Babymaten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Help! Ik wil iets ontzettend leuks kopen voor ons ongeboren kindje (mijn man doet me iets, maar ja, het is nl. niet het 1e). Maar ik zou het leuk vinden als ze dit met kerst aan kan. Ik ben uitgeteld eind augustus.
    Kan ik dan het beste maat 68 kopen? Ben hier nog niet zo thuis in.

    En als ik een legging wil kopen voor onder een tuniekje maat 68 moet ik dan ook maat 68 kopen?
    En nog iets, wanneer kan ze maat 74 aan?

    Ik weet dat elke baby anders is, maar zo ongeveer?
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou beginnen met idd maatje 68.
    kwa kleertjes enzo wat ik heb gekocht heb ik een paar maatje 50 en voor de rest 68
     
  3. Niet meer actief

    Zou ze maat 68 dan met kerst aan kunnen denk je?
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    de babymaten zeggen iets over de lengte van je kind. Dus maat 68 zal gedragen worden als baby ongeveer 64-70 cm lang is.

    Als ze geboren worden zijn ze doorgaan tussen de 48-54 cm.
    De eerste maand groeien ze snel. Vooral kinderen die met 54 cm geboren worden, kunnen maat 50 overslaan.

    Ik zie dat je over 4 weken bent uitgerekend. Als je een maat 62 of 68 koopt dan zal (maat 62) gedragen worden zo rond okt/ nov en maat 68 in de winter.
     
  5. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    maat 68 is van 4-6 maanden. Dus dat zou wel kunnen.
    Een legging is wat moeilijker.
    Luca heeft in truitjes nu maat 62 maar in broekjes nog maat 56.
     
  6. Niet meer actief

    He jouw kindje is geboren op onze trouwdag.

    Maar jouw kindje is n 2 maanden en heeft "al" maat 62..... dus ik ga maar voor maat 68 denk ik.
     
  7. Niet meer actief

    Vind het wel zonde als ze er zo snel uitgroeien, maar ja dadelijk is het uitverkocht, vind ik ook zonde of niet?
     
  8. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Gewoon lekker kopen dan! ;) Maatje 68 is wel een safe bet denk ik.

    Maatje 74 wordt al moeilijker te voorspellen, mijn dochtertje draagt dat al sinds vijf/zes maanden maar andere kindjes zijn daar met zeven/acht maanden nog niet aan toe.
     
  9. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Als ze geboren worden is het van het premature maatje (geloof dat dit begint bij maat 44), tot maat 50 en 56 wat ze aankunnen. Over het algemeen is van 2 tot 4 maanden maat 62. Van 4 tot 6 maanden maat 68, van 6 tot 9 maat 72
     
  10. Niet meer actief

    Het is moeilijk om nu al iets te kopen voor kerst.

    Kim is nu 4 maanden en zit net in maat 62 en volop in de 56...

    Maat 68 zwemt ze nog wel een maand of 2 in...

    Als je het zonde vind, zou ik zeggen: Wacht tot kerst met iets kopen. Er zijn dan ook volop leuke kleertjes te krijgen en dan weet je zeker dta je uk er in past...
     
  11. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    tis idd een flinke bink :) en ze zeiden ook nog het wordt een klein kindje...nou hadden ze het mooi mis ;)

    maat 68 is denk ik wel het beste.
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ze groeien er veel sneller uit dan je je kunt voorstellen. Jarissa is vijf maanden en ik heb al 2 dozen vol kleertjes die te klein zijn. En tegen de kerst is er wel weer opruiming hoor. Maar als jij wat leuks voor je beeb wilt kopen moet je dat natuurlijk gewoon doen. Is toch heerlijke voorpret? Ik vind het voor mezelf alleen jammer dat Jarissa sommige kleertjes niet eens heeft aangehad. En zo heel veel heb ik niet eens gekocht vooraf.
    Jarissa heeft nu maat 68. Met 4 maanden zat haar dat echt nog veel te groot.
     
  13. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Lastig he ik zit ook met die dingen zal ik het wel of niet kopen , ben best wel koopverslaafd :oops: . Heb echt al best veel gekocht voor die kleine maar koop nu niets meer alleen maar in 62 of groter.
    xxx
     
  14. Niet meer actief

    He we zijn evenver. Ja het is lastig, ik ben ook koopverslaafd, mijn man heeft zoiets van: wacht maar, we krijgen ook nog vanalles.

    Ja maar.... denk ik dan. Ik vind stoere kleding leuk en ik hou totaal niet van kleding met disneyfiguren en andere beestjes erop. Ik vind de kleren van Noppies erg leuk. Het hoeft helemaal niet duur te zijn voor mij, daar gaat het mij niet om. Maar ik heb gekeken bij de Zeeman, ik kan er gewoon niets vinden. Voor baby's wel, van die zachte pakjes met streepjes. Maar voor als ze wat ouder zijn vind ik die kleren van Noppies echt geweldig!
     
  15. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja ik zag ook al dat we zowat even ver zijn. Wat krijgen jullie weet je dat al? Wij een ventje, en dan vind ik het helemaal lastig want dan hoort het stoer te zijn naar mijn mening. Ik zie nog wel eens wat leuke dingen voor een meisje wat goedkoop is maar voor jongens word het al moeilijk. Ik vind noppies ook erg leuk, maar ook heb ik veel van mexx, no-no en wil graag een winterjas van diesel of replay. Mijn vriend vind het ook erg hoe ik tekeer ga haha. Maar heb veel in de opruiming gekocht. En wij geven een baby-party en hebben als kado tip een envelop. Er komt te staan omdat mijn mama al veel te veel geshopt heeft voor mij maak je me met een envelop meer blij. Dus krijg ik hopelijk ook niet van die disney pakjes...
     
  16. Niet meer actief

    Wij krijgen een meid. En bij de Hema b.v. hebben ze op zich hele leuke dingen voor jongens, best stoer. En voor meiden is het allemaal roze, vind ik niet erg, maar er staan allemaal rare beestjes op de truitjes, daar hou ik absoluut niet van!

    Ik ben er toch bang voor dat we zoiets krijgen en dat vind ik jammer. Mijn schoonmoeder is hartstikke aardig, maar zij houdt ook van zo'n tekenfilm kleren (zo noem ik ze maar even). En het moet vooral niet duur zijn, nou hoeft dat voor mij dus ook echt niet. Maar het hoeft ook niet allemaal van de Wibra te zijn. En noppies vind ik op zich nog reuze meevallen, voor baby's ok is het misschien wat prijzig omdat ze er snel uitgroeien. Maar ik heb nog niets gekocht van noppies. Dat wil ik nu dus doen en kijk eens hoelang ik al aan twijfelen ben :D
     
  17. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Haha ik heb al heel veel van mexx en ook van noppies, iedereen weet dat ik niet van die beesten kleren houd. Maar bijna alles wat ik gekocht heb is uit de opruiming dus dat schilt wel heel erg.Maar vandaag zach ik weer zoveel leuks heb me net nog in kunnen houden, vind het duurst namelijk altijd weer 't mooiste en niet omdat ik dat graag wil maar ik zie het en blijkt dan vaak het duurste te zijn :( . Succes nog met shoppen het is ooh zo leuk
     

Deel Deze Pagina