Ik heb vanavond serranoham gegeten in een restaurant. Ik dacht dat het rauwe ham was en dat mag in principe wel. Nu lees ik toch veel wisselende reacties over serranoham. Het is nu al gebeurd dus er is niks meer aan te doen maar ik voel me er toch rot over. Kan serranoham kwaad?
Volgens mij mag het wel omdat het bewerkt is. Anders even bij de verloskundigen de vraag stellen? mijn vk gaf aan dat het gewoon mag dacht ik.
Op de site van het voedingscentrum staat dat rauwe ham niet mag: Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum
Ja die had ik ook gezien. Maar idd, rauwe ham is in Nederland niet rauw maar altijd bewerkt. Ik vraag me dan alleen af hoe dat met serranoham zit.
Klopt, mijn vk geeft aan dat rauwe ham gewoon mag. Ik ga er vanuit dat serranoham ook bewerkt is dus mag. Ik volg de adviezen van mijn vk, er is zoveel informatie te vinden (wel of niet juist) en ik vertrouw op mijn vk.
Serranoham wordt gepekeld en vervolgens langzaam gedroogd. Geen probleem dus! Hoop dat het je goed gesmaakt heeft
Gelukkig maar! Dacht zelf ook dat rauwe ham ook gewoon kon maar op het voedingscentrum stond van niet dus toen ging ik twijfelen! Vind dat hele voedingscentrum sowieso overdreven maar ga de volgende keer toch wat beter opletten.
Laat je niet bang maken... Als het aan het Voedingscentrum ligt, mogen we alleen water en droog brood...