Ik ben gestopt met borstvoeding na 2 maanden en precies na een maand weer ongesteld geworden. 15 dagen geleden heb ik me 4 dagen heeel raar gevoeld. Koortsachtig, misselijk, zeurende schrale buikpijn. Ik voelde dit altijd wel als ik een eisprong had maar dit keer ZO heftig dat ik er bijna ziek van was. Echt op de bank gelegen. Nu ben ik dus ongesteld geworden de eerste keer na de bevalling. (direct na de bevalling stopte het bloeden vrij snel) maar nu dus weer een eerste echte menstruatie. Normaal had ik 1 dag redelijke vervelende krampen en dan kwamen er wat stolsels los en verder in de menstruatie had ik niet heel veel last. Maar nu heb ik al 3 dagen extreme krampen en verlies zoveel bloed! Vannacht was alles doorgelekt en lag ik in een plas bloed. Moest alles verschonen midden in de nacht. Ik had zulke erge krampen dat ik echt geen energie had voor mijn baby. Ik hoop dat het snel minder wordt. Was bij jullie de menstruatie ook heviger na de bevalling???
Mijn eerste eisprong was ook zo heftig. Ik wilde het liefst in een balletje op de grond gaan liggen tot het over was. Helaas gaat dat niet 4 dagen lang. De eerste menstruatie verliep heel anders dan normaal. Ik heb twee dagen maar weer kraamverband gebruikt omdat ik anders elk uur kon wisselen (nu elke twee maar goed). Daarna was het op een paar druppels na wel meteen weer weg. Ook hier was het tijdens de ergste twee dagen echt enorm veel kramp. Veel succes met het uitzitten wie weet wordt het ooit weer beter!
Bij mij was de eerste ongesteldheid ook heftiger dan normaal. En daarna werd het juist minder dan voor de zwangerschap. Ik vloeide na de bevalling ook maar 1,5 week.