20 weken zwanger en donderdag sollicitatiegesprek

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rosado, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

WHOEI! Ik ben er helemaal van geschrokken. Ik had begin februari een sollicitatiebrief verstuurd naar een makelaarskantoor bij ons in de stad. Nooit gedacht dat ik uitgenodigd zou worden en nu bellen ze net of ik deze week nog op gesprek kan komen. Ik heb in de brief niet gezet dat ik zwanger ben, dus vind het wel heel spannend om daar aan te komen zetten met mijn dikke buik. Ik ben benieuwd...

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wat spannend! Heel veel suc6 alvast :)

3. Charlotte1986

30 jan 2009
    44
    0
    0
    Succes! Heb je al een mooi zichtbaar buikje, of is het nog twijfelachtig :D

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dank voor de succeswensen!

@ Charlotte: Mijn buik is nog bescheiden, maar wel duidelijk zichtbaar. Ik wil 'm overigens ook niet verbergen, ik wil namelijk wel dat ze weten dat ik zwanger ben...

5. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik zou zeggen trek opvallende kleding aan dat ze kunnen zien dat je zwanger bent en kijken ze meteen naar je buik met en blik van "johjeee" dan weet je eigenlijk al wel genoeg denk ik.
    maar ze mogen je er absoluut niet op weigeren.

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Een buurvrouw van mij heeft jaren terug hoogzwanger gesolliciteerd en werd aangenomen. Zij begon na haar verlof. Bij haar afscheid jaren later memoreerde haar manager dat ze bij binnenkomst bij het sollicitatiegesprek zei: "U weet dat u in dit soort gesprekken niet mag vragen naar een kinderwens he." Het zal wel niet precies zo zijn gegaan ;). Hij zei dat een van de redenen dat ze haar hadden aangenomen was dat ze voor die functie een assertief typje zochten ;).

In elk geval veel succes donderdag!

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oh haha, dat vind ik eigenlijk best wel grappig (U weet dat u niet mag vragen naar een kinderwens he?). Bij mij zou je ook gelijk punten hebben gescoord (als je het leuk weet te brengen).

Heel veel succes alvast! Ben benieuwd hoe het loopt!

x Kweenie

8. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ben ook erg benieuwd wat er uit komt!
    Voor mij bestaat er ook een kans dat ik weer moet gaan solliciteren en omdat ik wel eerlijk aan een nieuwe baan wil beginnen, ga ik het wel melden bij sollicitaties. Dus ben erg benieuwd hoe het bij jou verloopt!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oeh spannend, ik zou het wel heel spannend vinden in ieder geval hahaha :)

Heel veel succes!!!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou gesprek gehad en ging goed. Beetje jammer alleen dat ze niet zagen dat ik zwanger ben, dus heb het aan het begin van het gesprek gelijk maar gezegd. Ze schrokken er wel een beetje van volgens mij, maar het heeft voor mijn gevoel verder geen invloed gehad op de rest van het gesprek. Na het weekend hoor ik meer...

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
  12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Spannend zeg! Wel fijn dat je hopelijk snel iets hoort.

Ik heb ook gesolliciteerd (nu 16 weken zwanger), maar dan binnen mijn organisatie, en ben ook - tot mijn verbazing - uitgenodigd. Voordeel is natuurlijk dat ze weten dat ik zwanger ben. En mijn baas vond het alleen maar leuk.
    Ik heb 28 februari een gesprek. Heel spannend allemaal.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Lindangel: Spannend zeg. Duurt nog wel lang voor je je gesprek hebt. Ben benieuwd!

14. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Spannend hoor, ik heb ook gesolliciteerd met 18 weken zwanger. tijdens het gesprek heb ik ook gewoon verteld dat ik zwanger ben en ze hebben mij aangenomen. Dus het kan echt :D

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Kijk! Dat zijn berichten die ik wil horen :D.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou, jammer de bammer, maar ik ben het niet geworden. SNIK :(. Reden: mijn zwangerschap. Hij gaf aan dat hij het een heel leuk gesprek vond en dat ik heel goed op de functie/plek zou passen, maar dat het voor hun echt een probleem is als ik er straks 4 maanden tussenuit ben....

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    :$ Wat?

En dat zegt ie gewoon?

Balen zeg! Sterkte...

18. Maia

Maia Niet meer actief

zoooo daar mogen ze je wettelijk niet eens op afwijzen! als je er zin in zou hebben zou je dat nog ergens aanhangig kunnen maken ook. Als je er zin in hebt natuurlijk.

wel heel erg balen voor je.

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, en dan... wat schiet ik ermee op. Kijk, ik kan het van hun kant ook wel begrijpen, maar leuk is het natuurlijk niet.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Balen. En ja hij mag het niet zeggen, maar ik denk dat je toch ook meer hebt aan eerlijkheid nu, dan dat ie je met een of andere lulsmoes afscheept. Nu weet je in ieder geval dat je jezelf goed hebt gepresenteerd en dat het niet aan je werk-kwaliteiten ligt, toch?
    Er komt vast iets nieuws op je pad!

Deel Deze Pagina