Trombose Been

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Steeciaantos, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Hoi hoi,
    Ik ben nu 28 weken zwanger.
    Bij mij is anderhalve week geleden vast gesteld dat ik een trombose been heb. :( Niet echt leuk om te horen want alles ging zo goed. Dus sinds dien ook bloedverdunners prikken elke dag weer.
    Helaas heb ik nog veel pijn en hoop dat die snel verdwenen is want ik kan zo goed als bijna niet lopen omdat het te veel pijn doet. Ik vraag me af hoelang het ongeveer duurt voordat de pijn weg getrokken is?
    Zijn er nog meer meiden die hiermee rond lopen?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.179
    4.489
    113
    Ik kan je niet helpen maar wil wel even veel sterkte wensen! wat ontzettend rot, zeker als de rest van de zwangerschap goed gewoon goed gaat. Je zit niet op zo'n trombose been te wachten. Ook succes met het spuiten van de bloedverdunners!

3. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    nu niet maar ik heb het gehad na een operatie waarbij ze mijn borst hebben weggenomen en ik heb er denk ik een drietal weken echt pijn van gehad en daarna een gespannen gevoel.na een maand en half was het helemaal genezen maar wel verder in het oog te houden mijn verdere leven.ik wens je snel beterschap!!

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb het na mijn bevalling gekregen. 2 weken geleden stond ik op en voelde het als kramp in mijn been. 3 dagen later naar de dokter, omdat het niet beter werd. De dokter zag niets aan mijn been, maar stuurde me voor de zekerheid door. Gelukkig, want bleek een trombosebeen en longembolie te hebben. Dus ook een week aan de spuitjes gezeten en nu aan de pilletjes. Ik kreeg 2 steunkousen en die hielpen bij mij goed tegen de pijn. Heb je die ook? Ik heb in totaal anderhalve week last gehad van mijn been. Maar de bloedstolsels waren al doorgeschoten, dus ja, misschien duurt het dan minder lang. Heb nog wel een benauwd gevoel door mijn longen.

5. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    ik heb ook een trombose been gehad niet aan de hand van een zwangerschap maar ik het er zeker wel een jaar last van gehad.
    ook kan ik je vertellen dat je dit altijd en over al moet melden, stel dat je nog een keer zwanger word moet je weer na de bevalling spuiten en als je weer geopereerd word moet je ook weer spuiten. dit blijft heel je leven zo. dus het is echt belangrijk dat je dit blijft vertellen als je bij een arts komt. ook heb je medische indicatie nu dus zal je voor veel dingen naar het ziekenhuis moeten. dus met een andere zwangerschap moet je waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen.
    veel succes er mee het zal niet mee vallen zeker niet in je zwangerschap doe het rustig aan.

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ook ik heb in mijn eerste zwangerschap, exact rond de tijd dat jij het nu hebt gekregen, een trombosebeen gehad!
    Met 26/27 weken bukte ik een keer en hups.. OUT was ik..! Kon niks meer.. vriendlief heeft me toen naar bed gebracht en die nacht werd gelijk mn been 3x zo dik!

Eerst 3 weken in de zwachtels gezeten en daarna een steunkous gekregen.. ook moest ik tot 6 weken na de bevalling prikken.

En nu bij mijn 2e zwangerschap moest ik gelijk vanaf week 4 prikken.. om maar te voorkomen dat ik ook nu weer trombose zou krijgen.
    De zwangerschap is toch de trigger dus waarschijnlijk zul jij ook mocht je ooit weer zwanger raken.. vanaf het begin moeten prikken!

Bij mij was de pijn weg nadat de zwachtels eraf gingen.. dus na 3 weken ongeveer!
    Hopelijk trekt het bij jou ook snel weg!!!

7. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor de reacties!

Ik heb sinds kort nu een steunkous voor mijn linkerbeen. Wat ben ik blij met dat ding zeg! Wat een verschil. De pijn is al een stuk minder geworden. En loop inmiddels alweer redelijk goed. Nog niet geheel pijnloos.

Zoiets is mij inderdaad verteld dat ik dan eerder moet gaan prikken.

Maar hoe zit het precies met die bloedverdunners en bevallen??

Had het vorige keer ook gevraagd bij de Gyn maar die kon mij nog niet echt een duidelijk antwoord geven. Het enige wat ze zei was je moet gewoon afwachten tot de weeen beginnen en dat een keizersnee te veel risico was. En dat het nog overlegd moest worden hoe het precies met de bloedverdunners zat.

8. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Nou... een keizersnede onmogelijk dat is natuurlijk bullshit! ;)

Ook mijn eerste kindje is geboren met een keizersnede hoor!
    Mij is gezegd toen (en geldt nu ook weer...) zodra de weeën beginnen niet meer prikken!

Bij mijn zoontje ben ik ingeleid dus wist ik dat hij de volgende dag geboren zou worden.. maar ondanks dat MOEST ik de avond ervoor van de verpleging prikken...

Ik moe(s)t in de zwangerschap elke dag 1x prikken tot week 37, toen moest ik andere heparine (korter werkende) prikken --> 2x op een dag.. zodat, mocht het beginnen, de antistolling sneller uit gewerkt is.

Ook willen ze liever geen ruggenprik zetten (bij een keizersnede..) binnen 24uur na de laatste prik.. maar ook die heb ik gelukkig mogen krijgen ipv onder gehele narcose!

Dus... ook al zijn de regeltjes vast gesteld.. wat misschien in jou ziekenhuis heel andere regeltjes zullen zijn hoor! Op het moment supreme kijken ze hoe je bloeduitslagen zijn (voornamelijk je bloedplaatjes...) of je een ruggenprik mag of niet!

Voor pijnstilling tijdens de bevalling zelf geven ze je liever geen ruggenprik... maar goed er zijn dan genoeg andere mogelijkheden voor pijnstilling!! Ik had een remifentanil pompje ipv de ruggenprik...

Fijn dat je pijn al minder is nu!!

9. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg

Bedankt voor de informatie. :) Ik moet nu inderdaad ook nog steeds 1x per dag prikken. Ik ben heel erg blij dat ik nu zon beetje bijna alles weer kan doen. Want werd een beetje moe van dat thuis zitten

Ze zeiden niet dat een keizersnee onmogelijk was, maar dat het meer risico was dan een gewone bevalling. En dat vind ik ook niet erg want het liefste wil ik ook gewoon bevallen :). De pijnstilling maak ik me voor de rest niet zo druk over dat zie ik dan wel weer hoe dat gaat. :)

Deel Deze Pagina