ervaringen met Zofran gevraagd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 1981Mama, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,

Na 9 weken zofran gebruikt te hebben, moest ik van de gyn écht stoppen, onder het motto dat ze niet weten wat het met de baby doet.

Het is nu dag 2 zonder Zofran en moet eerlijk zeggen dat ik er niet over te spreken ben. Ik ben weer terug in de goot, met vandaag alleen al 5x overgeven, en ik ben nog niet eens opgestaan uit bed.

De afgelopen 9weken ben ik opgekrabbeld van niet eens meer kunnen lopen tot een paar uurtjes per week kunnen werken, weer zelf auto kunnen rijden, en überhaupt voor mezelf zorgen.

Ik ga nu alweer over mn nek als ik reclame voor eten op tv zie en ik kan wel janken als ik eraan denk dat ik niets meer zelf kan over een paar dagen. Ik kom uit zo'n diep gat en kon eindelijk weer wat zelf en het wordt nu gewoon weer afgepakt.

Hebben jullie ervaring met zofran en hoe lang mochten jullie het gebruiken?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar ik baal van jou bericht hAha, ik heb vandaag mijn laatste dag zofran ( 1 weekje mogen gebruiken) ik spuug nog 7/8 keer per dag maar het was zeker 30 keer, ook twee keer opgenomen geweest en met nog drie kinderen rond lopen ben ik zoooo bang weer in dat patroon te vallen,

Ik kon weer lopen mezelf weer in de kleding hijsen mijn kinderen in de ochtend naar school brengen en af en toe een uurtje naar voetbal of majorette of zwemles,

Van de week voor het eerst mijn zoon naar de klas gebracht en de juf vertelde mij dat hij zo dwars was en als ze vroeg waarom dat hij zei ik wil alleen nog maar naar mama luisteren, ik mis mijn mama !
    Dat breekt mijn hart, zo bang om te stoppen met de zofran dat ik weer terug val terwijl ik juist net weer iets uit mijn " oude" leven kan oppakken

Balen voor jou ook dat je merkt dat je weer afglijd, ik ben lid van fb steungroep Hg daar heb ik wel gelezen dat er meiden zijn die zelfs 16 mg per dag hebben gebruikt elke dag tot aan de bevalling, maarja hoe of wat weet ik verder ook niet :( ik hoop dat je je toch nog iets beter gaat voelen

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ik gebruik het al Nu sinds week 5.
    bij zl vanaf week 18 geloof ik gebruikt ;)

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou zo graag het blijven gebruiken :( in welk ziekenhuis moet ik zijn om het langer te krijgen?

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ik heb herhaal recepten via de huisarts :)
    Ik gebruik het wel op eigen risico.. misschien eens met je huisarts bespreken?

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Misschien inderdaad de huisarts eens vragen ?

Ik heb vandaag weer controle gehad en kreeg zonder moeite een receptje voor een maand mee, zo dankbaar ! Ze kwam er zelf mee 😯 ze zei nog zo nee echt niet meer na een week maar dus toch .... Moest wel beloven te proberen om het op 1 tabletje te doen en zo nodig twee en op een goede dag misschien proberen of een emesafene goed genoeg

Ik ben blij met nog een maandje :)

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het probleem is dat ik bij de gynaecoloog loop en de huisarts me waarschijnlijk doorverwijst naar de gyn. Ik vind het wel jammer want de huisarts is altijd wel meedenkend enzo...

Evt volgende zwangerschap dus rondshoppen naar een gyn die gewoon zofran blijft voorschrijven.

Ik zie het momenteel echt niet meer zitten. Ik kan alleen nog op de bank hangen en kotsen... En ik krijg het gewoon niet meer, ik ben zo boos! Ik ben al 16 weken ziek en zag de laatste 2 weken eindelijk een lichtpuntje aan het einde van de tunnel en dat is nu weer helemaal weg :(

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik loop ook bij de gyn, ik heb heel blij met een extra maand, maar denk dat ze mij erna ook niet meer geeft, klote voor je meid ! En je gyn wil het echt niet meer geven ?

Ik zou het zelf niet gauw doen en misschien wel helemaal niet maar toen ik mijn moeder zei dat ik er zo bang voor was dat ik geen herhaling kreeg zei ze mij dat deze medicatie online te kopen is voor 70 euro per maand.
    Je zou je gyn dit kunnen vertellen, het is wel afdwingen en de verstandhouding word er niet beter op, maar je kunt dus zeggen of ik koop ik online en ben 70 euro per maand kwijt of je schrijft het gewoon voor want hoe dan ook gebruik ik de medicatie....

En als je nou zegt dat je begrijpt waarom hun het niet meer geven... Maar jij dit ook geen doen vind en kiest voor de risico's .... En je daar zelfs voor wil tekenen dat dit op eigen aanvraag is ??

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ik zou toch met de huisarts overleggen

hier ook hele 'strijd' gehad om de zofran bij mn zoontje
    paar opnames gehad en elke gyn wilde het niet geven
    Tot ik op controle kwam en ik geluk had, die gyn kwam uit een ander zh en stelde het zelf voor.
    wel eenmalig recept, en kon dan via de huisarts herhaal recepten krijgen.
    huisarts stond er volledig achter, mits het op eigen risico was.
    nou prima natuurlijk!

Nu bij deze zws wel gelijk gekregen van de gyn, had gelukkig een goede gyn getroffen :) en gebruik het nu nog steeds.
    kan helaas niet zonder.

10. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ik heb t gebruikt va week 6 tot dag van bevalling 39+5.
    Wel via de gyn, wegens opnames, sondevoeding en parenterale voeding ook bij de gyn gebleven.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hoe is het met je ?

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Niet zo goed... Het snachts overgeven heb ik gelukkig al een paar nachten niet gedaan, maar ik lig alleen maar op de bank (en 2x per dag verplicht buiten rondje lopen)... Ik kan niet eens een wasje draaien, de vaatwasser uitruimen of iets in die richting. Als ik buk gaat het sowieso fout...

Het is heel erg maar morgen ga ik wéér niet werken (2x2u per week momenteel), ik kan gewoon mijn eigen auto niet besturen, ik heb er geen kracht voor (geen stuurbekrachtiging).

donderdag zie ik de gyn weer, mijn man gaat mee want ik kan niet meer vechten...

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien goed voor jou om te weten, maar het overgrote deel van de vrouwen die HG heeft (hyperemesis gravidarum, extreem overgeven en misselijkheid in de zwangerschap - dit is wat jij hebt) werkt niet! Veel werken zelfs de hele zwangerschap niet. Overgeven en misselijk zijn kost enorm veel energie van je lichaam, daar komt bij dat je waarschijnlijk niet goed kunt eten en drinken en dus niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. En niet te vergeten, je bent zwanger... dat kost ook heel veel energie.

Eerlijk gezegd zou ik het werken vergeten zolang je nog moet overgeven en niet hersteld bent. Werken kost energie en die heb je nu nodig voor jezelf!

Mocht het helpen voor je gyn, dan kun je hier: Ondansetron (Zofran) veilig bij zwangerschapsmisselijkheid - Steunpunt hyperemesis gravidarum een wetenschappelijk artikel vinden over de veiligheid van zofran in de zwangerschap. Misschien gaat ie om als ie dat leest?

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Oh meid wat vervelend toch ! Begrijp je helemaal.... Dan is er een middel dat je kan helpen ben je afhankelijk van de arts of je het krijgt of niet :(.

Werk zou ik me niet druk om maken !!

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik denk niet dat mijn gyn om gaat als ie het leest, volgens mij weet ie het al. Ik ga ervan uit dat hij het weet als hij staf-arts is in een universitair ziekenhuis...

Ik heb inmiddels zoveel verschillende gyn's gesproken dat ik niet meer weet wie nou wat heeft gezegd. Dat is ook niet fijn als je zo ziek bent :(

Werken staat bij mij ook op een laag pitje (heb een hele leuke vervanger), maar ik was zo blij dat ik weer íets kon doen en iets anders kon zien dan de muren thuis...

Ik zou al blij zijn met de halve dosering (ik kreeg 2x8mg per dag) want alleen al iemand die het lichtje weer aandoet aan het einde van de tunnel zou fijn zijn.

Deel Deze Pagina