Ik heb a.s. vrijdag mijn eerste afspraak bij de VK. Ben dan 7 weken zwanger. Ik vroeg me af of je dan het hartje al te horen krijgt en of er dan ook een echo gemaakt wordt? Weet iemand hier antwoord op? Ben erg benieuwd!
Oh ik ben benieuwd, want ik heb donderdag ook mijn eerste afspraak bij de VK. Ik heb al wel een echo gehad na bloedverlies. Maar ik ben nu nog steeds heel onzeker. Dus ik lees even mee.
nee, dat kunnen ze pas vanaf een week of 12, 13 horen. de eerste afspraak is een uitgebreide intake en voorlichting. je krijgt dan ook te horen wanneer je een afspraak voor een echo moet maken. bij ons duurde de eerste afspraak zo'n drie kwartier. we kregen ook folders en kortingsbonnen (oa. voor geboortekaartjes bij plaatselijke drukker) mee. en een knuffeltje voor de baby. succes en gefeliciteerd!
Ik kreeg het ook pas te horen toen ik 10 weken was. Rond de 7 weken is de kans kleiner dat je het hartje hoort. Als je niks zou horen, zou je onnodig ongerust worden.
ik was ruim 8 weken bij me eerste afspraak ik heb toen meteen een echo gehad (is niet bij elke vk zo omdat ze niet allemaal zelf de echo's doen) ik heb toen wel het hartje zien kloppen maar niet horen kloppen..
Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad. Ben vandaag 8wkn+2dgn. Intake hebben we vorige week gehad. Vandaag konden ze heel mooi het hartje laten horen. Dus ja..... bij ons doen ze dan wel. Succes!
hartje lieten ze mij pas de 2e afspraak horen, met 14 weken. ik was de eerste keer met 8,5 week bij de vlos en toen probeerde ze het niet eens omdat het niet kon zei ze. echo had ik pas met 11,5 week.
De vk heeft het bij mij wel geprobeerd met 9 weken, maar ze zei er al bij dat ze het ws niet zou kunnen vinden. En idd, ze kon het niet vinden. De volgende dag had ik de echo, (daar heeft de vk voor gebeld om er spoed achter te zetten omdat mijn schoonvader op sterven lag) en daar zagen we een pracht van een baby in de maak...
ik heb bij al mijn zwangerschappen gelijk met de intake een echo gehad en hartje horen bij 14 weken dus is overal anders ik vodnd het persoonlijk wel fijner gelijk eeen echo wist ik gelijk of da het goed zat ivm 3 eerdere miskramen xx
Hier pas bij de eerste echo. Toen was ik 10 weken ongeveer. Eerste keer bij de vk was een lange intake, verder niets.
Hier een echo gehad met 9 wkn na bloedverlies.. Niet het hartje gehoord maar wel zien kloppen.. 2de echo met 12 weken gehad, en het hartje hebben ze pas bij de controle van de 16de week laten horen.. Is bij elke VK verschillend als ik et zo lees allemaal.. Vaak is het wel zo dat je met de eerste afspraak en nog onder 12 weken zit zonder dat je klachten of bloedverlies hebt, dat dat gewoon een intake is.. En dan dat je na het gesprek een afspraak maakt voor de termijn echo..
hier in zwijndrecht hebben ze geen echo-apparatuur en in h.i. ambacht ook niet volgens mij. Dus daar doen ze het niet. Met een doppler is het echt nog te vroeg.
Toen ik mijn eerste afspraak bij de vk had was ik tussen de 8 en 9 weken. Ze hebben toen meteen een echo gemaakt, en ik heb het hartje wel horen kloppen
Mijn eerste afspraak was rond de 7 a 8 weken en heb het toen wel gehoord! De VK zei wel dat de kans érg klein was maar het kan dus wel
Ik had met 9 weken de eerste echo bij de verloskundige. Zij vertelde dat ze dan bewust nog niet het hartje laten horen, omdat dat dan nog nauwelijks te horen is, en je dan onnodig ongerust kunt zijn. Het is dan gewoon nog niet verstandig. Wel kun je het hartje zien kloppen. Je ziet dan wat pixels bewegen waarvan de verloskundige zegt: 'kijk, dat is het hartje, en het klopt goed.' Hahaha. Meer konden wij er zelf ook niet van maken... Met 12 weken heb ik weer een echo (ik snak ernaar!), volgende week maandag, en dan laten ze het hartje wel horen. Dan krijg je dus gewoon een wat uitgebreidere echo. Dus onze verloskundige laat het hartje pas horen vanaf 12 weken. Voor die tijd kun je het zien kloppen.
bij mij hebben ze het wel geprobeerd maar gaven mij geen zekerheid dat ik het ook zou horen, heeft te maken met hoever je bent en je postuur. helaas heb ik het de eerste keer niet kunnen horen
Of het verstandig of niet is, is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik ben hartstikke blij dat de VK het zo vroeg bij mij heeft geprobeerd, daarbij waarschuwde ze vooraf nadrukkelijk dat het waarschijnlijk te vroeg was. Maar ik had geluk! Roozjuh, klopt de echoscopiste zei bij de eerste echo ook dat het veel aan het postuur van de vrouw ligt, bij flinkere vrouwen is er minder kans dat je het vroeg kan horen dan bij smallere vrouwen.
Hartje met 8,5 week: nee en met 9 week: ja! Ligt ook aan de ligging van je placenta en of je een beetje spek op je buik hebt!