neusdruppels

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lamisha1980, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hoi allemaal

wat gebeurt er als je langer dan een week neusdruppels hebt gebruikt met xylometazine?

maak me zorgen namelijk :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.476
    4.932
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In extreme gevallen kan de doorbloeding van de placenta minder worden, waardoor je ukkie minder voedingstoffen krijgt. Maar zo'n vaart zal het niet snel lopen hoor. Weet niet hoe lang je het gebruikt, maar dan zou ik nu wel stoppen.

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Een vriendin van mij wilde ook een neusspray gaan kopen omdat ze snotverkouden was. Toen heeft ze de vk gebeld voor advies, maar daar vertelden ze dat ze helemaal geen neusspray mocht gebruiken!?
    Wat is dan het verschil in neussprays?

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    zoutoplossing mag wel. Xylo alleen als het echt niet gaat anders..maar dan wel strikt aan de dosering houden (liever minder) en niet langer dan een week. De doorbloeding naar het kindje kan minder worden doordat het vaatvernauwing geeft.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.476
    4.932
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Adviezen hierin zijn soms tegenstrijdig idd. Volgens de algemene richtlijnen en de bijsluiters mag je het gebruiken, maar dan niet langer dan een week (net als niet-zwangeren overigens, want et kan erg verslavend zijn). Denk dat sommige vk's een tikkie over-voorzichtig zijn op dit gebied.
    Net zoiets als dat de 1 helemaal afraadt om in de tuin te werken tijdens zwangerschap en de ander zegt dt het best kan als je maar handschoenen draagt...

6. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ja het ligt idd niet altijd op een lijn.. Dit kan soms wel verwarrend zijn.
    Maja ik denk maar zo, wat mijn vk zegt dat volg ik op, anders maak je jezelf alleen maar onnodig gek denk ik..
    Maar even on topic, sorry daar weet ik niks van :$

7. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik heb het eens besproken met een huisarts wat dan het risico zou zijn. Wat kan gebeuren is dat het je bloeddruk kan verhogen. Dit is natuurlijk onwenselijk maar bij verstandig gebruik kan het prima.
    Ik ben 2x zo verkouden geweest incl bijholte ontsteking. Ik had het echt nodig en het is allemaal goed gekomen.

Nadeel van langer dan een week neusspray is dat je er afhankelijk van wordt en je slijmvliezen gaan opzwellen als je het niet gebruikt... soort van verslaving :) Dan kan je niet meer zonder en dan wordt t toch wel ongezond. Maar dit is ook als je niet zwanger bent.

8. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    wat je kan doen en veilig is , is je neus spoelen met zout water.
    Neem een bakje met een bodempje (lauw, is wat prettiger dan koud) water (meer dan 5 theelepels heb je niet nodig) en doe er een flinke scheut zout in. Dan met een theelepel water opscheppen, en opsnuiven boven de wasbak. Je holtes worden op die manier goed doorspoeld en als je een zeer vol hoofd heb omdat er zo'n druk op staat voel je het binnen een minuut wegtrekken. Ik vind het ideaal en koop nooit meer neusdruppels. Enige is dat het wat zout smaakt in je keel, maar zet dan een glas drinken neer dan kan je dat drinken nadat je een paar keer je neus/holtes gespoeld hebt. succes!

9. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik gebruik het wel maar met mate.Vooral 's nachts kan ik echt niet zonder.

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Zit al een jaar of 10 aan de neusdruppels - 's nachts gaat m'n neus steeds dicht. Tijdens m'n zwangerschappen heb ik dus ook druppels gebruikt, maar die voor kinderen vanaf 2 jaar. Minders sterk, maar nog steeds voldoende om m'n neus open te houden.
    Oh ja, heb 2 kerngezonde dochters ter wereld gebracht :)

11. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    De neusdruppels voor baby s mogen wel, de sprays worden afgeraden vooral die met calendula

12. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Ik ben ongeveer 6 weken geleden echt waar 4 weken verkouden geweest. Zooo vervelend! eerste week niets gebruikt, maar ik kan dan gewoon niet slapen als mijn neus niet vrij is!
    Dus als gevolg al een week slapeloze nachten en behoorlijk chaggie! heb wel Xylo gehaald en heb dit 1 week 3x per dag gebruikt.. daarna was mijn verkoudheid nog niet over, en heb het toen alleen voor het slapen gebruikt.. dus 1 x per dag.
    Dit omdat ik liever goede nachtrust had en rust had, dan de hele dag gestrest en chagrijnig omdat ik niet kon slapen.
    Mijn bloeddruk bleef gewoon goed.. en er is niks mis met de baby:)

Deel Deze Pagina