navel'problemen'

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dolgelukkig, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    mijn zoon zijn naveltje is afgevallen maar niet goed opgedroogd. Hij is niet voldoende afgevallen.

Er steekt nog zo'n 1cm navelstreng uit en het stompje bloede tot voorkort. De vk gebeld en toen moesten we het strak afbinden met navelbandje. Het stukje zou nog moeten afsterven maar droogt absoluut niet in, is erg goed doorbloed zelfs. Het is dan ook vuurrood. Hij bloed er niet meer uit het is echter ook niet helemaal dicht, het gaasje ziet er elke dag wat nattig uit alsof er pus aan zit.

De wijkverpleegkundige heeft gekeken maar had in 20 jaar nog nooit zoiets gezien en durfde het ook niet aan te stippen. Maak me er nu best druk over. De HA kent het ook niet en laat het aan het cb over. Daar hebben we nu donderdag een afspraak.

zoontje is van 27 augustus. Herkent u het? Moet ik me zorgen maken?? Hij lijkt gelukkig heel 'normaal' zie geen afwijkend gedrag met betrekking tot zijn broers en hij eet en drinkt en poept/plast goed.

Zit als een gek te surfen maar vind niets wat er ook maar een beetje op lijkt [​IMG]

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wacht het nog even af tot donderdag. als je zoontje niet ziek is, geen koorts heeft en goed drinkt en plast/poept zou ik me geen zorgen maken. als het donderdag niet beter is moet je misschien even naar de kinderarts. meestal valt het het er alsnog vanzelf af.

Mirjam

Deel Deze Pagina