Man weekendje weg

Discussie in 'De bevalling' gestart door Freddel, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hoi dames,

Ik vroeg me af wat jullie ervan zouden vinden als je man een weekendje weg gaat met vrienden op je uitgerekende datum.
    Het is ons eerste kindje dus ik vind het allemaal heel spannend.
    Hij blijft gewoon in nederland maar gaat wel naar de kroeg enz. Ik ben dus heel bang dat ie zn telefoon dan niet hoort/voelt als ik hem bel mocht de baby komen.
    Ik weet wel dat de eerste vaak later wordt geboren en dat de meeste baby's niet op de uitgerekende datum komen.. maar toch vind ik het een eng idee. Hij heeft wel beloofd niet te gaan drinken (anders kan ie niet naar huis rijden als de bevalling begint) en zn telefoon heel goed in de gaten te houden. Daarnaast gaat ie sowieso niet als de baby eerder wordt geboren, maar als er nog geen teken is van een bevalling dan is ie wel van plan om gewoon te gaan.
    Wat zouden jullie ervan vinden?

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oei, ik denk niet dat ik er heel blij van zou worden. Je weet gewoon niet hoe je bevalling gaat lopen. En hoe snel het gaat. Ik mijn man pas heel laat in de middag gebeld om naar huis te komen, hij was al zo goed als klaar met werken. Achteraf gezien had dit wel wat eerder gemogen bij mij ging het zo snel namelijk, als hij nog twee uur had moeten rijden dan had ik alleen naar het ziekenhuis gemoeten.

Weet niet hoelang hij moet rijden?

Ik zou toch echt vragen of hij toch niet wilt gaan. En ik weet het is altijd achteraf om te zeggen ik had makkelijk wel of niet kunnen gaan.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Poeh, ik ben echt geen lastige hoor, maar dit zou ik echt niet goed vinden..

Vanaf de 37 weken kan het ieder moment beginnen dus moet je (i.m.o.) met ongeveer een half uurtje/uurtje wel thuis kunnen zijn.. Nou zou dat misschien met een weekendje weg ook kunnen maar ik zou het op dat moment niet tof vinden als hij er 's nachts niet is.. Wat nou als je weeën beginnen, moet je alles alleen doe tot hij er is.. Ik vind dat iets wat je samen hoort te doen..

Lijkt mij dat dat weekendje best een paar weken eerder of een paar maanden na de geboorte gepland kan worden..

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Je man ziet daar zelf geen problemen in om op jouw uitgerekende datum even lekker met vrienden weg te gaan een heel weekend ipv jou te steunen tijdens de laatste loodjes?

5. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik zou het niet prettig vinden...

6. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Nou... Ik word niet snel boos maar denk toch wel dat hier lichtelijk de hel was losgebroken...

7. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ja zeker wel 1,5 uur. Hij zegt zelf dat ie dan in een uur thuis is, maar dat is weer typisch mannenpraat.
    Ik hou er niet van om te zeggen dat ie niet "mag", maar heb wel al gezegd dat ik het echt niet fijn vind, waarop hij ook positief reageerde door te zeggen dat ie zn telefoon het hele weekend checkt en niet zal drinken.
    Ik snap wel dat ie wel wilt gaan, het is zo'n jaarlijks zuip-en-feest-weekend met alle voetbal vrienden. Een aantal vrienden hebben dat geregeld maar natuurlijk nooit nagedacht over wanneer ik uitgerekend ben.
    Ik zorg in ieder geval dat mn zusje bij mij komt slapen dat weekend zodat ik niet alleen ben, voor het geval dat.
    Ben er nog niet helemaal over uit of ik echt op mn strepen ga staan dat ik wil dat ie thuis blijft.. Ook omdat dit juist wel een laatste feest weekend kan zijn voordat de baby er is.

8. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Oei.. Ik zie dat er toch veel vrouwen zijn die er ook moeite mee hebben.
    Ik vergeet trouwens te zeggen dat hij ook 1,5 uur rijden van huis werkt. Dus hij zal sowieso 5 dagen per week op 1,5 uur afstand zitten, maar dan heeft ie zn telefoon gewoon op zn bureau liggen en kan ik altijd zn werk bellen.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Wow, ik ben volgens mij echt wel relaxed maar nee, dit zou ik echt not done vinden. Kans is ook groot dat de baby er dan al is, dus kans dat trip in het water valt is sowieso groot. Kan hij niet op kortere termijn iets plannen?

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo dicht rond je uitgerekende datum zou ik ook niet blij van worden. Kan hij niet een paar weken eerder gaan?

11. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Het is een weekendje met ongeveer 30 voetbal mannen. Een aantal van die mannen hebben het geregeld en een weekend geprikt waarop de meeste konden. Het kan dus niet verzet worden naar een paar weken eerder helaas.

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Nee, no way. Haha. Ik vind t al minder dattie naar zn werk moet nu na een onrustige nacht of als k me mibder voel oid. En das gewoon in de buurt. Daarnaast, ik begin nu toch me wel hoogzwanger te voelen; moe, futloos, last van mn buik,.. Ik vind t stiekem heerlijk alstie thuis is en me een beetje verwent
    Voor mij zou dat t hele weekend stress betekenen omdat ik wellicht ga bevallen. Ik zou m toch vriendelijk verzoeken thuis te blijven, volgend jaar weer een kans

13. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ga m vanavond alle reacties laten lezen:D
    Hopelijk besluit ie dan thuis te blijven.
    Zo niet, dan ga ik denk ik toch stennis schoppen want ik vind het ook echt geen fijn idee dat ie zo ver weg is als de bevalling ieder moment kan beginnen..

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik zou echt niet blij zijn en mn vriend het zelfs verbieden. Dan Kan Die beter een andere datum kiezen. Ik ben in 5.5 en 1.5 uur bevallen dus dikke kans dat ie te laat zou zijn (was die bij de laatste bevalling ook bijna trouwens)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Volgend jaar kan die weer prima meedoen met zijn mannenweekend, dan ligt de baby lekker in zijn eigen bedje en heb jij een heerlijk rustig weekend met de kleine.

Ik vind het echt not done om je partner alleen te laten rond de uitgerekende datum. (werken valt daar uiteraard niet onder) en dan gaan we er nog even vanuit dat je een gewone bevalling hebt zonder noodsituatie's

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Euh, rond de uitgerekende datum?
    Wat een vreemde planning... zou ik echt niet accepteren van mijn vent. Dan slaat hij maar een jaartje over of gaat weken eerder of later. Ik maak niet zo snel ruzie, maar hier zou ik toch heel, heel duidelijk in zijn geweest. Die vrienden lopen niet weg ;), die zijn over 3 maanden ook nog wel. Je kunt maar 1 keer je kind op de wereld zetten...

En laten we eerlijk wezen, misschien ben je dan al (net) bevallen, of heb je iedere nacht flinke voorweeen, of... Je weet niet wat gaat gebeuren!

17. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook de moeilijkste niet, maar zou m'n man toch wel even uitlachen als hij dit voor zou stellen.. Ik begrijp dat het voor je vriend ook een lastige situatie is, aangezien het niet verzet kan worden, maar langer dan een paar seconden zou hij daar toch niet over moeten twijfelen..
    Het zou mij nog niet eens gaan om de 1,5 uur afstand, zijn werk is tenslotte ook zover, maar hij moet gewoon bij je zijn zou ik zeggen. Juist in die spannende, en vooral spaarzame, laatste momentjes samen.
    Jammer dat die gekke mannen dat zelf soms niet direct inzien, maar hij begrijpt het vast wel als je het nog eens goed uitlegt, toch? ;)

18. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hoe verzint hij het....snap niet dat hij dit überhaupt zelf wilt!

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, zou hier niet gebeuren.

20. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Nou ik ben ook niet de moeilijke, maar vind het heel bijzonder dat hij geen afbericht heeft gegeven voor het zuipweekend! Al loopt je 2 weken uit! Volgend jaar maar weer als alles goed gaat.

Deel Deze Pagina