kan ik het zeggen zonder doktersattest?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sharon20, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hallo allen,

ik heb even een vraagje.

ik ben sinds kort zwanger (7 weken) en woon in belgie (hier moet je een zwangerschap binnen de 3 maanden doorgeven aan je werkgever)

kan ik het nu al tegen mijn werkgever zeggen en het doktersattest later bezorgen? of kan ik het beter zeggen als ik het doktersattest in handen heb....

ik wil het zo snel mogelijk zeggen, ik ben zo gelukkig dat ik het heel erg moeilijk vind om niets tegen mijn collega's te zeggen...

maar ik ben ook bang dat als ik het al zeg zonder dat ik dat attest heb ze mijn kunnen ontslaan ofzo.. ook al heb ik een vast contract

graag wat advies?

2. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hallo,

Ik woon ook in België en heb toch echt gewacht tot ik het zwangerschapsattest kreef van de gyn. Ik had dit attest wel al gekregen toen ik 8 weken ver was.
    Zonder attest zou ik het toch niet vertellen. Want dan kunnen ze je nog altijd ontslaan, niet omdat je zwanger bent dan maar zogezegd om andere redenen. Het hangt natuurlijk af van hoe betrouwbaar je werkgever is.
    Bel anders eens naar je gyn en vraag een attest

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hey,

heb het vanochtend toch gezegt, ze waren er niet echt enthiousast over... maar das mijn zorg ni :D

morgen breng ik mijn doktersattest binnen. ze kunnen mij zomaar ni ontslaan, ik heb een vast contract.

maar iig is de dag wel goed verlopen, en als ik morgen het attest heb gegeven ben ik safe!"

iig bedankt voor de reactie!

Deel Deze Pagina