wie weet hoe ik van die gore smaak in de mond af kom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door potjesoep, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wie weet hier het antwoord op

ik spoel wel eens met zout en water maar het helpt niet altijd of komt snel weer terug maakt niet uit wat ik eet of drink soms heb ik dagen dat in constant een zure onsmakelijke smaak heb in de mond

wie ooo wieeeee ;) heeft het antwoord voor waardoor ik het wat kan verlichten zodat ik niet over mijn nek ga van de smaak :(

dank alvast xx

2. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ohh zoooo herkenbaar! Vreselijk!

De gouden tip heb ik niet (dus hoop dat die hier nog komt), maar ik drink veel kleine slokjes water en vind het fijn om ergens op te zuigen zoals een dropje of zuurtje of zo. Maar ik ben eigenlijk vooral nog aan het proberen wat werkt, word er letterlijk en figuurlijk kotsmisselijk van!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    langs een mond hygiënist?
    vaak zijn het bacteriën!

of mondwater?
    tictacs?
    flossen?

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja herkenbaar. Het maakt niet uit of ik nu wel of niet poets en als ik poets doe ik dat eerst met gewone borstel, dan nog elektrisch (om bij de kiezen te komen waar ik met gewone niet bij kan) dan nog flossen met draad en een apparaat en dan naspoelen met mondwater.... dan zou je toch denken dat bacteriën weg zijn... helaas. Het hoort bij zwanger zijn.
    Ik had er voor de 20e week erg last van en na 36e week. Ik heb dus geen tip behalve frisse dingen eten zoals pepermunt of kauwgom kauwen.

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hmmm. Dan weet ik het niet! Haha!
    wel vervelend iig! Succes ermee!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben aan de listerine gegaan. Kreeg eerder geregeld commentaar van m'n man. Nu nooit meer.

7. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Je tong mee poetsen misschien? Daar zitten vaak ook mega veel bacteriën op. Alngaan veel zwangeren vaak over hun nek bij tanden poetsen dus daar moet je dan geen last van hebben. :D Herken het zelf gelukkig niet!

8. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Spoelen met corsodil of eigen merk van apotheek. Werkt hier heel goed. Sinds ik zwanger ben veel ontstoken tandvlees en door dat spul stink ik niet meer uit mn mond. Menthol maskeert de geur alleen en verwijderd teveel goede bacteriën ook....

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    B12 mondspoeling (heet ie zo?)

Meestal heeft het met je mondhygiëne te maken. Ontdoken tand(vlees)? Ben je op dieet? Als je in ketose bent krijg je ook een stinkadem

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh fijn dat meerdere vrouwen dat hebben! Mijn man zei vandaag ook al dat ik 3 dagen uit mijn mond meurde!!! Nou dat heb ik normaal nooit, heb een goede mondhygiëne, ben 32 jaar en heb zelfs nog nooit een gaatje gehad.

Dat hoort dus bij de zwangerschap :D, heb ook steeds zo'n zure smaak in de mond, wat ik ook drink of eet pfff.

11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Een tongrasp! Dat doet echt wonderen.

12. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    hahaha nou ben dus niet de enige , ben zwanger en niet op dieet anders hahah zou ik het wel begrijpen , of als men teveel sport ruik je een melk geur , gelukkig stink ik niet uit de mond is puur de smaak

na dan ga ik maar even aan de mond water die tegen bacterie zijn en als het goed is is dat de grote bruine fles met roze vloeistof van de apotheek :D heb die jaren geleden ook gehad , als het maar enigzins helpt ga ik er voor , tong rasp is ee no way hosseee dan wordt het barfie barf hahaha ,, poets mijn tanden goed en stoker elke avond maar het helpt dus niet

nog meer goude tips natuurlijk welkom

xx

13. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Het is inderdaad geen stank uit de mond of iets met mondhygiëne, puur de smaak. Daarom werkt tandenpoetsen/-flossen/-spoelen bij mij ook niet en kauwgum of een pepermuntje ook maar heel tijdelijk. Heb vandaag wel ontdekt dat vanillevla ook lijkt te helpen.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    In het begin van de zwangerschap heb ik er ook veel last van gehad. Na alles wat ik had gegeten kreeg ik een verschrikkelijke smaak in mn mond.

Steeds maar weer tandenpoetsen een half uur na het eten + tong raspen + mond spoelen met listerine mondwater hielp wel. Daarna dronk ik alleen maar water en at appels tussendoor, dan was het nog wel uit te houden;)

Kauwgom of pepermunt hielp niet bij mij.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ontstoken tandvlees kan ook nog de oorzaak zijn. Als zwangere is je gebit heel erg vatbaar voor ontstekingen en niet in de 1e plaats omdat je overgeeft.
    Ik ben onlangs nog bij de tandarts geweest en die zij aan mijn gebit niet te kunnen zien dat ik zwanger ben. Nu heb ik ook nooit overgegeven tijdens mn zwangerschap. Zag er uit zoals anders terwijl ik er niet meer aandacht aan besteed dan voor de zwangerschap en toch ook vieze smaak.

16. Mariposa25

22 jul 2014
    53
    0
    0
    in de thuiszorg
    In Limburg
    Erg herkenbaar.... Ik kan mijn tanden + tong urenlang poetsen en spoelen met alcoholvrij mondwater, blijf een viezige smaak houden. Hoewel vriendlief vervolgens een opmerking maakt als: "Oh wat ruik je sterk naar pepermunt / mint / tandpasta" dus aan de adem ligt het niet... Heb eens gehoord dat pure gember zou helpen (schillen en op een stukje zuigen) maar vind dat zo goor dat het middel erger is dan de kwaal... Ik hou het op Napoleon's zuigen.

17. MayB

MayB Lid

1 mei 2013
    72
    0
    6
    Vrouw
    Hier ook erg herkenbaar in begin van de zwangerschap veel last van gehad, soms tot overgeven toe, werd er echt misselijk van.
    Ik poetsten zowat elk uur mijn tanden of mondwater, frisjes, kauwgom van alles maar idd het blijft. In tweede trimester wat minder last van gehad, maar nu aan het einde weer erg veel last van, nu word ik er alleen niet meer zo erg misselijk van. Heeft niet met bacteriën te maken naar mijn gevoel ik heb het vooral na iets eten met name van zoetigheid. Ik hoop dat t na de bevalling weg is. Dus ik moet nog even volhouden. Maar aan het einde is dit niet de ergste kwaal hier kun je dan wel mee leven ;)
    Succes er nog allemaal mee dames!

Deel Deze Pagina