Zaadkwaliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mien30, 14 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.715
    468
    83
    Vrouw
    Mijn vriendje gaat over een paar weken een traject in waarbij hij dagelijks 2 uur moet sporten. Op internet vind ik terug dat dit invloed kan hebben op de hoeveelheid zaad. Weet iemand of het ook invloed heeft op de zaadkwaliteit?

2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Uit welke bron heb je die info?

Dagelijks 2 uur sporten is niet extreem. Ik zou me geen zorgen maken. Tenzij hij aan wielrennen doet of met anabolen aan de slag is.
    Er zijn veel mensen die dagelijks (wel meer dan) 2 uur sporten en nog meer mensen die 6-8 uur per dag zwaar lichamelijk werk doen. Wat mogelijk nog veel intensiever is dan 2 uurtjes sporten.

Dan zouden er 50 jaar geleden toch maar weinig mensen geboren zijn als fysieke activiteit zo slecht zou zijn. We leven tegenwoordig met een veel meer sedentaire leefstijl. Twee uur sporten is alleen maar gezond.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou dat doet volgens mij niet schrijnend veel hoor..

Ik vind het eerder belangrijk dat;

Ze geen extreem strakke boxer dragen
    Geen mobiel in de broekzak hebben
    Geen laptop op schoot doen
    Niet teveel drinken
    Niet roken en geen drugs gebruiken

Dan sporten. Sporten is gezond zolang je het niet te doet. En zolang hij daar geen oppeppende middelen bij gaat gebruiken zie ik het probleem niet.

Plus dat je hem niks kan verbieden. Dus lekker laten meis :)

4. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.715
    468
    83
    Vrouw
    Tnx!
    Hij gebruikt geen rare middelen, dus daar zal het niet aan liggen.
    Verbieden zal ik het hem zeker niet. Wij gaan gewoon door waar we gebleven waren..

Deel Deze Pagina