Schommelende bloeddruk 25 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door flowersoflove, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Even in het kort:

Afgelopen weekend op zondag een 'spoedafspraak' bij de verloskundige omdat ik sterretjes zag, last had van terugkerende misselijkheid en ontzettende vermoeidheid. Bloeddruk was heel erg normaal voor mijn doen 124/80 (gemiddelde is rond de 70, maar is wel vaker 80 geweest tijdens controles),

Gisteren had ik weer een afspraak, en daar werd mijn bloeddruk uiteraard weer gemeten. Ineens was deze 135/90, wat voor mijn doen aanzienlijk hoog was. Aan het einde van de afspraak nogmaals gemeten en toen was het al wel ietsje gezakt.

Vanochtend weer bloeddruk gemeten en die was voor mijn doen weer super laag, 123/63.

Wat moet ik hier nu mee? Ik moet over 2 weken weer op controle komen omdat ze het extra in de gaten willen houden, maar ik maak me er natuurlijk best wel zorgen over.

Iemand ervaring met een schommelende bloeddruk?

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik ben toevallig gister op extra controle geweest ivm hoofdpijn en een schommelde bloeddruk.
    Kom ik daar was die 130/75, netjes dus.
    Oftewel het werd op m'n verkoudheid gegooid.

Moet ik vandaag op controle bij m'n cardioloog en die meet ook altijd m'n bloeddruk, en ja hoor 152/87..
    Nou schiet mij maar lek, wat ik gewoon bij mezelf denk als ik het niet vertrouw bel ik gewoon op, dit is wat jij ook moet doen als je ongerust bent.

Succes

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Bij mij wisselt het ook elke keer. Ik moest zelfs een keer een half uur aan de meter die test dan elke 5 minuten. En zelfs toen ging het heen en weer. Soms vraag ik mij af hoe betrouwbaar die apparaten zijn.

4. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Je bloeddruk schommelt de hele dag door. Is heel normaal hoor. Zolang ie ook maar weer zakt is alles prima.

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Een lage bloeddruk is nooit erg. Het enige wat kan gebeuren is dat je je bezeerd als je evt flauwvalt. Heb zelf ook een lage (eerst /45, en 4 weken daarna /63) en word met vlagen erg duizelig of het gevoel neer te gaan. Mijn verloskundige maakt zich helemaal geen zorgen, houd me ook niet extra in de gaten of wat dan ook. Ik probeer hem gedurende de dag zo hoog mogelijk te houden door zout te eten en goed te drinken.

Deel Deze Pagina