ik kan er nog maar slecht mee handelen dat ik zo beperkt wordt. Stofzuigen, boodschappen doen etc alles levert pijn op. Heel frustrerend
Mijn fysio raadde me aan om te fietsen op de crosstrainer zodat ik weer in beweging kwam. Langzaam opgebouwd, zowel in tijdsduur als zwaarte van het trappen. Toen ik weer mobiel genoeg was ben ik pilateslessen gaan volgen. Deze hebben mij heel goed geholpen. Ik kan nu zelf mijn bekken 'resetten' als ik veel klachten heb. ik heb ook meer spierkracht en een betere beheersing van mijn spieren gekregen waardoor ik minder klachten heb. Acceptatie is ook een belangrijke. Misschien kun je het stofzuigen aan iemand anders overlaten zoalgn je nog zoveel pijn hebt? Met stofzuigen bouw je namelijk helemaal niets op ten goede van je bekken en, leten we eerlijk zn, heel erg leuk is het ook niet. Kun je je energie beter in iets opbouwends stoppen. Veel succes!
Dit doet mijn man altijd bij mij. Hij heeft tijdens zijn opleiding extra les gehad in massagetechnieken etc. Hij doet geregeld door druk uit te oefenen mijn spieren losmaken. Verlicht ontzettend maar je moet van te voren naar de wc geweest zijn want het doet heel veel pijn!
Hier ook nogsteeds dagelijks bekkenpijn en bijna alles geprobeerd Wel merk ik dat ik met sterkere buikspieren stabieler ben Zweet breekt me ook uit bij t idee van een 2e zwangerschap Wandelen gaat door mijn sterke buikspieren steeds beter maar kzou als ik jou was begeleid fysio fitness gaan doen
De dag na een body balance les stap ik makkelijker uit bed dan andere ochtenden. Meer bewegen zou dus wel beter zijn maar m'n dystrofie in m'n voet en m'n versleten rug maken dat er niet makkelijker op, wat het ene ledemaat prettig vindt is funest voor het andere. Blijft ook lastig de juiste balans tussen bewegen en rust te vinden en m'n mannetje wordt er ook niet lichter op en loopt nog geen trap...
Maar ik neem aan dat je spieren daar ook als een soort brace kunnen werken. Ik heb het hypermobielsyndroom en daarbij is mij door een handvol therapeuten aangeraden de spieren te versterken zodat deze steun geven en je minder last hebt van de slappe banden. De banden worden er niet beter of slechter van, maar de klachten nemen zo wel af.
Trouwens, bij mijn zijn mijn bekkenbodemspieren nooit het probleem geweest, krachtig genoeg. Gelukkig ook nooit last van urineverlies oid gehad.
hier zijn ook de bekkenbodem spieren niet het probleem. Het is toch ook nog hormonaal, rond mijn menstruatie is het vele malen erger
Hier ook drie jaar na de geboorte van m'n tweede nog steeds iedere dag pijn. De ene dag meer dan de andere, maar geen dag is pijnloos. Vaak 's nachts wakker van het liggen, last met opstaan, pijn bij het lopen. Dingen als in de tuin werken en stofzuigen e.d. maken het erger. Ik was een fanatieke hardloper maar heb dat op moeten geven. Wat nu op zich wel goed gaat is op de crosstrainer. Daarbij maak ik niet teveel gekke ongecontroleerde bewegingen en er komt niet teveel druk op mijn bekken zoals bij hardlopen. Verder heb ik twee jaar bij een osteopaat gelopen zonder enig effect en een jaar bij de chiropractor, met enig effect, maar nooit voor lang, het komt iedere keer weer terug. Ik probeer het te accepteren maar vind het moeilijk.