisch ziekenhuis mag worden gedaan dus was ik overgeplaatst naar het AMC. Na verdere testen werd ik opgenomen omdat ik een grote kans had op vroeggeboorte en ik moest gelijk aan de weeënremmers en longrijping. Nu 24 uur verder heb ik echo's gehad en gelukkig gaat alles nog goed met de baby. Ook heb ik al gesprekken gehad met de kinderarts en gynaecoloog. Men ziet dekens hoog dat ik binnen 2 weken beval en hebben al alle maatregelen genomen mocht ik gaan bevallen,gelukkig heb ik een flinke baby die voorloopt in groei dus hij kan alles goed opvangen. Ik maak me zo druk, ik ben zo bang dat ik nu zou moeten bevallen en ik hem zeker 3 maanden nog niet mee naar huis mag nemen. Hij zal dan zondevoeding moeten krijgen en continue in de gaten worden gehouden.
Jeetje meid wat heftig... Probeer rustig aan te doen, hopelijk blijft je kleine ventje nog een postje bij je in je buik! Wil je vooral heel veel sterkte wensen de komende tijd.
Ik had hetzelfde in mijn vorige zwangerschap op 28 weken. Uiteindelijk naar huis mogen gaan maar 2 weken was het weer hetzelfde maar erger. Weeënremmers en longrijping gekregen en ben pas op 39.4 weken bevallen
Jeetje meid wat een spanning, hopelijk blijft het rustig en blijft je kleine voorlopig nog even zitten. Gelukkig ben je in goede handen in het amc. Is je buik weer tot rust gekomen na de remmers?
Wat fijn dat het zo goed is afgelopen voor je het geeft me een klein beetje hoop ^.^ ik hoop dat het voor mij ook zo gaat
Heel veel sterkte! Wat fijn dat je gelijk serieus genomen bent en hopelijk zijn ze er op tijd bij! Ik lag ook tijdens mijn vorige zwangerschap met 27 weken in het ziekenhuis met weeën en verkorte bmm. Ze hebben dit geremd en longrijpingsspuiten gekregen, na een week was alles rustig genoeg en mocht ik naar huis. Met 31 weken herhaalde dit zich maar hebben ze weer kunnen remmen. Uiteindelijk met 39.6 bevallen. Ze bereiden je voor op het ergste omdat het voor de artsen ook heel moeilijk te voorspellen is hoe jou lichaam zal reageren. Ik heb tweemaal op een privé kamer gelegen omdat ze dachten dat het die nacht zou gebeuren. Heel veel sterkte, probeer veel met je partner te praten en wij kregen een rondleiding op de couveuse afdeling, heel confronterend maar je kunt je wel meer een voorstelling maken en je vragen stellen.
Het is nu afwachten want het ken doorzetten meer hoeft niet! Hoop dat je buik nut rustig blijft en je snel weer naar huis mag Snap dat de schik erin zit!
Woow heftig meid!! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat jullie kleine mannetje nog lang mag blijven zitten!
Hé dames bedankt voor alle lieve berichtjes,positieve verhalen en steun. Gisteravond nog even aan de ctg gelegen omdat het weer rommelde maar gelukkig ging alles goed en zette het niet door. Als het zo blijft gaan word mijn baarmoedermond morgen weer gemeten en als die niet korter is geworden dan mag ik naar huis met bedrust.
Heel veel sterkte! Kunnen ze je andere geen cerclage of proluton injecties geven voor de zekerheid???
Ze wachten liever af wat de weeënremmers doen want aan bijv de cerclage zit ook veel risico's. Dus het is afwachten wat de meting van morgen zegt.
Das mooi kl#te. Hopelijk hou je die kleine nog zo lang mogelijk binnen! Iedere dag is er 1 op dit moment!
Vandaag nog een baarmoedermond meting en als hij nogsteeds hetzelfde is mag ik vandaag naar huis. Gisteren was wel weer een hectische en rare dag. Ze hadden gevraagd of ik wat nieuws wou proberen, het plaatsen van een pessarium om meer steun aan de baarmoedermond te geven en dit zou helpen om hem op zijn plek te laten. Ik wou er graag aan mee doen want baat het niet dan schaad het niet het gaf me wat meer hoop. De dokter kwam terug en die zei vanbje krijgt hem niet en toen ik vroeg waarom was het: de computer heeft je niet uitgeloot. Geen medische reden ofzo neeeeee de computer had me niet uitgeloot. Ik was zo boos! Dan geef je iemand hoop op iets wat kan helpen je baby'tje langer te dragen maar nee de computer had me niet uitgeloot.
Ken je geen seconde opinie krijgen of via de huisarts? Mijn zus heeft de eentje gehad ivm met een verzakking( ha)
Spannende dag dus weer. Wat balen zeg.. Dat ze dan niet zeggen van het is een proef en als je mee wil doen kan het zijn dat je niet wordt geloot door de computer. Kan me voorstellen dat je boos bent als ze het zo brengen van het is een mogelijkheid.